/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
DISKOTEK!
Fra : madille
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 05-02-06 16:42

hey.

jeg er 15, men bliver snart 16.

hvilke diskoteker/natklubber er der hvor man må komme ind som 15 årig eller 16 årig i Københavns området.?

og er alkohol tilladt?

på forhånd mange tAk!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-06 16:47

Kan kun svare på det med alkohol:

Det er totalt forbudt på diskoteker, værtshuse m.v. at sælge/udskænke alkohol af nogen art, herunder også øl, til unge under 18 år.

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 16:48

kender ikke lige de steder i københavn
men rent lovmæssigt , må de lukke dig ind som 16 årig alle steder , men ikke servere alkohol, de er også forpligtiget til at holde øje med at dine kammerater ikke køber for dig
så lovmæssigt kan du komme ind næsten alle steder , men ikke få alkohold
derudover er det den enkeltes politik der bestemmer det

Kommentar
Fra : madille

Dato : 05-02-06 16:50

mange tak.

hvad gør de hvis man er beruset når man kommer?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-06 16:53

Det kommer helt an på, hvor beruset du er, de kan godt nægte dig adgang pga af beruselse, men jeg tror i det hele taget du får svært ved at komme ind når du er under 18 år, de vil jo som regel bede om at se ligitimition med foto.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-06 16:54

det er vidt forskelligt
nogle er ligeglad , andre afviser dig , men de må gerne lukke dig ind hvis de vurdere at du kan styre dig selv
men hvis de ser dig med noget alkohold i hånden har de pligt til at tage det , da du ikke må drikke på et udskænkningssted
det er ret dyrt hvis de bliver taget , så mange af dem er ret strikse med dette

Godkendelse af svar
Fra : madille

Dato : 05-02-06 16:57

Tak for svaret bredker.