/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
PC cardbus til trådløs netværk
Fra : kpf
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 05-02-06 09:05

Jeg har lige anskaffet mig Sitcom wireless router. Fungerer upåklageligt med kabel og med XP-trådløs. Men min gamle bærbare Fujitsu lifebook s4510 med Windows98 SE vil ikke koble sig på nettet med det også indkøbte kort Sitcom pc cardbus 54mb (WL-112).
Jeg har prøvet alt muligt. Aktivity lampen lyser fast, link blinker. Jeg kører endnu uden sikkerhed.

Når jeg går ind på routerens web-side står der ip 62.107.92.116- den kan jeg pinge.
Pc understøtter pmcia type II, standard 2.1. Jeg har også været ude for at kunne kører videre på internettet via kortet uden kabel, efter at have logget på via kabel. Så kortet virker åbenbart, men det kniber med at logge på routeren.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-06 09:11

Du må finde routerens ip adresse.
Den skriver du i internet explorer.

Kommentar
Fra : kpf

Dato : 05-02-06 10:18

routerens webside hedder http://192.168.123.254/.

Den kan jeg tilgå via kabel, men ikke tråløst.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-06 11:15

Prøv at chekke at din win98 er sat rigtig op til internet wia dit trådløse kort.
Rigtig drivere til win98 ?
Indstilling til dynamisk adresse fra router ?

god fornøjelse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-06 11:15

Spørgsmålet er om antennen på den bærbare er tilstrækkelig.

Kommentar
Fra : kpf

Dato : 05-02-06 13:23

Hej
Der er høj signalstyrke. Hvor er det jeg chekker om Win98 er sat rigtig op- jeg har før haft samme problemer med en USB trådløs- der opgav jeg. Drivere er lagt ind fra medfølgende cdrom.Jeg har kaldt nettet for Oskar- det har jeg skrevt under kortet- avanceret på SSID pladsen. Skal navnet i dipper? "Oskar"

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-06 14:22

Så længe du ikke køre med begrænsninger af nogen art, vil dit SSID navn ikke have den store betydning. Men det hjælper til med at du får koblet op på dit eget netværk, når du tilslutter dig dit unikke SSID, hvorved den selv finder den kanal du bruger i routeren.

Du kan måske have et problem med at du på samme tid, har åben for både kabel og trådløs i den samme maskine. Det kan give konflikt om hvem der skal koble op, så prøv at deaktiver kabel, når du køre trådløs, og omvendt.

Prøv om du kan finde en nyere version af den firmware der er i din router. Det er altid en god ting at have den sidste nye version, som skulle være fri for tidligere fejl. Endvidere er det godt at have et kopi af firmwaren liggende, dersom du har måtte resette routeren.
Ligeledes anbefales det, at du laver backup af dine indstillinger, så du hurtigere kan komme tilbage til den indstilling som fungerede inden du har måtte resette den.

Godkendelse af svar
Fra : kpf

Dato : 05-02-06 16:05

Tak for svaret severino.
Jeg fjernede tc/ip protokollen i netopsætning- og så virker det Herligt- nu har jeg rodet med det så længe og pøvet alt muligt..
Tak for hjælpen