/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slet den ******* fil...
Fra : zlug
Vist : 631 gange
40 point
Dato : 05-02-06 00:29

okay.. jeg instalerede et program kaldet name it...

det har jeg så imidlertid fortrudt...

så jeg har slættet alt det andet software som var tilknyttet programmen og nu har jeg kun en fil ved navn: NameItPro103.exe som nægter at blive slettet....

dette skyldes (i følge met "herlige" styresystem) at filen allerede er i brug af en anden bruger eller et andet program......

dette kan jeg ikke på nogen måde se at kan forkomme...

så jeg har entelig to spørgsmål

1: er det muligt at se hvad der påstår at pruge denne fil?

2: hvis ikke: er det muligt at slette den på anden måde??

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-02-06 00:40

Genere filen dig på nogen måde ?
Det er jo den slags ting man sletter når man formatere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-06 00:50

Dr.Delete kan slette alle filer, er filen i brug kræves der en genstart, og vips er er den væk, læs mere (engelsk) og hent den her: http://www.docsdownloads.com/dr-delete-1.htm det er en zip fil som du udpakker på skrivebordet, der efter kan du åbne Dr.Delete og browse dig frem til filen du slette

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-02-06 06:30

Du kan sikkert slette den i fejsikker tilstand, tryk F8 under opstart
ellers prøv Ctrl+Alt+Delete, står den der så luk den , og så at slette den igen
Mvh. Jørgen

NB. hvad der køre på ens pc, og hvad det hænger sammen med.
Kan man se med fra Process Explorer www.sysinternals.com.
det er meget nemt at bruge

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-02-06 06:34
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-02-06 08:13

Hej
Har selv haft samme problem.
Og jeg kunne ikke slette filen, på nogen måde, da jeg ikke kunne huske hvilket program det tilhørte.
Prøvede alle ovennævte råd, og mere.
Men da du ved, hvilket program, det tilhører, ville jeg installere det igen, og fjerne alt i fejlsikret tilstand.
Derefter skulle du fjerne alle tilhørende regbase elementer fra din pc.
Brug RegCleaner, og fjern kun hvad der er sikkert at fjerne
http://www.majorgeeks.com/download460.html
Og kør chkdsk/f overkommando prompt.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 40 point
Dato : 05-02-06 10:07

Tryk på ctrl-alt-delete og "processor" og find explore.exe og "afslut processen". Vælg derefter menuen "filer->kør" og skriv cmd.

Herefter kommer du til en kommandopromt, hvor du finder din fil (f.eks. i c:\mappe\fil.exe). Så skriver du "cd c:\mappe\" (uden ") og trykker enter. Herefter skriver du "del fil.exe" (igen uden ") og trykker enter. Nu skulle filen gerne være lukket. Skriv exit, og vælg "filer->kør" og skriv explore.exe, og dit system skulle gerne starte op igen!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-02-06 11:21

kig her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no43

fuld vejledning i hvordan man sletter en "uslettelig" fil

Godkendelse af svar
Fra : zlug

Dato : 05-02-06 15:19

ak ja... gode gamle dos..

tenk at jeg lige siden jeg begynte at bruge de nye windows programmer faktisk aldrig har fundet ud af hvordan man åbner dosen.....

du har hjulpet mig med mere end jeg bad om og derfor skal du have mange tak

Kommentar
Fra : natmaden