/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Oprettelse til anden computer
Fra : sCover
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 04-02-06 23:53

Hvordan opretter jeg et lan netværk overnettet til min vens computer så at man kan spille lan på den måde. F. eks. I Warcraft 3 som er det spil vi vil spille hvordan kan vi spille under "local area network" fordi den eneste måde man kan det er via lan så det ville være fedt hvis man kunne lave sådan et lan netværk via nettet.... Eller kan man spille direct ip?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-02-06 08:17

Det burde kunne gøres under opret ny forbindelse, åben netværksforbindelse og følg guiden.
Men pas på, du bliver sårbar for hackere.
Samme procedure skal laves på den komputer, du ønsker forbindelse til.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-06 13:51

Er du klar over om du vil køre lokalt LAN eller om det skal være over det globale internet WAN?

LAN burde være nemt at oprette, når han er på besøg hos dig, eller omvendt.

Hvis I vil sidde hjemme hos jer selv begge to, så skal du over WAN i en VPN forbindelse.

Hvad er det så du helst vil???

[B]Gode og fyldestgørende spørgsmål, giver de bedste og hurtigste svar![/B]

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 05-02-06 15:09

Det jeg mente var at men han sidder hjemme hos ham selv og mens jeg gør så vil jeg bare vide om man kunne lave så at man kan spille mod hinanden ligesom lan bare over nettet uden battel net

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 05-02-06 15:12

Det jeg mente var at mens han sidder hjemme hos ham selv og mens jeg gør sidder hjemme hos mig vil jeg bare vide om man kunne lave noget ligene et lan netværk så at man kan spille mod hinanden ligesom lan bare over nettet uden battel net så vis eller hvis det skal være CS så går jeg bare ind under lan server's også kan jeg se ham selv om vi sidder hjemme hos os selv

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-06 15:26

Hvis spillet understøtter, at I kan sidde og spille mod hinanden på lokalnet, uafhængig af det globale internet, ja så kan I også spille mod hinanden, på hver af jeres domicil, før I skal bede aftenbøn.
For en sikkerheds skyld, skal det køres over en VPN forbindelse, en slags tunnel, som binder dig sammen med din modspiller. - Det kræver så at I installere en VPN funktion.

Prøv først at søge her på KANDU med søgeordet VPN og se hvad der er skrevet om dette emne.
Der findes programmer på nettet, som kan downloades, men de fleste kosster kassen.

UMULIGT? NEJ!

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 05-02-06 15:47

Okay skal lede, men jeg har prøvet men en VPN men det lykkes ikke særlig godt... Har ikke så meget efering med lokalnetværker så det er nok der for

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-02-06 17:24

det skulle være muligt med USB kabel, men ved ikke om der kan købes et stik, der forbinder 2 komputere. Har prøvet forskellige forhandlere, men de har dem ikke.
Har dog set dem på QXL, med forsendelse ca. 200.-

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-06 20:24

Det er vel et USB-datalink kabel du tænker på, IK sofus!

Men det dur nok ikke i dette tilfælde, da de skal bruge det fra hver sin adresse før aftenbønnen. Der er de nød til at bruge netværket. Det er her at VPN giver den bedste sikkerhed for dem.
Men det kræver så også at de hele tiden kender hinandens IP-adresse, hvilket især er vigtigt ved dynamisk adresse på nettet.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-02-06 22:24

Kablet virker mellem 2 pc´er, der er forbundet.
Så er det over nettet, så virker det ikke.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-06 23:00

Sofus har været der! - Jo men nu ved vi jo ikke meget om hvor langt væk fra hinanden, de bor.
For almindelige datakabler har sine begrænsninger for god rækkevidde.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 06-02-06 00:31

Det er fra Århus til Sabro et lille pænt stykke netværks kabel skulle kunne klare det...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-02-06 07:59

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-02-06 08:06

Så skal det gøres med "opret netværksforbindelse"
Har ikke selv prøvet det, men det skulle ikke være så svært.
Der skal gives tilladelse, diverse steder, i internetforbindelse, firewall o.s.v
Så ville jeg stærk anbefale dig at få en firewall, der virker.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 06-02-06 14:28

Jeg har McAfee sercurity Center 2006 er den ikke god nok der er firewall, antivirus, spamkiller, privacy service og quick cleaner er det ikke nok den updater 5 til 6 gange om ugen men er der ikke nogen der vil vise en step-by-step guide eller skrive en eller anbefale et VPN program(client?) eller ligne?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-02-06 14:58

Da jeg ikke selv har prøvet det, vil jeg ikke give gode/dårlige råd eller vejledning.
Men jeg ved spørgsmålet har været herinde før, i dette år, med vellykket resultat.
Prøv at søg efter oprettelse af netværk, eller lignende.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-02-06 14:59

Eller oprettelse af webserver.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 06-02-06 15:39

Har prøvet at søge "VPN" under andet netværk men kunne kun finde en masse ting jeg ikke rigtig kunne bruge til noget