/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En gå til top knap.
Fra : emesen
Vist : 1118 gange
60 point
Dato : 04-02-06 10:13

Det kunne da være rart med en "gå til top" knap.
Skift+home knapperne på tastaturet gør det samme.
Men det er måske ikke det du mener Clan.
Eyvind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 10:22

Han mener sådan et link hvor der står "Til toppen" i bunden fordi der kan være langt op eller at ikke kan finde ud af at programmere sin mus og keyboardet er for langt væk! Tror jeg nok?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 10:39

vis oversigt har jo i og for sig en langt bedre funktion

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-06 10:50

En ”Gå Til Top” knap er uden tvivl en god ide.
Jeg vil hermed også efterlyse en ”Gå Til Bund” knap, en ”Gå Til Højre” knap
og en ”Gå Til Venstre” knap.
Hvor disse så skal placeres, må være op til Kandu.
En ”Skråt Op” knap ville heller ikke være en dårlig ide.
Der vil dog være brug for en nøje overvågning af, at sidstnævnte ikke misbruges.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 10:51

Køb en logitech mus så har man ikke brug for top og bund

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 10:59

Og en fladskærm der kan pivotere så man kan sætte de lange indlæg på højkant!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-06 11:01

Er en mus ikke håbløs gammeldags, Tedd ?
Næ, hvis vi kunne få Logitech til at indlemme Kandu i programeringen af denne fjenbetjening,
med smileys, blacklist og hele molevitten.
Se DET villle virkelig lette hverdagen for mange Knadu'ere.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175913
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 11:03

Ja den er ret blæret! Dur bare ikke til B&O

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-06 11:04

Jo jeg kender godt mit tastatur, Ctrl+Home, scroll mus osv.... hvilket også fremgår af teksten i min mail til Kandu - hvis I ellers har "nærlæst"
Med mit tip er jeg kun ude efter en "To top of page" knap i bunden af spørgsmålet. Man sidder og scroller ned i spørgsmålet, for at gennemse indløbne svar, og når man så kommer til slutningen / enden af en rigtig lang liste, ja så ville det da være rart at ku' blive ført helt til toppen igen, ved et simpelt klik med musen... til den opmærksomme bruger, så forsvinder Kandu's menu efterhånden som man bevæger sig ned i en lang "streng". Et lille klik til at blive ført helt op er nu en gang lettete, i stedet for at fedte rundt med keyboard commands, scrolle som en åndsvag (min mus er ikke vandkølet) og bla, bla, bla... jeg tror de fleste forstår hensigten med mit forslag.
Go weekend til jer alle sammen
Søren

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-06 11:06

Jeg synes det er nyttesløst med en "gå til top" knap. Så er man fan´me for doven....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 11:07

Ja man kan let glemme spørgsmålet når man er nået ned til bunden.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-06 11:07

Jeg undlod med vilje at komenterer dit tip, CLAN, da jeg ikke syntes det var en vittighed.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-06 11:11

Stavepladen køre bare i dag.
(Smart nyt Logitech, der viser 13 grader Celsius.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:18

taliskoko... benytter du retningsviseren i din bil, eller ruller du vinduet ned og rækker armen ud
Citat
Jeg synes det er nyttesløst med en "gå til top" knap. Så er man fan´me for doven

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-06 11:21

CLAN> ???????
Det ændrer ikke på min opfattelse af, at det er mere eller mindre relevant med en knap

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:21

Gambrinus...
Citat
Jeg vil hermed også efterlyse en ”Gå Til Bund” knap

Så'n en må vi også ha', så kan man springe en masse intetsigende ævl over

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 11:21

Nogle er vant til elevator andre bruger trapperne!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-06 11:27

Man kunne jo også bare bruge det lille papir ikon med den grønne pil på, ovenover logoet på trådsstarten. ;-)

Jeg har lige skrevet til kandu, og bedt dem lave en knap der kan lukke kandu ned ligegyldigt hvor man er på siden, så er jeg fri for at flytte musen heeeeeele den laaaang vaj op til krydset for at lukke ned. Og nu rykker jeg musen ned på SEND knappen....

Jeg har også bedt kandu lave nogle standard kommentarer, så jeg er fri for skriver så meget hele tiden...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:27

taliskoko... ja selvfølgelig når du skal dreje
Om det er relevant eller ikke, ja det er jo op til den enkelte - vi er jo ikke alle ens, og det er OK med mig, at du ikke syntes om idéen, det var også kun et forslag fra min side... til Kandu altså, når de nu engang opdatere, men med det tempo de opdatere / laver ændringer, ja så er vi nok alle døde og borte, når det engang sker

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 11:31

Er det brokcentret man kan se på dit billede taliskoko?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:35

tedd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 11:37

Sorry det var et offtopic spørgsmål!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-06 11:39

Når nu man alligevel sidder ved tasterne og er klar til at skrive et nyt indlæg fuld af ævl ,så bruger "man" da pil op/ned page up/page down for at bevæge sig ned gennem tråden.

Skulle man imidlertid have glemt den oprindelige formulering, kan et enkelt tryk på HOME tasten bringe dig helt til tops i en fart. END bringer dig med raketfart til trådens bund....

Tilmed vil en øget brug af tasterne HOME , END (man behøver da ikke bruge CTRL tasten også!) og førnævnte piletaster, medføre en mindre belastning af ens i forvejen hårdt plagede musearm.....

mvh berpox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:39

tedd... ja og skyld i, at jeg nu sidder og skal tørre kaffe af på min fladskærm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 11:41

så få den knap sat på da - og alle de andre

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:42

berpox... jeg kan nu godt li' din humor, og tak for tippet med "uden Ctrl", ´den var jeg ikke klar over

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:44

stakkels emesen og hans mailbox... men det er jo "smalltalk"

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-06 11:44

tedd, meget morsomt, Det er sorteringcentret for mere eller mindre relevante emner på kandu at deltage i, og det er så fejlet i denne omgang. Og det er da ikke brok, men en kommentar. Så skal du høre når jeg brokker mig... Men det er nu ikke så vigtigt for mig om der er en knap eller ej.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 11:48

Det var nu osse ment som en morsomhed taliskoko

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-06 11:50

Det er også læst sådan.... No hard fellings...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-06 11:58

hvem påstod lige det var smalltalk ??? - det var det jo ikke -men det blev det

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-02-06 13:20

Ihh, hvor det virker med home og end knapperne, jeg vidste ikke om det før, tak for det !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-06 13:27

Hvad med en udvidet sorteringsknap?

Sådan man kunne sortere kommentarene efter brugernavn?

..eller kedelige indlæg først ...morsomme til sidst?

..eller dumme kommentarer først og de 'kloge' nederst?

..sortering efter køn eller alder?

..geografisk sortering? Jyder til venstre sjællændere til højre og fynboer i midten?

Findes der (tastatur-)genveje til dette?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 13:30

molo

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-02-06 14:36

har man internet i jylland?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-06 14:49

Nej nej epidedymittis - der hedder det intranet, med max to comp koblet sammen.
Ellers vil de trådløse mus lave for meget forvirring. Det kan dog justeres med tastaturet - men et sådan forefindes vist ikke.

Ps. Tak for alle de dejlige mails, som jeg snart vil svare på ved hjælp af knappen "svar til alle"
Pss. Jeg sortlister jer ikke, for så får jeg jo ikke alle de mails med mit nye 56 k modem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-02-06 14:51

Hej Søren. Hvis man ikke gider at bruge tastaturet men KUN sin mus, kan en sådan knap vel være OK. Men når man deltager i en tråd, er man vel altid i tæt forbindelse med tastaturet. Man kan ikke skrive kommentarer med en mus. Så når man nu alligevel sidder ved tastaturet, skal man bare kende Home og End, så kommer man i Top Eller Bund.

Jeg synes der er vigtigere rettelser som Kandu's programmører skal bruge tid på.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-02-06 16:56

Emesen - Nååh, det mente jeg nok. Intranet er vel også bedre end ingenting. -OG i nogle henseender vel også bedre end Internet.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-02-06 20:56

Prøv at trykke lidt hårdt på musens scrolldims, så dukker der muligheder op for både at spæne opad, nedad, til højre og til venstre - men 'skråt op-tingen' den mangler...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-02-06 21:09

Nix'en venner. "Skråt op" - tingen mangler ikke. Den hedder Alt-F4. Der var også én der spurgte efter, hvordan man LYNHURTIGT forlader Kandu. Det gør man også med Alt-F4.

Kandu-Farvel-Knappen findes ikke, men vi har da Alt-F4. Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 21:12

I Jylland kommunikerer vi ved hjælp af telepati! Meget hurtigere end de elendige internetforbindelse i har på djævleøen!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-02-06 21:13

Så helt ærligt Søren - KLAN. Lær dine genveje, så behøver du ikke disse ekstra knapper.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 21:13

Så vi tænker bare tanken Til Top og wham så er vi der!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-02-06 23:09

På min 450000 Khz comp ta'r det 7,2 sekunder fra top til bund med scroll-hjulet som dog var sat parat. Og jeg behøvede ikke at tænke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-02-06 00:50

Kære venner. At vi er mange der ved hvordan vi bruger vore maskiner til at få det bedste ud af forskellige systemer, betyder jo ikke at vi skal fortælle andre, at de er dumme?

Kandu-Profilen: Klan - alias Søren , er kommet med med en god ide. Og det er helt fint.

I første omgang kan den lyde som en god ide, men når man tænker lidt mere, er den lidt overflødig.

Så Søren: God ide; Men det er desværre ikke alle gode ideer der bliver til til noget.

Efter at have læst din ide, og have tænkt over den må jeg sige at: Den skal du lige tænke over en gang til.

M.v.h.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-02-06 01:12

P.S.: I skal da lige vide at den gode emesen, på trods af al sin godhed og viden, faktisk er mindst 4 Kandu-profiler. Han siger at de er for sjov, men det må I jo selv bedømme. JEG synes at enhver person, der ikke har nok i at være én person, har et stort menneskeligt problem.

Jeg kunne godt opliste alle emesens profiler her og nu, men vil egenligt helst have Eyvind, E.C. emesen, Emesen o.s.v. til selv at gøre det.

Samtidig kunne Han/Hun (haha ) jo fortælle, hvorfor det er så vigtigt, at have 4 eller flere profiler på Kandu.

Profilen er uden tvivl en af de dygtigste svarere, men det undskylder altså IKKE at man har 4-5 profiler.

Kære Eyvind, jeg forventer er svar.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-02-06 01:23

Til orientering :
BUNDEN ER NÅET !

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-02-06 01:39

enig Gambrinus og hermed må man konstatere at alt godt, som bekendt, får en ende

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-02-06 11:47

arne.jakobsen> OG....????

Nå, jeg tror sku´ jeg skal oprette 20 profiler. 10 til mig og 10 til min usynlige ven.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 05-02-06 13:42

Citat
P.S.: I skal da lige vide at den gode emesen, på trods af al sin godhed og viden, faktisk er mindst 4 Kandu-profiler. Han siger at de er for sjov, men det må I jo selv bedømme. JEG synes at enhver person, der ikke har nok i at være én person, har et stort menneskeligt problem.

Han ligge jo ikke skjul på det er en og samme person. Så kan andre vel være lige glade med, hvor mange profiler, hver enkelte har.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-06 13:46

Kære mig her og kære mig der - Bvadder.
JEG HAR 4 (SKRIVER FIRE) PROFILER.
Alle fire udtrykker sig nogenlunde ens.
Ingen af dem har til dato uddelt påænger til hinanden.
Som den opmærksomme Kandubruger måske har bemærket, så er de to af profilerne ikke superbrugere, og kan derfor ikke modtage point.
Måske blev den veltænkende AJ fuppet lidt, da han ville give Emesen billige point, så dem modtog Emesen, (med punktum.) og han kan jo ikke bruge dem til noget.
Der er ingen af de 4 profiler som er særligt dygtige - men heldige at kunne få accepteret nogle svar.
Om det er vigtigt at have 4 profiler ved jeg ikke. Men jeg ved heller ikke hvor vigtigt det er at ha' en masse point og stjerner. Men printeren jeg var så heldig at vinde - virker da endnu.

Ps. Alle profiler har samme logo .................hvis man altså kan se hvad det er.
(kræver meget høj skærmopløsning)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-02-06 13:58

Jeg vidste ikke du har vundet en printer - tillykke med den

Og - dine fire profiler? Helt ærligt da, de opfører sig jo pænt allesammen, dét er da noget af en præstation..sådan at kunne tøjle FIRE på een (hmm..ad gangen forstås) gang! FLOT!
(Nogle kan ikke engang styre en enkelt).

Dét der logo - FLOT!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-02-06 14:24

Hvis jeg tilbage til "toppen" trykker jeg på en tast "home"

Jeg tror at emesen har et for"mål" ved at have mere end en profil på kandu.

Hvis jeg har ret, så er det meget uskyldigt.

arne.jakobsen

Du kan ikke forvente at brugerne på kandu vil stå skoleret for dig og forklare det, du ikke selv kan finde ud af.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-06 14:47

Hejsa - her er en af profilerne. (jeg forhøjer lige med 10 point)

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 05-02-06 14:47

Hejsa - her er en af profilerne. (jeg forhøjer lige med 10 point)

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 05-02-06 14:47

Hejsa - her er en af profilerne. (jeg forhøjer lige med 10 point)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-06 14:47

Hejsa - her er en af profilerne. (jeg forhøjer lige med 10 point)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-02-06 14:52

Så mangler vi lige emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-06 14:53

Hmm. - der var lige en opkobling der skiftede under afsendelsen. ØV

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-06 14:55

Yes nu kommer der mails - til alle fire.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-02-06 15:06

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 15:09

Og mails til alle andre! Kan du ikke holde dig til en profil i bare 5 minutter eme øh eyvind øh det sg forvirrende! Sygeligt vil jeg nærmest sige!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-06 15:10

Det er da noget underligt noget... Når jeg går op og ned, så bruger jeg da osse musen, men jeg hiver da bare op og ned i bjælken ude til højre........ hvorfor er det kun mig, der gør det? Det tager da ikk' 7,2 sek..
Og på tastaturet er det bare Home" og "end"...
Jeg troede da at alle gjorde sådan...........

Eller det var måske slet ikke det, I ville diskutere, Eyvind mm..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 15:31

Jeg har hørt at en mus hurtigt kan få en kvinde op! Op på bordet!

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-02-06 15:36

tedd>>> hvis du nu kikker på det foto af birgitta i hendes profil , vil du jo nok kunne se at lige den type kvinder jagter musen istedet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-06 16:06

Hold så op med at genere "til topspørgsmålskommentatorerne".
Spørgsmålet er vist besvaret af Clan for længe siden, og når der ikke kommer flere fornuftige kommentarer, så må jeg nok hellere acceptere. Så kan alle få muligheden for at hoppe ud af denne mailstrøm.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 05-02-06 16:08

Tak for svaret CLAN. Du skal ikke ta' dig af de andre som prøver at tilsøle dette seriøse spørgsmål.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 16:11

Endelig en ansvarlig profil øh person

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-06 16:45

NÅRH... Jeg kunne da ikk' DRØMME om at jagte min mus.......

Det har jeg da heller ikke brug for, for den sidder da fast med halen.

Men det er måske nok derfor jeg ikke er til haleløse mus..

(Jeg vidste da ikke at jeg lignede sådan en mouse-eater på det billede.. )

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-06 06:08

Takker
Naaaahhh, der skal nu mere til at bringe mig ud af fatning, mit eneste håb er at de har haft det sjovt
Søren