/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
point system
Fra : ann1507
Vist : 606 gange
487 point
Dato : 03-02-06 22:14

Hej. - Altså!

Nogle er mere tumpede i r.... end andre. Jeg har nu abonneret på x-antal emner, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde svaret på hvordan jeg graduerer point givningen for de "tips" som jeg modtager.

Hvorn´r gør jer??? - Altså!

Annita

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 253 point
Dato : 03-02-06 22:21

Hvis du nu kigger i menuen ude til venstre, står der et punkt: Pointsystemet

Der skulle være anvisninger på, hvordan det fungerer

mvh dova

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-06 22:23

Graduerer ikke helt forstået du giver det antal stjerner du lyster er det ikke det du mener ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-02-06 22:24

I dine spørgsmål kan du ikke graduere point - du kan kun give point'ne til en kommentar. Hvis du ikke er helt tilfreds med kommentaren kan du give f.eks to stjerner og så bliver der kun udløst det halve antal point og resten forsvinder ud i den blå luft en underlig ting, men sådan er det.

Ellers læs http://www.kandu.dk/faq.aspx

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-02-06 22:28

Når du stiller et spørgsmål får du muligheden for selv at vælge, hvor mange point dit spørgsmål er værd.

Der kan max. gives 500 point, men jeg starter generelt ved 10 point. Det mindste antal point, man kan give.

Hvis du mener, at svaret er mere værd kan du forøge point fra 10 til max 500 point.

Jeg forøger først, når jeg har fået "svar" i mit spørgsmål.

Du kan kun forøge point 2 gange.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-06 23:35

Øh undskyld jeg blander mig i dit spørgsmål ann1507, men ans vil du godt uddybe dit "system" med at hæve point efter du har fået svar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-02-06 23:45

Det er da nemt nok at forøge point, når jeg har fået et svar, som jeg mener kan bruges.

Åhhhh ja, jeg glemte jo lige at skrive, at jeg forøgede point, før jeg accepterede et svar.

Håber at du forstår det nu o.v.n.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-06 23:57

Jow jow jeg forstår, du er fedtet og vil slippe billigst mulig jeg sætter nu de point på højkant som jeg vil give, men der er også nok af dem At jeg så ikke helt forstår Annitas spørgsmål om at graduere
Citat
point givningen for de "tips" som jeg modtager.
er det i de spørgsmål som hun stiller? så er det da bare at klikke på Accepter som svar og så vælge stjerner efter værdien af svaret

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-02-06 00:04

Jeg tror hun mener at dele point ud til flere forskellige brugere, og det kan hun ikke. Hun er nød til at give til en person. og så evt. oprette et ekstra spørgsmål til hver af dem hun også synes skal have point, hvis det er det hun vil.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 00:29

o.v.n.

Der har du misforstået mig. Jeg er ikke fedtet, men vil først bestemme, hvor mange point "svaret" er værd før jeg accepterer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-06 00:45

ans det gør du da med stjernerne eller hvad? At stille flere point på spil kan måske få flere til at læse spørgsmålet, der er nogle der gerne vil være på top 10

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 00:52

Et spørgsmål/svar til 10 point kan være mere værd end et spørgsmål/svar til 500 point.

Stjernerne er jeg ikke fedtet med.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 04-02-06 01:29

Jeg har selv søgt det samme som jeg tror ann1507 mener, men heller fundet det.
Hvis der altså menes den tekst, der står ud for de forskellige antal stjerner, som man bedømmer tips med.
Jeg mener kun at man kan se denne graduering, i det vindue der er fremme når man bedømmer tipsene.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 01:46
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 09:28

Nu er det vel ikke kun pga. pointsystemet vi er her? - Forhåbentligt ikke !
Pointsystemet er omtalt her på Kandu's side... som omtalt ovenfor (med links). Mere tydeligt kan det vist ikke blive
Go' weekend til jer alle zusammen
Søren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 10:17

Jamen hvis spørgsmålet bare drejer sig om at bedømme tips, så er det sådan, at muligheden for at bedømme og tildele stjerner, er der kun 5 personer der får.

Når et nyt tip lægges ind på siden, klikker man på tippet.
Så kommer der en boks med mulighed for at tildele stjerner og give en kommentar til tippets kvalitet.
Og hvis der tilfældigvis er flere end 5 der sender en bedømmelse på samme tid, er det kun de 5 første bedømmelser der regnes med.
Og når tippet er færdigbedømt, kan man ikke mere skrive kommentarer til det .

Ann1507

Jeg tror du bliver nødt til at forklare dit problem lidt nærmere.

mvh dova

Kommentar
Fra : ann1507

Dato : 04-02-06 14:48

Tak DOVA
Dit sidste indlæg rammer lige plet. - Jeg har altså været så heldig/uheldig at være blandt de første 5 der har åbnet for et "TIPS", men har ikke kunne finde en egnet forklaring på hvordan jeg skulle vurderer/give stjerner på. Så enkelt er det. (eller går "Tips"skriveren glip af min vurdering?)

Jeg har også læst dit forslag om at spejde under "pointsystem", men har heller ikke fået løst det egentlige spørgsmål: Hvor kan jeg markerer hvor mange stjerner jeg ønsker at give for det tilsendte "Tips"?

Også HELGE.T har fattet hvad jeg efterlyser, men hvor i hytten finder jeg disse stjerner.

Forøvrigt mente jeg at dette var et "spørgsmål og svar punkt" som jeg henvendte mig til og ikke en diskusionsklub.

Selv betragter jeg mig ret så seriøs. Jeg vil da gerne give en relevant vurdering af de "tips" som jeg modtager, og herved rette et pædagogosk tak til dem yder et godt stykke arbejde.

Annita

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 14:55

Du kan kun markere i selve tippet, hvor du får mulighed for at give stjerner, hvis du er en af de 5 første, der får mulighed for at bedømme

Citat
(Tippet er ubrugeligt) 0 stjerner
(Tippet er brugbart) 1 stjerne
(Rimelig tip) ............ 2 stjerner
(Godt tip) ................3 stjerner
(Bedre end gennemsnit) ..4 stjerner
(Exraordinær godt tip) ......5 stjerner

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 15:26

Citat
Jeg vil da gerne give en relevant vurdering af de "tips" som jeg modtager, og herved rette et pædagogosk tak til dem yder et godt stykke arbejde.

Ja, men det kan du så kun, såfremt du når det før der er fem andre der har brugt muligheden for at bedømme.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 15:32

Citat
Bedøm dette tip
Du har mulighed for at bedømme dette tip. Gennemsnittet af de 5 første bedømmelser udgør hvor mange point der optjenes af tipsgiveren.

(Tippet er ubrugeligt)
(Tippet er brugbart)
(Rimelig tip)
(Godt tip)
(Bedre end gennemsnit)
(Exraordinær godt tip)

--------------------------------------------------------------------------------
Beskrivelse af din bedømmelse
Sammen med din bedømmelse, skal indlægges en kommentar så andre brugere kan se hvad der ligger til grund for bedømmelsen.

Sådan her skulle der stå hvis du er blandt de "heldige"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-06 15:34

Citat
Dette tip er blevet bedømt af 5 brugere, og er dermed lukket for flere bedømmelser

Og hvis ikke du er blandt de "heldige"/5 første, stå der sådan i rubrikken.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-06 15:40

Det hele vil fremgå hvis du kommer ind på "tippet"

Kommer du for sent, så har du ikke mulighed for at kommentere eller bedømme tippet.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 04-02-06 17:14

Jeg synes at problemet er, at man kun kan se hvad stjernerne betyder, når man ER inde i vinduet hvor man bedømmer TIP.
Jeg kunne da godt savne et sted hvor man kunne se hvad de forskellige antal stjerner betyder (med ord).
For det første kan jeg ikke altid huske hvad f.eks. 2 stjerner betyder (med ord), for det andet er det ikke alle som bedømmer TIP, for det tredje tror man måske at 1 stjerne betyder, at det er et dårligt TIP (men det er jo faktisk et brugbart TIP).

Det er forklaringen i ans's citat 04-02-06 14:55, jeg gerne vil kunne se, uden at jeg er inde at bedømme TIP.

Annita> Jeg ved ikke om det er det du også mener, ellers undskyld hvis min kommentar gør forvirringen total

Mvh
Helge

Godkendelse af svar
Fra : ann1507

Dato : 06-02-06 10:35

Tak for svaret dova.