/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slet hele harddisken?
Fra : gorgor
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 03-02-06 15:23

Hvordan sletter jeg harddisken så pc'en er helt styresystem og programmer og filer? Pc'en kører XP pro og der er kun en harddisk i den.
m.v.h.
Carsten

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-06 15:27

Det gør du ved, at slette partitionen og oprette den igen under indstallationen af xp

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-02-06 15:28

boot op på din xp cd
start en alm indstalation , når den så er færdig med at formatere , stopper du bare indstalationen hvis du ikke vil have xp på igen

Kommentar
Fra : gorgor

Dato : 03-02-06 15:33

Jeg har allerede kørt en almindelig indstalation, men der bliver alligevel ved med at være adskillige mapper, skal jeg ind i dos og formatere?

Kommentar
Fra : komogse

Dato : 03-02-06 15:35

Husk at sig at du vil slette partionen i den første del af instalationen

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-02-06 15:35

så skal du først slette parationen og oprette den igen , derefter formatere , som peet49 siger

er du sikker på den har formateret under indstalationen

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 03-02-06 15:36

Den burde være ren det øjeblik du har brugt installations cd'en. Hvis du bare som der er skrevet stopper installationen når formatering er fuldført

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-02-06 15:36

hvis du vil have slette hele harddisken, så der intet er tilbage kan du benytte Killdisk
http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.
exe-fil ligger her: http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe

eller også kan du gøre som følger:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no70

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 03-02-06 15:36

Du skal slette (L) og oprette (o) partitionen, ellers bliver der ikke formateret. Det gør du lige efter, du har trykket F8 (accept af microsof) i indstallationen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-06 17:30

Hvad vil du bruge til at indstallere styresystem, bagefter.
Har du de drivere på Cd som skal bruges.

Godkendelse af svar
Fra : gorgor

Dato : 03-02-06 18:20

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-06 18:22

Selv tak.

Kommentar
Fra : komogse

Dato : 03-02-06 18:30

Præcis det jeg svarede.....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-06 18:34

komogse-joda, men noget efter mit svar, som var det første overhovedet.

Kommentar
Fra : komogse

Dato : 03-02-06 18:44

Det siger du bare for at få venner.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-02-06 19:51

komogse->> Har du et problem