/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
hjælp til formdesign i Navision 2.60
Fra : ak
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 20-11-02 23:07

Er der en superbruger i Navision, jeg har brug for lidt hjælp til at oprette et par felter på en Form.
Jeg kan bl.a ikke få en Option drop down list til at virke. Jeg har sat property op helt på samme måde som et andet eksisterende feldt på varekortet. Der vil bare ikke fremkomme nogen drop down list med mine mulige valg.

Accepteret svar
Fra : kallehave21

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-02 14:18

Feltet du har indsat i din form, skal være oprettet i den tilsvarende database (DBD).
Feltet skal være tilknyttet et referencekartotek og et referencefelt for at du kan få
en drop down liste på feltet.

Kommentar
Fra : ak

Dato : 24-11-02 00:29

Hej "kallehave21"
Tak for svar, men hvor opretter jeg feldet i referancekartotek.
Når du skriver skal være i (DBD) går jeg ud fra at du blot mener feltet skal være oprettet i en tabel. Jeg har indsat feltet i "Item" tabellen, jeg kan godt gemme værdier i felter, men som sagt ikke få en drop down liste.
Håber du gider forklare mig det.
Arbejder du til daglig med denne slags ting eller ?
venlig hilsen
AK

Kommentar
Fra : kallehave21

Dato : 25-11-02 11:54

I mit svar gik jeg ud fra at det er Navision C5 det drejer sig om.
Hvis ikke det er C5, vil mit svar være irrelevant.
Er det det?

Kommentar
Fra : ak

Dato : 25-11-02 17:50

Nej det er Navision Financial 2.60. Jeg kunne heller ikke helt få det til at stemme

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 05-12-02 00:44

Hej AK;

Send mig lige lidt flere oplysninger om, hvad du specielt ønsker der skal ske i feltet. Et Option felt er ikke det sværeste at arbejde med - i modsætning til reletionsfelter til andre tabeller.
Send gerne noget om den virkemåde/sammenhæng du ønsker så jeg bedre kan hjælpe.

..... og inden du spørge; Ja jeg arvbejder til daglig med sådanne ting.

Kommentar
Fra : ak

Dato : 11-12-02 22:39

Hej Smitty,
Det lykkes mig faktisk at finde frem til det sted hvor jeg manglede at sætte en property op.
Så nu er det videre med andre ting, ja noget af det næste bliver nok nogle relaterede tabeller i formularer. så jeg kommer nok igen
Det er jo ret spændende, jeg har været vant til XAL men der havde jeg en applikations mand på når der skulle laves spicelle ting, men Navision virker langt mere åben for muligheder af en superbruger, så det prøver jeg i det stille at blive.
Tak for din deltagelse
hilsen AK

Kommentar
Fra : ak

Dato : 12-12-02 20:07

Til alle dem som har været inde for at se om der var et godt svar på denne side !!
Jeg kan se der må være en stor interesse, jeg er selv nybegynder på Navision, har dog en del Access erfaring det hjælper mig en hel del. Måske skulle vi udveksle ideer erfaring her på denne side, eller åbne et diskutionsforum et eller andet sted. !! Lad mig få jeres kommentarer.
Det kunne også være interessant at høre i hvilke typer industri i bruger jeres system.
AK