/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mappe jeg ikke kan slette
Fra : jeb3
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 01-02-06 22:45

Jeg har fået min søns pc. Den var for lille til hans brug, men mere end rigelig til mit.

Der ligger selvfølgelig en masse derpå, men noget af det kan jeg ikke bruge.
Jeg har kørt en virusscan, der har fundet nogle virusser i en mappe, programmet(norman antivirus - det nyeste) ikke kan gå ind i og slette.
Når jeg selv prøver via stifinder, viser den, at der er skrivebeskyttelse. Når jeg fjerne den, og prøver igen, får jeg samme svar.
Hvad pokker gør jeg.
Stien hedder: Denne computer\lokal Disk (C:)\Documents and Settings\aze

En mappe min dreng selv lavede, men han kan heller ikke gå ind i den.

Hjææælp hvis der er nogen der kan.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 01-02-06 22:51

I dag hentede jeg dette program, fordi jeg havde fået en bagdørsvirus.

http://www.grisoft.com/doc/virbase/lng/us/tpl/tpl01?nam=Win32/Gaelicum
Jeg kørte programmet i fejlsikret tilstand og nu er jeg virusfri.

Jeannie

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-06 22:51

Kan du heller ikke trække den over i s spanden

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 01-02-06 22:52

hejsa Jeb3.

Er det en mappe? eller er det en fil i mappen?

Hvis det er filer i mappen kan du evt anvende "drdelete" LINK: http://www.dslreports.com/forum/remark,7374516~root=sware~mode=flat
Eller Direkte download: http://www.dslreports.com/r0/download/386698~c40f6198204a9cc2ac6b5c403c1f697c/DrDelete.zip
Hvis det er en mappe uden indhold, hvad siger den så, når du prøver at slette?
Hvor længe har mappen ligget på din pc? (1 dag eller 1 måned)

Venlig Hilsen
Lyhne1

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-06 22:52

Ellers må du en tur ind på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-06 22:56

Og skal du have et rigtigt godt nemt og overskueligt program der ikke laver sådan noget sku du vælge dette
http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 01-02-06 22:57

Prøv forresten lige:

Start -> søg->alle filer og mapper-> søg efter "azesearch" uden gåseøjne

Finder du noget der??
Lyhne1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-06 23:21

http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=in&venid=sym

prøv at scanne fra ovennævnte link - hvis ikke det hjælper så prøv

http://housecall65.trendmicro.com/ det tager tid - så det er ikke et aften project

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 00:12

Har du prøvet at slette den i fejlsikker tilstand?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 09:02

et lille ps herfra - når du nu har overtaget din søns pc - ville det så ikke være rart for dig selv at køre restore så du har en "frisk og ny" pc ?????

Kommentar
Fra : leob

Dato : 02-02-06 09:42

Jeg har selv prøvet at omdøbe filen evt. også med et nyt "efternavn" (f.eks. fra aze til test.txt ). Sommetider må man det - og så kan den sikkert slettes
leob

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-06 10:09

Hva prøver du alt det vi foreslår bla spywarefri??

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-02-06 18:36

Det er en mappe.
Jeg kan ikke trække den i skraldespanden.
Når jeg prøver at omdøbe den, får jeg meldingen at det kan jeg ikke, den er i brug, Og det er den ikke.
Jeg ville gerne lave en restore, men der ligger en del musik min dreng har lavet på computeren (ca 10 GB, det vil jeg helst ikke have slettet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 18:55

Den er i brug pga dit antivirusprogram! Slå det fra midlertidigt og prøv så at slette filerne/mappen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-06 19:41

prøv evt at søge i registreringsdatabasen efter - aze - og slet det du finder der. Men pas på derinde kan du gøre uoprettelig skade

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 21:09

det du ikke vil slette kan du jo brænde ud og gemme på den måde - og sætte ind igen hvis du har lyst
jeg foreslår stadig restore så det er dig der styrer din pc fra bunden af

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-02-06 21:11

Tror også restore er den eneste mulighed.

Jeg må købe en masse cd'er og så brænde alt over.

I skal have 1000 tak for hjælpen alle sammen.
Jeg har da lært en del ved dette.

Mvh

jeb3

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 21:19

det er vel ikke den eneste mulighed - men ret effektivt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-02-06 21:37

Hvor meget mister jeg, er det det samme som formatering?

Jeg er selv gammel 3.11 bruger, så jeg er nok lidt hysterisk med hvor tingene ligger, hvad min dreng desværre ikke er, så der ligger meget l... hulter til bulter.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 02-02-06 23:09

Når du ikke umiddelbart kan få lov til at omdøbe som jeg foreslog, har jeg tidligere med held prøvet følgende:
Nu ved jeg ikke hvilken type filen er.
Hvis den f.eks. er en .dat fil, find en anden dat -fil, lav en kopi heraf og omdøb denne til aze.dat (eller hvilken type det nu er).
Denne omdøbte kopi gemmer du nu oveni den "onde". Så kan du muligvis slette denne omdøbte kopi (den "onde" er jo allerede væk fordi du har lagt den nye oveni).

leob

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-06 23:18

Er det nu så smart? Der er jo et eller andet der forhindrer mappen/filerne i at blive slettet! Sandsynligvis en anden virus eller andet der starter op med computeren fordi filerne jo er i brug! Så hjælper en restore nok ikke så meget da problemet kommer igen og der udmærket osse kan gå virus i restoremappen! Prøv da at lave en hijackthis logfil Det virker faktisk kun som om du lytter til Mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-06 23:24

tedd du har ganske ret - det er svært at se hvad der står når man har solbriller på

en fuld restore vil da nedlægge vira og andet skidt mig bekent - NÅ !!!!!

ps ser nu at mit indlæg fra igår om www.arlet.dk ikke gik igennem - men vil da anbefale at hente hijackthis - scanne og sende loggen til ham.

MEN en puter har godt af en fuld restore ind i mellem skal jeg lige gøre opmærksom på

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 23:28

For slet ikke at nævne hvad du ville ha godt af nogen gange! Men kan godt se problemet for spørgsmålsstilleren!
Nogle gange må det være svært at overskue alle indlæg og løsningsforslag!

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 02-02-06 23:53

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-02-06 23:55

Er nu kommet i forbindelse med arlet.
100000 tak skal i alle have.