/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ghost-programmer
Fra : marcussen1
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 01-02-06 17:14

Jeg kender Norton Ghost, Acronis, R-Drive samt Paragon. De er alle glimrende. Men der findes sikkert andre lignende, er der nogen, der kender nogle, der evt. kan downloades.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-06 18:27

hvis du mener programmer der kan tage backup - så ligger der faktisk et gratis program du måske ikke har opdaget på din cd til XP - det hedder NTbackup
sæt din cd i og åbn stifinder - find mappen \VALUEADD\MSFT\ntbacjup - dobbeltklik på filen ntbackup.msi og så er NTBackup installeret (med en guide der på en simpel måde leder igennem hvordan du laver sikkerheds kopien - eller gendanner filer)

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-02-06 18:44

det jeg søgte var et program, der også tog hele Windows-installationen med.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-06 18:49

DrvCloner
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-02-06 19:32

pallebhansen....
er du rar at fortælle mig, hvor jeg kan finde det program.
Niels

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-06 20:12
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-06 20:34

Norton Partition Magic laver jo også en clone som Norton Ghost
Som en del andre programmer.
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Men når det er sagt, så skal der også siges, at tungen skal holdes lige i munden, ved en cloning, og man bør læse vejledningerne ordentligt. Ligesom man bør identificere sine drev ordentligt, feks kalde sin nye disk: Ny disk, eller 250GB
Fordi det ville være ærgeligt at flytte sine data fra den nye (Tomme disk) og til C-drevet.
Endvidere bør man være opmærksom på at der kun kan eksistere et C-drev (Med styresystemet)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-02-06 22:19

pallebhansen....
jeg har downloaded DrvCloner og det har nu stået og kørt i 1½ time uden at blive færdig, så jeg stopper midlertidig her, men kommer tilbage med en kommentar, når programmet er afsluttet. Kan det forøvrigt passe, at det tager så lang tid, det drejer sig kun om ca 20 GB?
Niels

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-06 22:35

Nææ, jeg tror den klarede 120MB på 1,5 time ved mig.
Men jeg prøvede flere programmer, og ingen af dem kunne få min extra harddisk op at køre som masterdisk.
Jeg skulle først opdatere min bios, og understøtte store diske, endvidere sætte den tomme disk ind som slave på den sekundære ide kanal.Desuden slette masterdiskudvidelsen, og lægge den udvidede partion til masteren (C-drevet). Efter flere forsøg som tog rigtig lang tid brugte jeg Norton Ghost, og nu kører det.
Men husk at lukke antivirusprogrammet ned, og helst andre programmer der opstarter med windows, og som ikke er nødvendige.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 01-02-06 22:52

Tak for svaret pallebhansen.