/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Linksys access point wap54g
Fra : Svendg
Vist : 5351 gange
100 point
Dato : 31-01-06 13:52

Hej

Jeg har erhvervet mig en Linksys Access Point WAP54G.

Jeg har i forvejen en router og en hub, og min internet adgang er via antenne foreningen.

Under installationen/konfigureringen af softwaren (afsnit 2 - punkt E i "quick installation") kommer man til skærmbilledet hvor man kan vælge et Password.

Her går jeg i stå; jeg får følgende meddelelse

"The password is not correct. Make sure you type the right password",

uanset om jeg lader den stå blank eller selv vil vælge et password.

Det skal lige nævnes at jeg på et tidspunkt havde den oppe at køre (med hjælp fra Support), men uden krypteringen, da det åbenbart kræver at man installerer fra den medfølgende CD.

mvh Svend

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-01-06 14:00

jeg har en linksys router af ældre model, jeg har aldrig givet den et password, men jeg ved at den har et, det står med prikker, de kan aflæses med Revelation, kan hentes hos
http://www.snadboy.com/

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-01-06 14:01

Hejsa
password og WPA/WEB krytering er 2 forskellige ting......

password er adgang til Router/access-point mv.
password dertil er som regel kun Admin eller admin i password
brugernavn er blankt.
medmindre du ændre det til noget andet

Kommentar
Fra : Svendg

Dato : 31-01-06 19:59

Hej dk
Problemet er at uanset hvad jeg skriver som password, så får jeg fejlmeddelelsen

"The password is not correct. Make sure you type the right password",

mvh Svend

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-01-06 21:24

ifg. din manual
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1126536803676&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

så står der
Citat
The login screen will appear. Enter admin in the User Name field. The first time you open the Web-based Utility,
use the default password, admin. (You can set a new password from the Administration - Management tab.) Then
click the OK button.

Kommentar
Fra : Svendg

Dato : 03-02-06 17:32

Hej dk

Jeg strander på side 19 i manualen. Jeg når til skærmbilledet (punkt 7). Ved skærmbilledet (punkt 8) skal jeg indtaste "admin" hvorved jeg får en

"access violation at adress 004864BB in module 'Setup.exe'. Read of adress FFFFFE0C."

Jeg har "resettet " access pointen, dog uden resultat.

Måske er det IP adressen jeg har problemer med.

mvh Svend

Kommentar
Fra : Svendg

Dato : 03-02-06 17:36

Hej dk

Jeg glemte at fortælle at ifølge manualen kan man indtaste IP adressen i adresse feltet i Exploren, men dette giver den sædvanlige

"Vi kan ikke finde "192.168.1.245"" kommentar.

Skal man skrive IP adressen uden http:// eller hvordan?

mvh Svend

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-02-06 19:50

du har måske en ip adresse konflikt....
normalt er det nok at skrive ip adr. (192.168.1.245)uden http ell. www
nogen gange vil den have http og eller http://www foran

prøv lige dette her

klik start >>kør >>cmd >>ok
der kommer så en sort box op (dos skál) her skriver du
ipconfig /all <<- tryk enter

så kommer så disse linier op
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : ja eller nej
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : hvad står der her
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : hvad står der her
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : hvad står der her
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : ikke relevant
Primær WINS-server . . . . . . . . . . . . . : ikke relevant

Kommentar
Fra : Svendg

Dato : 04-02-06 10:26

Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.4.34.136
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.4.34.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.40
Primær WINS-server . . . . . . . . . . . . . : ikke relevant (dette punkt optræder ikke)

På min router som vi har fået udleveret af antenneforeningen står der 4.34.

mvh Svend

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-02-06 10:46

tror det løste lidt op her

på den computer du er ved nu, laver du følgende under "egenskaber" for lan forbindelse

dobbeltklik på "internet protocol TCP/IP
her vælger du "brug følgende ipadresse"
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2 (samme range som acc.point)
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

klik ok hele vejen tilbage
du har muligvis mistet forbindelsen til internetet lige nu,
men kan du nu kalde dit acc. ved http://192.168.1.245
kan du det, så tilretter du så det peger på din router og slår fra at det skal give ip adr. (DHCP)
gateweay skal du sætte så det peger på din router

husk at ændre SSID og kryptering så du kan finde dit acc. under tråløse netværk
prøv så om du kan få kontakt via trådlløs til acc.

Når du er færdig, skal du huske at sætte computeren tilbage i "lan forbindelse"
formoder den står til "hent automatisk en IP adresse"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-02-06 10:51

giv evt. dit acc. en fast ip adr.
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.4.34.131

og husk den ip
for nu kan du kun finde dit acc. på http://10.4.34.131
og ikke på http://192.168.1.245

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-06 10:54

altså
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.4.34.131
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . : 10.4.34.1

Kommentar
Fra : Svendg

Dato : 05-02-06 21:20

Hej dk

Efter at have bikset med access pointen hele dagen, var den der lige pludselig. Jeg har resettet access pointen adskillige gange, og lige pludselig kunne jeg komme videre med installationen af krypteringen.

Jeg takker for dine forsøg på at hjælpe mig

mvh Svend

Godkendelse af svar
Fra : Svendg

Dato : 05-02-06 21:21

Tak for svaret dk. Se mit andet svar.