/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Brugsanvisninger
Fra : snusi
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 31-01-06 09:43

Ved ikke om det lige er her jeg skal spørge, men prøver alligevel

Når man køber nyt kamera, ur, pc osv. følger der jo en brugsanvisning med, og efterhånden synes jeg at det fylder temmelig meget ( må jo hà købt for meget gennem tiderne )

Hvor opbevarer I disse brugsanvisninger? Det er jo tit en hel lille bog der følger med og dermed fylder det jo en del.

snusi

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-06 09:49

Ja jeg har afset en hylde i et skab, og anbringer dem i sådan nogen "brevordnere" ...........sådan nogen af pap, lige som en "æske" der står på højkant og så er skåret skrå.
Og der bliver garantibeviser gemt sammen med.

Så ved jeg også altid hvor de er hvis jeg skal bruge dem

Men ellers:
En lille kasse under sengen, i bunden af et skab el.lign.

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-01-06 10:14

Ja, vi dem i et ringbind i plastiklommer (ja, faktisk er det blevet til to... som du jo rigtigt selv påpeger fylder de efterhånden en del). Men det er dejligt overskueligt i reolen og man kan se de enkelte gennem plastiklommen.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-01-06 10:20

Vi har dem i en klodsekasse, der står i et skab.
De er træls at opbevare, men er også nogle gange "guld" værd.

MVH

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-01-06 10:28

Jeg har dem osse i plastiklommer i en brevordner, de er inddelt i kategorier

Men det vigtigste (og sværeste) er jo nok at huske at, når tingen bliver kasseret, skal man liiige huske at finde tingens plastiklomme frem og kassere den osse. Det er ikke så nemt.

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-01-06 10:51

hos os er det som hos dova, og med med inholdstexten går dt nemt. kvitteringen er vedhæftet. først har vi altid taget en kopi, som ligger på pc'en. kvitteringerne plejer jo at blegne med tiden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-06 10:57

Dét er et projekt, jeg har planer om at gå i gang med, når jeg er færdig nogen andre projekter

Anbringe brugsanvisninger mere smart end i en smal skuffe, hvor de er ved at vælte ud af

Men når jeg så er i gang med projekt hylder/skabe med indhold, så bliver der sorteret og katalogiseret, så det er en lyst! Inklusive brugsanvisninger. Regner med plastlommer i ringbind eller kasse med faneblade.

Hanne

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-01-06 11:03

hej hanne,
send lige datoen, når du er i orden. for med alle de projekter, du har gang i, såeh.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-06 11:09

Uha! Aase - jeg skal gøre et forsøg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-06 13:19

Brugsanvisninger bliver lagt i en skuffe, når jeg har købt et eller andet, så kan jeg måske finde dem hvis det bliver nødvendig (kiggede lige i skuffen, jeg skal have ryddet op, det kan ikke passe at jeg har så mange apparater)

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 31-01-06 13:28

Som regel bliver det sat i plastlommer i et ringbind, ringbindet gennemgået en gang imellem, så ryger de brugsanvisninger ud som ikke er berettiget mere.

Mange manualer scanner jeg også, så har jeg dem liggende på min computer, det er lynhurtigt at finde dem frem igen.

Mange gange er det kun en eller to sider af en manual som man skal bruge gentagne gange. Så kan man jo nøjes med at scanne disse 2 sider.

Jeg scanner også alle garantibeviser/evt. bon og lægger dem ind i et bibliotek for hevr år. Når der er gået 2 år kan man slette de scannede dokumenter, da garantien er udløbet.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 31-01-06 17:17

Tak for svaret dova.

Det må blive dig der løber med de 100 point

Lige nu har jeg dem også i plastlommer i ringbind, men jeg synes at de "skøjter" rundt i de glatte lommer, så jeg vil prøve med de kasser.

Mange tak for svarene.

snusi