/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sydfrankrig
Fra : loef
Vist : 3001 gange
200 point
Dato : 31-01-06 08:58

Min familie og jeg skal holde 14 dages sommerferie i Sydfrankrig til sommer.

Vi skal bo i feriecentret "Cap Esterel" som ligger imellem Nice og Cannes, men har også tænkt os at leje en bil og tage på nogle små ture bla. til Monte Carlo.
Da det er første gang, at vi ferierer i Frankrig efterlyser jeg nogle gode seværdigheder/udflugtsture som er interessante for hele familien (børnene er 6 og 10 år)

Er der nogen herinde som kan hjælpe os?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-06 09:31

Noget af min familie var på ferie i sydfrankring ca 100-150 km nord fra den spanske grænse, hvor der i deres brochure stod følgende

Vores region har alt det, der skal til for at forføre gæsterne på alle årstider. Her finder I store fine sandstrande, vilde klitter, småsøer hvor røde flamingoer, trækfugle og vildænder bor sammen i fuldstændig frihed. En kendt vinbonde med sine særlige vinkældre, hvor I kan smage på de store vine fra regionen.

Den rige arv

Canal du midi med sine sluser, flodpramme, hvor du kan cykle rundt i skyggen af platanerne. De mange historiske steder, fra Pont du Gard til katarernes slotte, for ikke at glemme de mange typiske landsbyer og deres farverige markeder.

En levende region

I bliver tryllebundet af vor smukke region, hvor lokale fester, tyrefægtning og andre kulturelle begivenheder følger efter hinanden. Brug også kystbyerne og fiskerbyerne Cap d'Agde, Séte, Agde, Valras-plage, osv

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 31-01-06 10:33

Tag et par dage tidligere fra Cannes og oplev Ribeau Ville i Alsacs - der er alletiders børnevenlige campingplads og gode udflugtsmuligheder som kan opleves på et par dage, fx. besøg i en borg hvor der er opvisning med fritflyvende ørne. Selve byen er fantastisk for børnene og giver mulighed for et gåtur gennem byen, op til en ruin (husk vand!!!), vinmarker mv. Også et godt område hvis I har cykler med.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-01-06 10:39

Søgte under Cap Esterel og fandt bl.a. flg. beskrivelser af omegnen (det lyder bare meget indbydende):

http://www.friferie.dk/k%F8r-selv-ferie/537_P_V_Cap_Esterel_Cap_Est%E9rel_Rivieraen_Frankrig_Frankrig.html

http://www.fdm-travel.dk/rejsetilbuddet.asp?tilbudID=3053

Ha’ en rigtig god tur

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 31-01-06 19:15

En god udflugt er at køre en tur på den nederste corniche(vej) langs havet fra Nice over Monaco til Italien. Man kommer igennem mange småbyer og der et livligt leben og en usædvanlig smuk udsigt.

I kan tage med kogletoget fra Nice og op i bjergene. Det kører så langsomt, at man visse steder kan gå ved siden af.

En dag ved gorges du Verdon dels at se kløften og sejle dels bade i floden.

Der er sikkert decideret børnearrangementer, der hvor I skal bo. Det gør man meget i i Frankrig.

Eller er det blot at nyder la bonne vie og lade alle indtrykkene komme ind under huden.

Accepteret svar
Fra : fru_olsen

Modtaget 200 point
Dato : 02-02-06 11:16

Hej loef
Du skal passe på med ferie i Esterel-området. Jeg kan fortælle dig, at det er STÆRKT vanedannende, man bliver totalt afhængig. Vi har holdt ferie i området i 20 år, det er skønt. Der er så mange steder, man kan tage hen. Jeg vil foreslå dig, at henvende dig til det franske turistbureau i København og bede om brochurer fra området:
Det Franske Turistkontor
Ny Østergade 33
1101 København K.
tlf: 90 13 90 93
En udflugt til Eze Village er et "must" på vejen til eller fra Monaco. Denne lille by, hvor der ikke findes biler, er helt vidunderlig, mange små hyggelige gader, butikker med kunst, små restauranter og glade mennesker. I Monaco er der jo "den eksotiske have": Jardin Exotique, paladset og Jacques Yves Cousteau museet (akvarium), der findes delfinshows i flere byer i nærheden, i Frejus den flotte nye havn og et kæmpe vandland og også et meget stort tivoli. Havnemarkedet i St. Raphael er også en udflugt værd. Og en spadseretur i den gamle del af St. Raphael er en oplevelse. Jeg kan anbefale en tur med de blå både til St. Tropez enten fra St. Raphael eller Ste. Maxime. Jeg kunne blive ved og ved. De fleste ture vil nok være bedst i bil, men toget kører jo også hele vejen langs rivieraen, så det er da også en mulighed. Jeg håber, I bliver lige så glade for Frankrig, som vi er. Rigtig god ferie. - Fru_Olsen

Godkendelse af svar
Fra : loef

Dato : 06-02-06 09:30

Tak for svaret fru_olsen.