/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
billige restauranter
Fra : Blight_dk
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 30-01-06 23:35

Jeg skal snart til Firenze på studietur og ville derfor gerne høre om der er nogen som har været i Firenze og har erfaringer med restauranterne dernede (mht. pris og kvalitet).
Da Firenze er en universitetsby ville det forekomme mig meget mærkeligt hvis der ikke fandtes studenterrestauranter hvor man får billig, men ordentlig mad.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at få noget at vide om hvor man går hen hvis man skal i byen om aftenen eller bare trænger til en øl.

Mvh
blight

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 31-01-06 00:51

Gå på bibiloteket og lån nogle bøger om Firenze der kan du som regel læse om alt det du søger

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-06 10:45

Scusa, men jeg kan altså ikke komme på specielle restauranter i Firenze, selvom jeg har været der.
Der er helt vidunderligt, og du vil ingen problemer have med at finde gode billige steder.

Nogle råd kan jeg dog give dig. Prøv at se dette link til Firenze Universitet, specielt for udenlandske studerende
http://www3.unifi.it/studenti/CMpro-v-p-717.html
Der vil altid være specielle "studenter-barer/restauranter i kvarteret lige omkring universitetet.

Prøv ellers at holde øje med restauranter, hvor den almindelige italiener spiser til frokost.
Jeg har med stort held i andre italienske byer, ved frokosttid "fulgt efter" arbejdere. De kender de gode billige steder, hvor man spiser dagens menu. Vidunderlig ægte lokal mad for ingen penge.

Eller hvad jeg også ofte har gjort (også i Spanien) er simbelthen at spørge en tilfældig på gaden.
Spørg en ung "studentudseende" pige, hvor der er godt at gå hen for at more sig.

Midaldrende ægtepar er gode at spørge om billige lokale restauranter.

Heldige dig.

Frieda

Heldige dig.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 31-01-06 11:26

Du skal holde dig fra alt hvad der hedder "Ristorante", da det er dyrere end eksempelvis "Trattoria" eller "Pizzeria". Så hold dig til de 2 sidstnævnte og følg de ovenstående råd:
Gå ind hvor arbejderne går ind; de ved hvad der er godt og vil ikke betale for meget.
God tur, dit heldige asen!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-01-06 12:50

Om et Trattoria samt en herlig by-beskrivelse: http://hjem.get2net.dk/kmn/ferie/fe2002/del4.html
Go' tur

Godkendelse af svar
Fra : Blight_dk

Dato : 03-02-06 00:58

Tak for svaret frieda. Det var lige hvad jeg søgte efter