/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Derive for Windows 4.01
Fra : Boxerpige101
Vist : 608 gange
20 point
Dato : 30-01-06 14:10

Jeg læser liniefaget Matematik, på et læreseminarium, og har fået programmet Derive for Windows 4.01 udleveret på skolen. Dette program giver mig grå hår i hovedet, fordi det skal fjernes og installeres på ny, hver gang mit anlæg har været slukket, det være sig både på det bærbare og stationære anlæg.
Jeg kører som styresystem Windows XP Prof.
Er der nogen, der kan sige mig, hvad der er galt, da min lærer ikke kan hjælpe mig, han siger at jeg bare må installere det på ny, men hvad gør vi så til eksamen skal vi til at installere programmet i eksamenslokalet, skide smart, hvem har nerver og tid til det? Ikke jeg

Boxerpige101

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 20 point
Dato : 30-01-06 15:38

Hej.

Det er en meget gammel udgave af programmet i har fået udleveret i skolen. Det er helt fra 1996. Der er kommet mange revideringer af programmet, men skolen kører åbenbart med det her gamle.
Du kan prøve dette.

Denne computer, C, programmer: Her skulle der ligge en mappe som hedder Derive. Denne åbner du, og så skal du finde exe filen.

Denne højreklikker du på, og velger egenskaber. Nu vælger du kompatibilitet.

Nu klikker du så der kommer flueben ud for:
Kør dette program i kompatibilitets tilstand..........
Nu kan du vælge win98.

Luk ned, og se så om programmet bliver der.

Virker dette ikke, så må du spørge om ikke skolen kan skaffe en nyere version af programmet.
Version 5.03 understøtter win2000, og der er kommet nyere til siden.

Hilsen tukols

Ps: Hvis du ikke kan finde exe filen, så gå i mappeindstillinger og vis:
her skal der flueben i Vis filnavne for kendte filtyper (eller noget lignende)

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 30-01-06 19:05

Tukols du er en engel du har reddet roen i vort lille hjem, din vejledning virkede med et par ænsringer.
Mappen hedder Dfw og man kan i egenskaberne vælge helt op til Windows 2000 og det gjorde jeg, ingen problemer nu kører det bare.
Endnu engang 1000 tak.

Boxerpige101

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 30-01-06 19:12

Jammen det var dejligt det virker. Troede bare ikke den ville køre i 2000, da programmet er såpas gammelt. Derfor foreslog jeg win98. Men super det kører i 2000. Så kan det jo ikke blive bedre

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : Boxerpige101

Dato : 01-02-06 17:13

Ja det er rigtigt at jeg ikke kendte forretningsgangen her inde, men tak for oplysningen og du får dine point
Tak for svaret tukols.

Kommentar
Fra : tukols