/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Animation...hvordan?
Fra : alkyrix
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 30-01-06 13:02

Hej.

Sidder og skal lave en animation af et tegnet fly. Det er egentligt et logo..men jeg ka ik lige hitte ud af det.

Jeg har lavet en først hvor propellen drejer rundt på den. Den lavede jeg i Adobe Imageready ..det var faktisk ik så slemt.

Men nu skal jeg enten lave et hvor den kommer flyvende med et banner bagefter, hvor propellen stadig drejer, men ikke nødvendigvis.
Eller så skal jeg lave en hvor flyet kommer flyvende i bagrunden og ender i det logo, som det nu er.

Jeg troede først det ville være nemt nok, men hvis jeg skal lave det i Imageready, så kommer det godt nok til at tage lang tid med at sidde og rette hver eneste lille frame osv...
Er der en anden måde man kan lave det i? Eller et andet program? Eller bare nogle fif til at lave en animation af den størrelse det kunne være rigtigt godt
Jeg har også hørt at man måske kan lave det i flash? Er det nemmere måske? Og hvilket program skal jeg bruge der?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-01-06 13:15

Måske vil det nok være nemmere at lave det i flash idet du her kan Tweene bevægelserne. Jeg bruger selv Macromedias flash som kan hentes i en 30 dages fri version her http://www.macromedia.com/software/flash/flashpro/?promoid=BINT
Du kan se et eksempel her under links hvor det er klode der kører frem og tilbage http://tobias.capricornus.dk/ tryk på links.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 13:16

Der er kun et fjols her og det er den der ikke respekterer når nogen forsøger at hjælpe
http://www.kandu.dk/Spg82032.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-06 13:22

Her er en glimrende forklaring : http://www.hjemmesideskolen.dk/grafik/animation.asp

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-06 14:37

Her ses et simpelt eksempel jeg hurtigt lavede i flash, der består af et billede som ved hjælp af Alpha, transform og tweening får flyveren til at komme ind fra højre hvor det bliver mere og mere synligt og større. http://bentjuul.bsjh.dk/airplane.htm alt sammen lavet via timeline uden actionscript.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 01-02-06 13:51

Tak for hjælpen..så får vi at se om jeg ka hitte ud af det..har fået nogle ideer nu, så må vi se om jeg kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-02-06 14:36

alkyrix jeg kan sagtens guide dig i flash uden brug af actionscript - hvis du vil ha' det kan jeg oploade den fla der er grundlaget for swf'en der bruges på siden. Jeg kan også lave en visuel guide til dig om hvordan den fla er lavet i Flash.

//bentjuul