/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
regedit
Fra : popper
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 28-01-06 22:29

hva skyldes det at jeg ikke kan komme ind i registrerings databasen når jeg skriver regedit i kør

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 22:42

Prøv at søge efter filen. Den kunne være slettet, beskadiget eller blokeret af virus .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 22:45

du får vel en fejlmeddelelse når du klikker ok - kan du beskrive den ?????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 22:46

Er det sjovt??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 22:53

sorryyyyyyyyyyy - glemmer af og til når jeg skriver smileys - det skulle være

petitesser Bjarne

Kommentar
Fra : popper

Dato : 28-01-06 23:06

nu prøver jeg at søge efter den men når jeg skriver regedit i kør kan det forekomme at registrerings databasen kommer frem i et split sekundt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:10

Kunne tyde på, at der mangler en tilhørende fil

Kommentar
Fra : popper

Dato : 28-01-06 23:13

regedit blev fundet i c:windows
c:windows/help
REGEDIT c:windows/Prefetch
det var hvad der dukkede op efter endt søgning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 23:18

prøv at åbne / klikke på dem - en af dem virker sikkert ... og fører dig lige ind i reg.basen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:19

regedit.com eller regedit.exe
De skal faktisk være der begge to

Kommentar
Fra : popper

Dato : 28-01-06 23:21

der sker presist det samme når jeg klikker på det der er i søge resultatet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 23:23

får du en fejlmeddelelse når du indskriver i kør ????

Kommentar
Fra : popper

Dato : 28-01-06 23:25

nej det gør jeg ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:27

Du kan jo prøve at overskrive med filen fra din inst. cd-rom
Faktisk burde du kunne aktivere den ved at klikk epå den i cd-rom'en. Mappen I386

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 23:29

åbn denne computer - vælg c drev - vælg egenskaber og undersøg nu - den første hvor der står " ret fejl i filsystemet automatisk og genstart. Det burde rette op på dit system.

Gør det ikke - kan du vælge en dato for systemgendannelse hvor du er sikker på at det hele kørte som det skulle.

Hjælper det heller ikke - så skal der nogen på banen der bare VED det her

Kommentar
Fra : popper

Dato : 28-01-06 23:30

du mener at jeg skal kopier den fra cden over på harddisken i mappen I386

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:32

Jamen mirit hvis du ikke ved hvad......???????

Prøv først at klikke på regedit.exe på cd-rom

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 23:33

Bjarne - det er nu nemmest at bruge udelukkelses metoden - derfor !!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:34

Det er mappen I386 på cd jeg mente.
Det kan være du har en under C.\Windows\Servicepack files\I386\regedit.exe

prøv den

Kommentar
Fra : popper

Dato : 28-01-06 23:34

det prøver jeg vender tilbage når dette er udført

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:35

Kræver sikkert at du skal kunne se skjulte filer. spørgsmål?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:35

Nå, mirit.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 23:52

Uanset om det lykkes eller ej skal vi nok have fat i årsagen og der er mit bedste bud, at du enten har virus eller malware og du skal derfor skanne maskinen.
Jeg ville nok starte med en Trend House Call

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-06 23:58

Nå Bjarne

faktisk har jeg haft det ligesådan - jeg kørte blot chckdisk

MEN.... har set mange ting blive nedlagt af netop spyes og andre grimme ting

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-06 00:00

Nå med- udelukkelsesmetoden!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 29-01-06 00:06

Til BjarneD
regedit.com dukkede ikke op da jeg søgte
med hensyn til virus har jeg haft en Slinder.exe på maskinen. men den skulle være væk jeg har norman firewall installeret og jeg har skannet med den.
Iøvrigt hjalp det ikke med cden i drevet.
med hensyn til systemgendannelse så har jeg for få dage siden fået installeret xp på ny
ret fej i systemet har jeg også prøvet nu og det hjalp heller ikke

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-06 00:20

Norman finder ikke den slags som kan sidde godt gemt og lave ravage.
Hvis du ikke har fået fjernet Slindermordentligt vil den stadig kunne drille da mange af den slags lægger noget ekstra ind.
Har du prøvet sfc /scannow

Du bør få maskinen skannet grundigt

http://www.mwti.net/products/mwav/mwav.asp
eller
http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php

Har du været forbi www.arlet.dk eller spywarefri ellers skulle du gøre det.
Det er min sengetid nu.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 29-01-06 07:40

hvis din regedit.exe ikke findes i c:\windows
såkan du smide cdén i og rep maskinen , og som de andre også er inde på, der er fejl i maskinen
.... så du er nødt til at få den rep

men du kan prøve at skrive regedt32.exe i kør

her er en henvisning:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=141377

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 29-01-06 11:03

uha det tog lang tid at scanne men det viste sig at der var 3 malware og en bag dør der stod åben og nu kan jeg komme ind i regedit via kør men ellers tak til alle som har bidraget med oplysninger til at få rettet fejlen Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-06 11:06

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 11:10

godt