/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digikamera og memorycard
Fra : Camillasmoster
Vist : 793 gange
300 point
Dato : 27-01-06 22:47

Hejsa

Jeg har et HP photosmart 320 2,1 mp og et SD kort på 256 mb.

Hver gang jeg har ført billeder fra kameraet over på pc, er der flere af jpg filerne, der er i udu. De ser ud som om, der er taget flere billeder oveni hinanden.

Hvad kan grunden være???

Har byttet kortet én gang af samme grund. Men nu tror jeg ikke, det er kortet.

Har det noget med kameraets mp og kortets mb at gøre?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-01-06 22:56

Hvis du har sammen fejl på begge kort, så er det givetvis dit kamera der driller dig, så det er om at reklamere inden for garantiordningen.

Hvordan opføre kortet sig, hvis du læser billederne direkte fra kortet, uden at du lagre dem på PC; kan du så se dem enkeltvis?
Kan du også gennemse dem i dit kamera?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-06 22:58

Det er ikke noget jeg umiddelbart har hørt om før, at et digitalkamera skulle kunne tage billeder "oveni hinanden".

Muligvis kan det skyldes, at der er gået "koks" i kortet, grundet den måde du sletter billeder på når du har ført dem over i PCen.

Nu ved jeg ikke hvordan du gør, men det bedste er at kopiere (ikke flytte) fra kortet og ind i PCen, og så bagefter slette billederne på kortet ved hjælp af kameraets slettefunktion .

Og ligeså hvis kortet skal "renses helt" altså formateres, det er også bedst at gøre det i kameraet i stedet for via computeren.

Har du prøvet at "gennemse billeder" i displayet i kameraet........ser de også underlige ud der, så skal du i stedet overveje om der er en fejl i dit kamera.

Det har ikke noget med kameraets MP og kortets MB at gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-01-06 00:11

Prøv at gøre sådan:

Åbn Stifinder, find en mappe med billeder, og åbn også dem.

Find så drevet for din camera, og træk billederne ned i drevet for cameraet.

Du skal have formateret dit kort så det er tomt.

Hvis der så ikke er noget sjov med at læse billederne ind påny, er kortet i orden.

Det er der sikkert ikke, så tager du cameraet og stritter det i havnen og køber et nyt.

Faktisk bør man skifte sit camera ligeså tit man skifter sin bil, altså hvert halve år.

Hilsen
Keldd.

Accepteret svar
Fra : fleng

Modtaget 300 point
Dato : 28-01-06 00:16

jeg har haft en photosmart 620 og den lavede det samme når jeg havde et 512 mb kort i når der var et 64 mb kort i var der ingen problemer, så mon ikke om det er sådan, 320. ikke understøtter kortet.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-01-06 00:34

dova - Jeg vil prøve de forskellige måder at kopiere billederne fra kameraet på.

keldd - Godt jeg ikke har en bil!!! For så skulle jeg have fået nyt kamera for længst

fleng - det var netop min tanke..... så får jeg sq

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-01-06 09:51

Hej Har du prøvet og være en tur omkrig www.hp.dk

Her kan du læse om Support og problemløsninger for dit Camera. Har lige selv haft problemer med mit HP 720 Camera, og fik løst mit problem den vej.
Dog er ikke alle siderne på dansk (Engelsk også), men du kan skrive om dit problem til support på dansk, og de er ret hurtige til og svare, om hvordan du kan få løst dit problem.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-01-06 00:31

Prøv liiige at se det samme billede, udsat for to forskellige visninger:

I fotobehandlingsprogrammer ser det sådan ud:

http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?tid=2733534

Så snappede jeg et af det samme billede, da det stadig var en tommelfingernegl.

http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?tid=2733538

Hanne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-06 00:55

Mangler du ikke et eller andet i de link, som du har lagt ud; fx. dit private domænenavn, hvor billederne er lagt?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-01-06 01:58

Jow, det kunne da godt se så'en ud

Mærkeligt, for jeg har gjort det præcis som et tidligere billede....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-01-06 02:05
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-01-06 02:07

Jamen, så genbruger vi da bare det tidligere link:

http://www.123hjemmeside.dk/Hannes-Menageri/1599589

Kom ække hær

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-06 11:07

10.42 blev min mail til HP læst - 10. 57 kom svaret - sådan!

HP mener, at det nok er mit kort, der er for stort

Apparatet er testet med et kort på 128 MB.

Hva' ska' jeg sig': Hva' sagde jeg! Øv øv og tre gange øv!!!

Er der nogle, der har et sÅdant kort liggende, som de ikke bruger mere, fordi det er blevet for lille?

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-02-06 15:00

Tak for svaret fleng.

Det ér mit kort, der er for stort

Er der nogen, der vil bytte et SD kort 258 MB til to stk. 128 MB?

Tristfotohilsen
Hanne

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-02-06 15:39

ja jeg har et 512 kort som jeg troede der kunne bruges i HPen så nu bruger jeg den til musik i bilen.
Måske har du nogen i den retning