/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
ANIMATION! - Det er da svært!!
Fra : alkyrix
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 27-01-06 17:57

Hej.

Sidder og skal lave en animation af et tegnet fly. Det er egentligt et logo..men jeg ka ik lige hitte ud af det.
Jeg har lavet en først hvor propellen drejer rundt på den. Den lavede jeg i Adobe Imageready ..det var faktisk ik så slemt.
Men nu skal jeg endten lave et hvor den kommer flyvende med et banner bagefter, hvor propellen stadig drejer, men ikke nødvendigvis.
Eller så skal jeg lave en hvor flyet kommer flyvende i bagrunden og ender i det logo, som det nu er.
Jeg troede først det ville være nemt nok, men hvis jeg skal lave det i Imageready, så kommer det godt nok til at tage lang tid med at sidde og rette hver eneste lille frame osv...
Er der en anden måde man kan lave det i? Eller et andet program? Eller bare nogle fif til at lave en animation af den størrelse det kunne være rigtigt godt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-06 18:11

animation shop kan du downlode i trial version og forsøge dig med - men den er dyr at købe.

du kan forsøge dig med movies 13 herfra

http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm

udover det - jamen al begyndelse er jo ikke lige nem - og du skal nok finde ud af det

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 27-01-06 18:14

Lyder godt..den må jeg lige prøve..men ja, jeg skal nok blive bedre til det, syns bare der er meget pille-arbejde i det, specielt i imageready....
hmm kan den også gemme i gif-format? Det er fordi jeg skal bruge skidtet på en forside, på en internetside..så skal det nok helst være gif...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 18:18

ja den er først og fremmest til gif

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 18:20

ps.. et lille tips jeg plejer at give videre er at finde en animation der ligner lidt og lure af hvordan den er lavet ved at trække den ind først - så går det ret meget nemmere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 18:22

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 18:23

BjarneD - hvem rækker du tunge af -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 18:24

Skal det her spg. også lukkes efter et år med halvering af point?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 18:28

Spørgeren, der er en af flere der lukker år gamle spørgsmål med halvering af point.
En "pæn" tak for hjælpen vil jeg sige.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 27-01-06 18:43

slap nu af BjarneD, er det på den tid af måneden eller hva?

Jeg havde glemt at jeg havde det spørgsmål, og siden jeg er begyndt at bruge www.kandu.dk lidt mere fornylig, mente jeg at jeg hellere måtte lukke mit gamle spørgsmål.

Jeg er da ked af at du ik mener du fik nok opmærksomhed, men der var altså ikke særlig mange gode svar i det indlæg, så jeg tog bare det jeg troede der var bedst. Du kan da godt få et tak, hvis det er det du vil have, så tak

Men hensyn til points, så anede jeg ik at jeg gav halvdelen. Og er de points virkelig så vigtige? Jeg er da fuldstændig ligeglad med hvor mange points jeg har! Det vigtigste er da at dette koncept virker, at det er mega smart at folk fra hele landet kan samle deres viden et sted, når folk har brug for det! Det er da en ressource der vil noget!

Så jeg syns du skal få styr på dine præmenstruelle udslag og skrive noget fornuftigt.
Dette er et vigtigt spørgsmål for mig, så jeg håber der kommer nogle fornuftige svar, og ikke en nedgørelse af min person! - det kunne jo være jeg skulle hjælpe digpå et senere tidspunkt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 18:49

Det er ikke pointene der der vigtige, men den nedladenhed du udviser både nu og ved besvarelsen.
Du fik flere forklaringer, og vi kan ikke gøre for, at du ikke kunne få det du lige præcis ville have.
Faktisk gav jeg dig to uafhængige forklaringer på hvordan du kunne løse problemet.

Nu fik jeg gjort opmærksom på, at du værdsætter hjælpen særlig meget.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 18:54

..altså efter din egen mening.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 18:56

[CITAT][det kunne jo være jeg skulle hjælpe digpå et senere tidspunkt! /CITAT]

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 27-01-06 20:26

Grunden til min nedladenhed, er fordi at jeg syntes det er ufattelig tåbeligt det her.
Det er da for dumt at gå så meget op i om hvor meget du har svaret min gamle spørgsmål eller ej.
Jeg ka ikke gøre for svarene ikke hjalp mig særlig meget, ikke nok ihvertfald. Det er jo hvad der kan ske, I prøvede..og det er da flot af dig at du svarede to gange! Det er floot, dygtig, stor dreng..det er da det vigtigste, men det er min fejl at jeg glemte jeg havde det oplæg til at ligge, hvor så ville jeg udbedre fejlen ved at lukke spørgsmålet og give den bedste besvarelse "æren". Men jeg kan se at jeg skulle have valgt en anden, da du åbenbart går mere op i at jeg har glemt at lukke et skide indlæg end om at du måske havde hjulpet mig og bare være glad for det, end at sidde i dit eget mørke, triste kontorrum og græde over at du ikke har fået nok points.

Det er jo extremt barnligt og småligt at begynde at genere mig i et helt nyt indlæg jeg har lavet. Hvis jeg ser endnu et svar fra dig som åbenbart ikke er særlig gennemtænkt, fordi du åbenbart blev drillet som barn eller en eller anden uforklaring grund har behov for at hæve dig over andre, så blacklister jeg dig fra det her indlæg.
Jeg værdsætter alle alvorlige svar i dette indlæg, specielt fordi det er et stort problem for mig og jeg håber der er andre voksne mennesker derude der er kommet ud af puberteten på en god måde, så jeg og andre kan få besvaret vores spørgsmål af folk med erfaring om netop dette emne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 20:31

Bare bliv ved at fortælle hvor stor pris du sætter på, at blive hjulpet!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-06 21:48

pyyyyyyyyhhhh stakkels min inboks - den kan ikke tåle der her og jeg kan åbenbart ikke fjerne flueben

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 30-01-06 12:59

Tak for hjælpen, jeg har prøvet det program lidt...men ved desværre ikke helt om det er det jeg har brug for...men jeg prøver alligevel, det er sjovt at rode lidt med animation. Jeg har også fået at vide at det skulle være nemmere at lave i flash, men det skal jeg også prøve at rode lidt med, men jeg åbner lige det her indlæg igen, fra start af, fordi jeg tror ham fjolset ødelagde indlægget lidt, så andre måske ikke vil svare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 14:05

jeg tror nu du vil blive glad for animationer når du kommer godt ind i det. Hvis du vil betale for et godt program at animere i så prøv at tage animationshop - det ligger i jasc paint shop pro - du behøver ikke den nyeste version. I din anden tråd har molokyle lagt et rigtig godt link ind der viser en smule af fremgangsmåden på en simpel måde - men det kan langt mere
(mener der ligger en til fri download et eller andet sted - skriver hvis jeg finder den)

og ja - det er sjovt