/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
find en melodi
Fra : Hellobal
Vist : 5069 gange
50 point
Dato : 27-01-06 12:35

jeg har fundet en god genbrugs- sang som jeg havde tænkt mig at bruge til en fødselar inden længe..... men men men jeg kan ikke helt melodien, det første stykke går det fint nok men så går det galt..... jeg tænkte at der måske var nogle der kendte til en hjemme side hvor det er muligt at høre en melodi ????

Melodien er : Sådan var det ikke i havlfemserne....

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-06 13:12

Jeg kontakter dig lige ang. musikfiler.

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 27-01-06 13:12

Det er vist Magurite Viby der sang den. Her kan lånes en bog med noder og tekster, hvis det kan hjælpe:

https://www.statsbiblioteket.dk/webpac4a/wgbroker.exe?2006012712540407362528+1+search+select++1+3

Titel Kys hinanden og 23 andre revymelodier : for klaver med underlagt tekst og becifring

Trykkested Kbh. : Wilhelm Hansen , cop. 1968

Omfang 49 sider ; 31 cm

Serie 24 revymelodier ; hft. 1
Party album

AnalyseIndhold: 90'erne Kys hinanden Mænd er pigers bedste legetøj De sidder, som de skal, de to Månestrålen Den lille lysegrønne sang Dit hjerte er i fare Andresen Halvfemserne Hyp lille Lotte Jeg har aldrig kysset andre end Marie Luften var femten og vandet var seksten Molak, molak, mak mak mak Hvorfor ser du aldrig til mig Tante Agathe Maggidudi Dukke Lise Pige, træd varsomt En lille tåre Titte til hinanden Der var engang Kan du fløjte Sofie Vil du sænke dit øje Lille sommerfugl Den slemme måne Hen te' kommoden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-01-06 13:30

Elga Olga tror jeg.

Ring til mig, så kan jeg synge den for dig

Hanne

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-01-06 13:47

Jeg vil lige tilføje:

Såd´n var det ikke i halvfemserne blev sunget af Erika Voigt i Apollo Revyen 1944.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-01-06 13:49

Yes, sad netop og tænkte, at det var en helt tredie! Seføli!

Hanne

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 28-01-06 04:47

Var det ikke Jørgen Krabbekløft eller var det ´Hitmakers der havde et hit i 60erne med den titel.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 28-01-06 17:57

Paperboy:

Det var Matadorerne, der hittede med den i 60´erne. Matadorerne indspillede blandt andet instrumentalnummeret Love Birds og et par andre numre til Frede.filmene.

Godkendelse af svar
Fra : Hellobal

Dato : 01-02-06 09:32

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : Hellobal

Dato : 01-02-06 09:33

jeg tror det er nemmere at tage den med på arbejde og få en til at synge den der ! tak til alle !