/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton><Norman
Fra : risvej07
Vist : 893 gange
50 point
Dato : 26-01-06 08:30

Jeg købte en computer hvor Norton var preinstaleret, det slettede jeg og instalerede Norman. Men min computer vil ikke gå på alle hjemmesider, fx er der ikke noget problem med degulesider, hvorimod computeren ikke vil gå på MSN??? Vi har prøvet at sytsemgendanne, og det lykkedes,det hele fungerede, men så næste gang vi startede computeren ville den ikke igen??.
HVad dælen do we do???
--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : netper

Dato : 26-01-06 08:45

Jeg har selv for nyligt instaleret nyt virusprogram, og der har opsætningen i virusprogrammet givet mig lidt problemer med at jeg ikke har kunnet bruge et par programmer, og at den så noget af det jeg lavede som et hackerangreb.

Det lå i godkendelsen af programmer og sider i selve virusprogrammet.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-01-06 08:51

Har du dette problem "Siden kan ikke vises" når du går ind på div. hjemmesider.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 09:37

af og til hjælper det at trykke på ctrl samtidig som du bruger enter - eller klikker dig ind - hvis ikke ligger der sikkert en blokering i din firewall

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 09:49

Har du fjernet Norton helt for det skal du.
Hvis det er den Norman med Firewall kan du have fået sat indstillingerne for stramt.
Hvis du højreklikker på Norman firewall ikonet i proceslinien vil der være et punkt der hedder Ryd sessionsregler - den kan du prøve.
Hvis det ikke hjælper (stadigvæk Norman firewall) er der en mulighed mere, hvor du højreklikker på N'et i proceslinien og vælger Konfigurationseditor - fjern markering i Norman Personal firewall - Luk - Genstart computeren - sæt markeringen på igen og vent - du får så mulighed for at køre Freshie asistenten igen og skal så ikke vælge at bruge den eksisterende, men brug guiden som bliver foreslået.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-06 13:42

Jeg er enig med BjarneD. Norton skal helt væk, ellers kan det lave ballade. Prøv at gå her ind, og find din version af Norton, og brug de værktøjer du får anbefalet til at fjerne resterne. Du skal måske også fjerne noget manuelt.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-security.nsf/9d94c8571a91ba4788256bf3007f62b5/a4d3327506ae7c5f88256b81007b7487?OpenDocument&prod=Symantec%20AntiVirus%20Corporate%20Edition&ver=8.x&src=ent&pcode=sav_ce&dtype=corp&svy=&prev=&miniver=sav_8_ce

Accepteret svar
Fra : arnely

Modtaget 50 point
Dato : 26-01-06 14:33

Hvis den maskine skal køre perfekt igen er der kun et og gøre. En formatering af HD, alt andet er spild af tid.
Der vil altid ligge noget der give problemer. Man skal være expert for og vide hvad man skal fjerne her og der.

Hvis det var mig, ville jeg starte med, at få taget backup af alle de ting jeg vil gemme og lægge det hele på nogle skiver.
Også en SP2 som du kan hente her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Brænd SP2. - og Norman ned på en skive. (Husk og tag en kopi af licensnøglen til Norman, den skal du bruge igen senere)

Pil netkablet ud, og gør så tingene i følgende række følge.

Boote op på din Windows XP-cd, slette alle partitioner på HD'en.
Når du har instaleret XP igen, opdatere du din maskine, men først med den SP2 du brændte ned.
Så indstallere du din Norman igen.
Så går du på nettet og køre en opdatering fra Mikrosoft.

Nu får du en maskine der har fået indstalleret tingene i den rækkefølge som Mikrosoft helst vil have det. Det giver dig mindre problemer med tiden. Desværrer får du ikke Norman til og indrømme, at deres produk giver problemer, hvis de er indstalleret inden du opdaterede til SP2. Men hvis du tager kontakt til Mikrosoft, evt. på deres support telefon. Så vil de anbefale dig, at du skal indsallerer deres produkter før andre Firewalle programmer.

P.S. Har selv været hele turen igennem se her på dette link:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22040

Held og lykke..*S*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 16:11

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 26-01-06 17:10

Tror du skal holde dig til Norton, det køre perfeckt.

Peter

En god regel er, hvergang du køber en preinstalleret pc. bør du formatere den og insallere den så den passer til dig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 17:21

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde over de seneste kommentarer.
Hvis man ikke har meget forstand på det skal man ikke lave om på en præinstalleret da fordelen ved dem er, at det normalt fungerer tilfredsstillende indtil der kommer en der vil individualisere det og dermed får skabt problemer (hvis det da ikke er en der bare kan det der).
Norton er efter min mening ikke tilfrredsstillende, men nu er der jo lavet rod i det her og så er der ikke andet at gøre end at rydde op, og det kræver bestemt ikke reinstallation. stl_s kom med et link til det, det handler om.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-06 17:24

Og jeg helt enig med BjarneD.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-01-06 17:33

Øhh det her vel et åben forum.

Der er vel ikke nogen der har patent på, hvad der er rigtigt - eller forkert.

Så derfor har vi vel alle lov til og komme med vores erfaring og løsninger. Det må så være op til den enkelte at vudere hvilken løsning man vil fortrække.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 26-01-06 17:42

trpr jeg vil græde over dig bjarne, vores firma bruger norton og har aldrig haft problemer, problemet ligger ved folk som spiller kloge og snakker om man skal være ekspert for at røre sin egne pcere...

Alle kan squ lærer at tømme en pc og installere den igen.

dette gælder også backup og lign. men tror du har dit eget lille firma hvor du tager rundt og tjener stygt på at fortælle folk, at edb er en videnskab.

Peter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 17:43

arnely, hvad kalder du dette?
Citat
Hvis den maskine skal køre perfekt igen er der kun et og gøre

Du skærer rent ud sagt igennem, fejer os andre til side når du påstår, at der kun er et og gøre.

Problemet kan sikkert løses på lidt forskelllige måder, men din er at gå over åen efter vand da der ikke er tale om et korrumperet system.

Det er ikke bare et forslag eller en erfaring det er, at lokke en ukyndig til at rode sig ud i noget helt unødvendigt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-06 17:47

Arnely, du har selvfølgelig ret i at alle kan lægge deres forslag ind, men det er også tilladt at læse spørgsmålet, og prøve at svare på hvad der bliver spurgt om. Svar som "behold Norton", og "formater maskinen", er nok ikke noget spørger kan bruge til ret meget i denne sammenhæng .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-06 17:49

Arnely, du har selvfølgelig ret i at alle kan lægge deres forslag ind, men det er også tilladt at læse spørgsmålet, og prøve at svare på hvad der bliver spurgt om. Svar som "behold Norton", og "formater maskinen", er nok ikke noget spørger kan bruge til ret meget i denne sammenhæng .

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 17:49

Hvad flæber DU over golfhouse? Er det ikke dig der vil være "videnskabsmand" og belære.

Jeg har ikke gode erfaringer med Norton, og kig dig omkring på nettet og se hvor mange der har problemer med det.
Det er det mest opreklamerede AV program!

Nej, jeg har ikke noget firma.
Hvorfor lave et stort stykke arbejde når man kan nøjes med et lille?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-01-06 18:03

BjarneD - Ok undskyld, jeg dukker mig som en lille hund der får pryl

Citat
Har du fjernet Norton helt for det skal du.

Vi kan udtrykke os lige så forskellige som vi er skruet sammen.

Men lad os stoppe, gider ikke krig, hvis i vil det så tænd for jeres TV.

Jeg læste lige spørgsmålet igen, jeg kan kun se der står at der er Norman på maskinen nu! Derfor kom jeg med min erfaring og løsning på risvej's problem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 18:09

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-01-06 18:22

Her skal man være idiot for og komme bland de bedste...jeg trækker mig.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 26-01-06 18:28

Nå tilbage på sporet, der findes et sted i din antivirus opsætning, hvor du kan sætte "V" i bloker for reklamer eller lign. fjern det "V" og lad windows administrere det.

Peter

Arnely, spil nu med, det er jo kun for sjovt...

Bjarne, jeg er beæret over at have mødt dig

Lev mens du gør det, Elsk mens du tør det...

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-01-06 18:36

Jeg sidder mig og kigger med.

Tak for støtten Golfhouse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 18:54

Arnely, Norman fungere udmærket på Windows XP sp2 og skulle firewall'en drille efter opdatering gør man som jeg skrev kl. 09.49
Citat
Hvis det ikke hjælper (stadigvæk Norman firewall) er der en mulighed mere, hvor du højreklikker på N'et i proceslinien og vælger Konfigurationseditor - fjern markering i Norman Personal firewall - Luk - Genstart computeren - sæt markeringen på igen og vent - du får så mulighed for at køre Freshie asistenten igen og skal så ikke vælge at bruge den eksisterende, men brug guiden som bliver foreslået.

Man kan for øvrigt diskutere om hvem der er idioter her. Det ernu nok ikke dem med mest erfaring, men kan man ikke få ret er det da nemt at kalde andre således og så kan vi spekulere på hvad dette så betød:
Citat
Men lad os stoppe, gider ikke krig, hvis i vil det så tænd for jeres TV

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 26-01-06 18:59

rolig nu bjarne, jeg prøver ikke at stjæle point her, men tror risvej gerne ville have et svar, det er jo hans tråd, mit svar er ikke at lukke firewall men at slå pop op killeren fra i hans virus prg.

men lover får jeg point deler jeg da gerne med dig, vil jo nødig have du bliver ked.

Peter (undre sig over, at der ikke er en alders grænse på min. 18)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-06 19:04

for hulan - BjarneD bruger så vidt jeg husker selv norman og ved hvad det drejer sig om - så lad dog spørger få en chance !!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 19:10

Jeg er ikke i humør til at blive pisset på i dag og ja jeg ved hvad det drejer sig om og derfor er det pinagtigt at blive ved med at læse vildledende kommentarer.
Point

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-01-06 19:44

BjarneD

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 27-01-06 20:04

Tak for svaret arnely.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 20:09

Kommentar
Fra : stl_s