/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spyware Infection.
Fra : brygmesteren
Vist : 756 gange
40 point
Dato : 25-01-06 21:23

Hej stl_s
her er min Log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:17:17, on 25-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Opera\Opera.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\MWAV\MWAVSCAN.COM
C:\MWAV\kavss.exe
D:\Downloads\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\RunServices: [Life Personal Firewall] FirewallingV10.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Life Personal Firewall] FirewallingV10.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1133440045296
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1133439743015
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Housecall ActiveX 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WBSrv - C:\PROGRA~1\Stardock\OBJECT~1\WINDOW~1\wbsrv.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Håber du kan hjælpe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-06 21:28

Jeg kigger på din log, og vender tilbage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-01-06 21:42

Både Norton og AVG på samme tid

Kommentar
Fra : brygmesteren

Dato : 25-01-06 22:02

Ja har kørt AVG i en periode hvor mit norton licens var udløbet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-06 22:09

Ja, to antivirus er faktisk dårligere end kun et, da de konflikter, og derfor ikke fanger de virus de skal. Jeg foreslår at du starter op i fejlsikret MED NETVÆRK (Tast f8 flere gange under opstarten) Gå så her til http://housecall.trendmicro.com/ og kør en complete scan. Når den er færdig, og har fjernet hvad der måtte være af skidt, så kører du HijackThis, sætter et flueben ud for disse linier, lukker alle andre vinduer, og klikker "fix checked".

O4 - HKLM\..\RunServices: [Life Personal Firewall] FirewallingV10.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Life Personal Firewall] FirewallingV10.exe

Søg der efter på denne fil, og slet den (scanneren har måske taget den): FirewallingV10.exe

Genstart til normal tilstand, og kom med en frisk HijackThis log.

Med hensyn til antivirus, syntes jeg du skal afinstallere begge to, og genstarte. De er formentlig begge to blevet ødelagt af virussen. Drop Norton, og sørg for at have hentet en frisk installationsfil til AVG først, så du kan installere det med samme.

Hvis du har problemer med at fjerne Norton, så kan du finde hjælp til din version her
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-security.nsf/9d94c8571a91ba4788256bf3007f62b5/a4d3327506ae7c5f88256b81007b7487?OpenDocument&prod=Symantec%20AntiVirus%20Corporate%20Edition&ver=8.x&src=ent&pcode=sav_ce&dtype=corp&svy=&prev=&miniver=sav_8_ce

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-01-06 22:23

Jeg vil anbefale dig efterfølgende at køre en skanning med Ewido, der er uhyre effektiv til at rydde op.
www.ewido.net

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 26-01-06 11:30

ja hent ewido på spywarefri.dk og der kan du også læge dine hijack logs ind i forum og så for du links til de programer du skal hente og en uførlig guide til hvordan du gør det er en fed side den spywarefri.dk tag et kig der
MVH Tec

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-06 13:37

Hej Tec_Raven .

Tak for de pæne ord om Spywarefri . Hvis du klikker på mit brugernavn, vil du se at jeg er medlem af TeamSpywarefri, så der er ikke nogen grund til at brygmesteren går ind i vores forum nu.

Ewido er en fin scanner, men den er nu ikke nødvendig i dette tilfælde, da det drejer sig om en enkelt virus, som bliver fjernet af Trend Micro´s fremragende onlinescanner. Den fjerner iøvrigt også masser af crapware lige som Ewido. Den er faktisk tæt på at være lige så god Ewido.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 26-01-06 21:30

hehe velbekomme ja så er han i gode hænder jo har ikke prøvet det prog du skriver det men har hørt det omtalt lige nu bruger jeg spysweeper (købt gennem jer ) hehe fed ide der at man kan det da det ikke er alle der har et creditkort jo men til vedkomende der begyndte den tråd her er en side med freeware prog fra en rigtig dygtig hacker og ikker crakker han laver kun ting der gør windows bedre og meget mere sikker http://grc.com/freepopular.htm der kan du få set om du har nogen porte åbne osv og en bedre forståelse om sikkerhed til pc
MVH Tec

Kommentar
Fra : brygmesteren

Dato : 26-01-06 22:01

Når jeg startet i fejlsikret tilstand med netwærk, kan den alligevel ikke finde noget netværk :S

Kommentar
Fra : brygmesteren

Dato : 26-01-06 23:21

Yes det lykkedes mig at få det fjernet. Tak for hjælpen.
Hvad kan i anbefale mig at bruge som virusprogram nu hvor jeg har slettet norton og AVG?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 23:34

Avast hvis det skal være gratis og ellers er jeg glad for Norman der kan købes hos Spywarefri eller billigere hvis du er TDC ADSL kunde (10 kr/md)

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 40 point
Dato : 26-01-06 23:58

Hvis filen og de to linier i loggen er væk, så er din maskine "clean" nu. Så mangler vi lige at rense dine temp mapper. Det kan du gøre med denne lille fil, du kan hente. Dobbeltklik den, og på få sekunder er dine temp mapper tømt http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Her i Spywarefri´s sikkerhedspakke, finder du flere forslag til antivirus. Mine anbefalinger er, hvis det skal være gratis, Avast, og hvis du vil købe, er Kaspersky nok det bedste der findes. Prisen er også derefter. Som Spywarebeskyttelse vil jeg foreslå Microsoft Antispyware, Spywareblaster, IE-Spyad, og som gratis firewall, Sunbelt Kerio. En pakke der nok skal holde skidtet væk http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 00:04

Jeg vil foreslå at anskaffe Ewido, der kan fjerne både spyware, dialers, trojans og andet kravl.
Det bedste af slagsen som jeg har prøvet og selv anvender nu.
Ewido både beskytter og kan skanne og rense. Daglige opdateringer. Kan købes hos Spywarefri.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-06 00:09

Ewido er alle pengene værd, hvis du vil betale for crapwarebeskyttelse, men du skal have et antivirus alligevel.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 27-01-06 07:05

hent AVG den er free og tag også alt virus den er faktisk god når man tænker på det er freware og og ewido har også er freeware det vil sige at når du henter ewido så for du 14dage prøve også vis du ikke sætter kode ind lukkerden af for nogen af de ting den har og æøre så som freware du har ikke den guard der æøre i baggrunden og holder øje med om der er snavs med ind men vis du bare har et godt AV =AVG og firewall og går en tur en på den side www.spywarefri.dk og kigger dig lidt omkring jeg har købt spysweeper i et år igennem dem som jeg har skrevet er det fedt at man kan købe det i gennem dem og det var ikke det vilde jeg skulle af med 199vist for et års opdateringer og den tag også tjoaner og andet snavs de er lige kommet med en opdatering af ders program og det virker endnu bedre sys jeg men kan jo godt være det bare er nået jeg forstiller mig hehe men ellers følg stl_s råd der der er link til det :) så nemere kan det ikke blive
MVH Tec
ps spywarefri rocks lol ha en go dag..

Kommentar
Fra : brygmesteren

Dato : 27-01-06 09:21

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:18:05, on 27-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
D:\Downloads\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1133440045296
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1133439743015
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Housecall ActiveX 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WBSrv - C:\PROGRA~1\Stardock\OBJECT~1\WINDOW~1\wbsrv.dll
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

Det her er den nye log, er der nogle ting som i ikke mener jeg behøver køre, jeg har ikke fået kigget på et nyt antivirus endnu, men tak for de mange forslag.

Kommentar
Fra : brygmesteren

Dato : 27-01-06 09:21

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:18:05, on 27-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
D:\Downloads\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1133440045296
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1133439743015
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Housecall ActiveX 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WBSrv - C:\PROGRA~1\Stardock\OBJECT~1\WINDOW~1\wbsrv.dll
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

Det her er den nye log, er der nogle ting som i ikke mener jeg behøver køre, jeg har ikke fået kigget på et nyt antivirus endnu, men tak for de mange forslag.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-06 14:23

Du kan bruge dette program til at disable unødvendige programmer der starter op. Du kan også søge på oplysninger om programmerne med det http://www.windowsstartup.com/startupinspector.php

Disse kan du med sindsro disable. Dem kan du allesammen starte fra genveje, på nær ctfmon.exe, og den kommer du ikke til at savne:

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exeO4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE

Du kan så selv eksperimentere med de andre.

Godkendelse af svar
Fra : brygmesteren

Dato : 27-01-06 17:16

Tak for svarene.
Jeg håber på at det kan hold min pc virus fri :D

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-06 18:09

Velbekomme, og tak for point