/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Diderich Ditlewsen
Fra : maj_britt
Vist : 783 gange
300 point
Dato : 25-01-06 13:56

randers, Djurs Sønder, Rosmus, Balle Bye, , en Gaard, 22, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jacob Pedersen, 51 , Gift, , Gaardmand, her i Sognet
Mette Marie Nørlund, 33 , Gift, , hans Kone, Homaa Sogn Randers Amt
Kirstine Jacobsen, 5 , Ugift, , deres Barn, her i Sognet
Grethe Sørensdatter, 33 , Ugift, , Tjenestefolk, her i Sognet
Rasmus Andersen, 25 , Ugift, , Tjenestefolk, Hyllested Sogn Randers Amt
Diderich Ditlewsen, 15 , Ugift, , Pleiebarn, Fattiglem, Hyllested Sogn Randers Amt
Niels Jensen, 54 , Gift, , Dagleier, Veilby Sogn Randers Amt
*******************************'

Diderich er søn af Ane Didericksen og ?

Hun bor i Hyllested i 1834 med sønnen, ryger i Ebeltoft arrest, hvor hun får en datter i 1835.

Men ham Diderich kan jeg ikke finde døbt eller konfirmeret i Hyllsted?

Jeg ville jo gerne finde hans far.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-06 14:52

Når han hedder Ditlewsen, mon så ikke hans far hed Ditlew ????

Hans Ditlew her er jo 27 år ældre end sin kone, som han så nok ikke var gift med 15 år tidligere...
(den ældste søn er jo kun 11 år). Har han haft et tidligere "ungpige" forhold?
"
randers, Djurs Sønder, Rosmus, Balle Bye, , en Gaard, 26, FT-1845
Andreas Jacobsen, 59 , Gift, , Gaardmand, her i Sognet
Mette Marie Sørensdatter, 51 , Gift, , hans Kone, Albøge Sogn Randers Amt
Jacob Andersen, 21 , Gift, , deres Søn, tiener Faderen, her i Sognet
Ane Sophie Larsdatter, 20 , Gift, , hans Kone, her i Sognet
Hans Ditlew, 68 , Gift, , Gaardmand, Segeberg
Maren Thomasdatter, 41 , Gift, , hans Kone, Lyngby Sogn Randers Amt
Thomas P. Ditlewsen, 11 , Ugift, , deres Børn, her i Sognet
Ane Ditlewsen, 8 , Ugift, , deres Børn, her i Sognet
Anders Ditlewsen, 6 , Ugift, , deres Børn, her i Sognet
"
Naturligvis gætværk, men den eneste Ditlew jeg kan finde der på egnen , Svend

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-01-06 15:08

Slet ikke umuligt, men da underligt at Diderich ikke står optegnet i Hyllested som født og konfirmeret?

Rosmus, hvor Ane befinder sig i 1845 er også negativ, har kigget, begriber det bare ikke?

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-01-06 15:14

Heller ikke født i Fuglslev, Tirstrup, Dråby, Ebeltoft, som er indtastet for perioden på FS.

Kommentar
Fra : ellenbirgitte

Dato : 03-02-06 00:22

Jeg må bedrøve jer med at Hans Ditlew ikke er far til Diderich. Jeg undersøgte selv sagen for år tilbage, da Hans Ditlew er min tipoldefar. Jeg kan desværre ikke huske, hvem Diderichs far var, men hvis jeg kan finde papirerne, (hvis jeg har dem endnu - de havde jo ingen interesse for mig), vil jeg vende tilbage.

Med venlig hilsen

Birgitte

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-02-06 09:16

Birgitte, det ville jeg blive meget glad for

Accepteret svar
Fra : ellenbirgitte

Modtaget 300 point
Dato : 08-02-06 16:39

Hej

Nu har jeg fundet Diderichs far og Diderichs fødsel. Han er født den 17. august 1830 i Rosmus sogn og hedder Johan Diderich. Forældre er ugift fruentimmer Ane Diderichsen i Sønder .... Udlagt barnefader Johan Ditlew Mattenhauer.

Mange hilsner

Birgitte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-06 16:56

>Når han hedder Ditlewsen, mon så ikke hans far hed Ditlew ????

Men Mattenhauer, hvordan skulle vi gætte det, Svend

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 08-02-06 19:26

Tak for svaret ellenbirgitte.

Du er en skat

Kommentar
Fra : ellenbirgitte

Dato : 08-02-06 19:43

Hej Maj Britt

Selv tak, vi slægtsforskere må jo hjælpe hinanden - du kan finde hans konfirmation i Rosmus sogn i 1845. Hvem Mattenhauer var, ved jeg ikke.

Held og lykke med den fortsatte udredning

Hilsen

Birgitte

PS Jeg har mange aner i Rosmus sogn - der er måske andet jeg kan hjælpe med