/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
DANFOSS RADIATORTERMOSTAT 1977
Fra : dhmoelsted
Vist : 998 gange
200 point
Dato : 25-01-06 12:27

Vores hus er fra 1977 og der sidder på radiatorene danfoss termostatater modellen uden udvendig føler, de fungere stadig godt, men jeg har set man kan få dem org. nye til en bollig penge ca 150.-
stk, ville det være en fordel at udskifte dem alle, det er jo stadig de gamle ventiler der sidder bagved, så jeg er usikker på hvad nettoresultatat ville blive ....
rør dim er 18 mm og termohals nok 26 mm
mvh
hans

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 25-01-06 12:35

Hvis de stadig virker hjælper det ikke at skifte til nye men tit kan ventilen hænge pga. af den pind, der stikker ud når du tager termostaten af, lige skal trykkes ind en gang om året( arbejdes med )
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-01-06 15:36

If it works - don't fix it.
Undtagen det der med at massere ventilpinden i begyndelsen af varmesæsonen.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 26-01-06 11:16

Tak for svaret Sunowich.
ja vel logik for ..... men den massage kan vel foretages ved at dreje flere gange på tremostaten, det er lidt bsværligt at afmontere dem for massage de har det med at knække i plastikken der vel bliver sprød efter alle de år,( der hvor spændebåndet går omkring knækker det nemt )
mvh
hans

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-01-06 19:43

Takker Ja men hvis de virker fint og sender varme ud så er de jo også ok
Mvh Sune