/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
System 32
Fra : torreso
Vist : 555 gange
200 point
Dato : 25-01-06 10:51

Nu er den gal igen..
Under opstart kommer fejlkoden manglende eller ødelagt fil "system32\drivers\pci.sys". Jeg har prøvet at køre en repair men den kører kun op på 75%, hvorefter jeg får at vide at der er 2 eller flere uoprettelige fejl.
Jeg kan ikke komme langt nok til at vælge fejlsikret tilstand.

Pga manglende back-up er geninstallering ikke en aktuel mulighed.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-01-06 11:06

Kan du ikke forsøge at scandiske med genopretning af beskadigede sektorer?
eller hvad med at bruge systemgendannelse?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 25-01-06 11:08

Kan du ikke bare kopiere pci.sys fra din xp cd? Søg på DRIVER.CAB på din cd, så får du kabinet-filen DRIVERS frem. Her ligger den.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 25-01-06 13:54

Har du rodet med din hardware for nyligt?

Jeg har haft en tilsvarende fejl, fordi min ene ramblok ikke sad ordentligt i slottet.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-01-06 17:44

en rep.af windows skulle klare problemer,der mister du ikke dine data,men windows bliver rep,og evt,manglende eller beskadet filer m.m bliver genskabt

Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 25-01-06 20:02

Citat
Jeg har prøvet at køre en repair men den kører kun op på 75%, hvorefter jeg får at vide at der er 2 eller flere uoprettelige fejl.

Mon ikke torreso kender repair processen.

Accepteret svar
Fra : frederikshavn

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-06 08:58

der findes et pgr.som hedder xp live,det er en cd du kan boote op på,og komme ind i dit windows,og der kan du så tage din org,xp skive og prøv følgende:
klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler

hvis du p2p,kan du sikkert dl xp live der fra,det er godt nok på engelsk,men det har ingen betydning,,hvis det ikke hjælper er der nok kun one way,the hard way,format c:

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 26-01-06 10:54

torreso -> Som jeg læser dit spm., kan du overhovedet ikke komme ind i windows? Har du et diskettedrev i maskinen?

Godkendelse af svar
Fra : torreso

Dato : 27-01-06 13:39

Tak for svaret frederikshavn.