/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Video på hjemmeside
Fra : jkrjk2
Vist : 426 gange
300 point
Dato : 25-01-06 10:36

Hej!
1: Kan nogen hjælpe med hvilket format, jeg skal konvertere en mpg-fil til, så jeg kan lægge den ind på vores 123hjemmeside.dk.

2: Hvis den kan konverteres, hvilket (gratis) program kan jeg så gøre det med?

Det er ikke muligt at hente hjælp hos 123hjemmeide.dk , så derfor denne vej.

Det drejer sig om f.eks. "Løberen" fra : http://www.xn--givfrstehjlp-gdb9v.nu/Default.aspx?ID=13

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 10:49

Hvorfor vil du konvertere den? Tillader 123hjemmeside da ikke at man uploader *.mpg formatet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-01-06 10:56

Hej!
123... skriver at det fleste formater kan bruges, så længe man selv kan se dem på PC, men at hvis man ikke kan få det til at virke på deres site, er det "bare ærgeligt"

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-01-06 11:07

123.. skriver:
Som udgangspunkt kan du bruge videoklip der hedder Avi, Wmv og Mov.

Så jeg skal vel have konverteret min mpg om til Avi, Wmv eller Mov. Hvilket (gratis) program kan det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 11:20

Hvis der 'bare' er hvordan man skriver koden til at vise et filmklip på en hjemmeside?

..så læs bl.a. : http://www.kandu.dk/Spg62951.aspx

Udover dette kan du jo blot lave et alm. link til filen:
Kode
<a href="[sti]MIN_FIL.mpg" title="Filmklip">Vis/Gem filmklip</a>

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 25-01-06 11:23
Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-01-06 14:29

Tak for svaret molokyle.
Jeg valgte Blaze media pro, så kunne jeg overføre en wmv-filen. Resultatet kan ses her:
http://www.123hjemmeside.dk/bfnaestved/350734

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 19:49

Fint nok, men lad mig lige fortælle dig at man ikke kan se andet end første frame på en Win98 SE, 200Mhz. CPU, 64 Mb. RAM, 56 Kbit modem-forbindelse maskine, som den jeg sidder ved lige nu hos en veninde.

Du ku' lige så godt have indsat et billede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-01-06 22:32

Hej MOLOKYLE!
Tjah, så´n er livet nogle gange

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 22:50

Nu er jeg hjemme hos mig selv og min dejlige 730 Mhz. CPU, 512 Mb. RAM, 4-8 Kbit forbindelse og så er der; no probs.

</MOLOKYLE>