/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ÆØÅ i OE
Fra : AKZO
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 24-01-06 13:13

Kan nogen sige mig hvorfor hulans jeg ikke længere kan skrive bogstaverne æøå i min OE??

Accepteret svar
Fra : fdbm

Modtaget 35 point
Dato : 24-01-06 13:20

Kig lige under Vis > Tegnsæt - hvis ikke der er markeret ved Vesteuropæisk (ISO), kan det nok være årsag til problemet.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 24-01-06 13:20

Håber på nogle gode svar, da jeg har samme problem.
Torben

Kommentar
Fra : Drud

Dato : 24-01-06 13:29

Hvis fdbm's forslag ikke virker, så smut i Kontrolpanel og tjek Internationale og sproglige indstillinger. Her skal det hele stå til dansk.

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 24-01-06 18:00

Hej med jer

Tak for gode svar, men intet virker. Det stod fint alt sammen.

Kan det være noget på tastaturet?? Grunden til at jeg spørger er fordi, jeg var ved at læse en mail, det mente min store fede kat også at han skulle, så han smed sig oven på tastaturet. Flytte sig ville han ikke - så måtte jeg jo gøre det for ham og i kampens hede kan det ikke undgåes at der er blevet trykket på diverse taster og musen var også igan med et vindue - nåede bare ikke at se hvad der stod.

Andre gode forslag???

Akzo

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 24-01-06 22:07

Hæ hæ, så har jeg fundet ud af det. det er næsten pinligt!!! Lige præcis hvad der var galt ved jeg ikke, men jeg lukke for OE og da jeg åbnede igen var alt som det skulle være...

Da jeg ikke kan gi point til mig selv, bruger jeg "først til mølle" princippet.

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 24-01-06 22:07

Tak for svaret fdbm.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 24-01-06 23:07

Tak for venligheden, AKZO - nu er den primære ide med dette forum jo heldigvis at kunne hjælpe hinanden, også uden at lukrere på det, men jeg kan da vældig godt lide dit belønningsprincip.

Forøvrigt kan jeg kun smile af dine tastaturoplevelser, for jeg har selv et par kælne katte, som dagligt spadserer rundt på eller lægger sig tilrette på mit tastatur mens jeg "er på" - men 7-9-13 så har de endnu ikke forvoldt større katastrofer end en enkelt gang at aktivere Ctrl-Alt-Delete samtidig - og så forøvrigt jævnligt præsteret at tilføje uønskede tal/bogstaver til mine tekster. Ak ja, de misser er jo nok ikke blevet opdraget særlig godt.

Men godt at du fandt en løsning på Æ-Ø-Å problemet!

Hilsen Frank