/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Links til andre hjemmesider
Fra : halliluja
Vist : 534 gange
75 point
Dato : 24-01-06 13:05

Hej, jeg har lige lavet en hjemmeside, hvor jeg har tænkt mig at lave nogen links til andre hjememsider med samme emne som min hjemmeside.
I den forbindelse vil jeg gerne høre Jer om der er noget jeg skal være opmærksom på mht lovgivninger eller lign. Skal jeg fx have en special tilladelse fra den person som har den hjemmeside jeg gerne vil lave et link til?
Jeg har tænkt mig at skrive en mail til den pågældende person hvis jeg finder hjemmesiden relavant til et link fra min hjemmeside, hvilket jo i sig selv må være alletiders for den enkelte person som får tilbuddet eller hvad?

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 24-01-06 13:08

Du må linke til alle de sider, du ønsker.

De fleste ønsker trafik på deres hjemmeside, så hvad kan de have imod lidt reklame for deres side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 13:10

Hvis du alene linker til websidens start kan du gøre det uden videre, men hvis du linker til noget længere inde (deep link) er det en god idé at spørge først.

Mange dagblade og foreninger ønsker ikke deeplink og desuden er der større risiko for brudte links.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 24-01-06 13:10

En mail er en god ide, måske de også vil linke til din side.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 85 point
Dato : 24-01-06 13:12
Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-01-06 13:13

Hvis bare du ikke linker til sider du ved indeholder ulovligt materiale så er der ingen problemer.

Det er fint du skriver til dem du vil linke til - så kan du måske også være så heldig at få et link tilbage på deres side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 13:19

Det der med at bytte links forekommer da vist kun hvor websiderne er af samme standard/niveau.

Godkendelse af svar
Fra : halliluja

Dato : 24-01-06 13:33

Tak for det hurtige svar.

Der står præcis det jeg efterlyste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-06 13:57

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-01-06 18:22

Men det interessante er jo...

... hvad indeholder din hjemmeside?

Rosekamp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-01-06 18:51

Hvorfor det, Rosekamp?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-01-06 15:32

Tja måske fordi man så kunne bytte link, hvis det har relevans.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 16:53

Tja!