/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Tidszone
Fra : my77
Vist : 1416 gange
100 point
Dato : 23-01-06 11:57

Er der nogen der kan fortælle mig hvad klokken er i Danmark når den er 2:00 PM ET???

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 23-01-06 12:04

Klokken er 14:00 da ET står for EuropeTime.....Normalt vil der står CET Central Europe Time

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 23-01-06 12:07

Så er klokken 20:00 i DK - 2:00 PM ET= 14:00 Eastern Time, dvs blandt andet USAs østkyst, som er 6 timer bagud...

Vi er 1 time foran GMT (Greenwich Mean Time) og de er 5 timer bagud.

Prøv at klikke på uret i hjørnet af skærmen og se under tidszoner....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 12:11

Du kan også bruge denne side

http://www.worldtimezone.com/

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-01-06 12:18

2 PM Eastern Time (USA) så er kl. 20 i Danmark.

Her kan du også læse mere om tidszoner.
http://www.onlineconversion.com/timezone.htm
http://ww2010.atmos.uiuc.edu/(Gh)/guides/maps/utc/toutc.rxml

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-01-06 12:19
Kommentar
Fra : my77

Dato : 23-01-06 15:35

Se, nu er jeg forvirret igen.. :)

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 23-01-06 18:25

Ok, det er enkelt.

ET står for Eastern Time altså østlig tid og gælder for Usa's østkyst.

PM står for post meridiem, hvilket på dansk betyder efter middag. Det er en betegnelse, der bruges hovedsageligt i engelsktalende lande, da de ikke benytter sig af 24-timersuret. Efter middag er perioden fra kl. 12 til kl. 24. I denne periode vil f.eks. 14:00 så hedde 2:00 pm ved brug af denne forkortelse.

Usa's østkyst er 6 timer bagud i forhold til os, derfor er kl. 20:00 her, når den er 14:00(2:00p.m.) derovre....

Hjalp det på det?

Kommentar
Fra : my77

Dato : 24-01-06 10:40

Min forvirring består i at en siger ET står for European Time og en anden siger Eastern Time. Der er jo en noget stor forskel på tidspunktet alt efter hvilken en det er. I de forskellige links der er lagt ind her står der CET og EST for tidszonerne.
Hvis folk så bare kunne holde sig til dem så var det meget nemmere!
Må vel hellere opspore afsenderen.

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-01-06 10:55

Nu må du ikke blive forvirret.

http://www.schaffter.com/cpu/tz.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-06 01:01

du kan se det på tekst tv......side 4oo tror jeg nok....der står verdensuret...
mvh...miss.j.