/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fryser eller genstarter
Fra : eeyore73dk
Vist : 682 gange
100 point
Dato : 22-01-06 21:11

Min pc (XP) fryser fast og/eller genstarter med jævne mellemrum, oftere og oftere... Mit virusprogram (AntiVir) finder intet. AdAware finder intet. Spybot fryser fast midt i gennemgangen og det samme gør andre programmer, så som XoftSpy og SpySweeper. Pc'en kan også finde på at genstarte. Jeg kan ikke længere lave en Diskoprydning. Hvad er der galt? Har prøvet med en SFC-scanning og har testet ram og harddisk. Har også fixet noget med HiJackThis, med lige lidt hjælper det... HJÆLP!!!

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 60 point
Dato : 22-01-06 21:15

kunne være du skal kikke på hardwaren istedet
kan være rammene der ikke har det godt
en anden alm årsag kan være en blæser der ikke køre eller er meget beskidt , så den bliver for varm
prøv lige at tjække dette først

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 22-01-06 21:15

Hej.
Har du prøvet at kører en systemgendannelse, fra en dato fra før der var problemer?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-01-06 21:31

Lav en Hijackthis log og læg den enten her eller hos www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-01-06 21:33

eeyore73dk > Sry, læste ikke ordenligt. Du har hijacked.... Så er gode dyr rådne, med mindre det ikke er gjort ordenligt.

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 22-01-06 21:43

Til Bredker:
Jeg har jo tjekket ram... Og: blæseren har vel ingen indflydelse på at computeren fryser fast i bestemte programmer???

Til labuni:
Jeg gider ikke systemgendannelsen, har brugt den til problemer førhen uden effekt. Har så fået problemerne løst på andre måder... Desuden ved jeg ikke rigtig hvornår problemet opstod...

Til taliskoko:
Jeg kan da prøve med HiJack igen... Lægger lige en herind...

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-01-06 21:47

jo hvis blæsererne ikke køre eller er meget snavsede , kan det godt have stor indflydelse på om den fryser eller genstarter

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-01-06 21:47

Et råd... Lav en ny tråd med loggen. Så dem der kan dét ved hvad de skal kigge efter.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 22-01-06 21:48

Prøv og gå ind på http://www.virus112.dk/dk/ og kør deres onlinescannere som er ude i højre side.

Både for virus og for spyware.

Mvh.

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 22-01-06 21:58

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:55:12, on 22-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Wallpaper Master\Wallpaper.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\Programmer\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bgbank.dk/bgnetbank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bgbank.dk/bgnetbank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - (no file)
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WallpaperChanger] C:\Programmer\Wallpaper Master\Wallpaper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: ppctlcab - http://ppupdates.ca.com/downloads/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://ppupdates.ca.com/downloads/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20040428/qtinstall.info.apple.com/saba/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://chat.msn.com/bin/msnchat45.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGUARD.EXE
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 22-01-06 22:36

Computeren låser fast ved brug af virus112's scanner...

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-01-06 23:17

Dette havde jeg gjort :

Lavet back up af data som det første.
Herefter åbnet kassen, og gjort rent indvendig. Alm. husholdningssprit og vatpinde, samt støvsuger på alle blæsere. Husk grafikkort. Brug alt med omhu og forsigtighed, og sørg for at bruge en lille pind eller blyant til at holde igen på vifter, så de ikke kører når du støvsuger. Har du harddisk i boks, så sørg for at rengøre kølerne her også.

Herefter prøve om der stadig er problemer.

Er der det, så ville jeg nok formatere, og installere forfra.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-01-06 00:09

Når den vil genstarte, er der så en dialogboks, der siger, at den vil genstarte? Er der en tæller, der tæller nedad? I så fald - hvad siger den om fejlen?

Jeg har lige oplevet det - fejlen var i en windows sass . exe fil (ikke ordret, men noget i den stil)

Dét tog jeg som værende noget frygteligt snavs, så jeg startede forfra.

Jeg kunne end ikke tage back-up...

Nu kører det atter normalt.

Hanne

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-01-06 08:26

Prøv en scan her.
http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym
Bagefter prøv at scanne med denne
http://www.ewido.net/en/
Det er næsten sikkert, du har fået noget ind du ikke skal have.
-----
Ellers er din maskine er bare blevet træt...
Prøv at se efter om der er bemærkninger i
kontrolpanel/administration/logbog, dobbeltklik på bemærkninger.

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 23-01-06 10:48

hej jeg har haft det samme problem den frøs også og genstartede efter lidt tid jeg kunne ikke køre antivirus færdig inden frøs fast ....
det var simpelt hen snavs i blæsern og i køleripperne der gjorde at pc blev for varm og derfor frøs fast efter jeg rensede den fungerede det hele normalt ...
jeg prøvede også en masse antivirus programmer men de fandt ikke noget ...
Så prøv at rense din computer.

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 23-01-06 13:10

Der er ingen dialogboks, fejlmeddelse eller lign. Fryser bare fast eller genstarter...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-01-06 13:33

Så er det nok udvortes snavs

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 23-01-06 14:36

Når ewido er nået ca. 70% låser computeren fast hver gang jeg prøver...

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 23-01-06 16:00

je kunne også kun nå et vist punkt med min antivirus inden frøs men den kunne aldrig nå at blive færdig .. hvornår har du sidst haft hovedrengøring i dit kabinet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-01-06 16:20

Hvis ikke det er fysisk snavs, og den plerjer at virke, så har du helt sikkert virus.
Eller der er røget nogle filer i dit system, der er nødvendige.
Prøv men en ny installering, hvor du genbruger Windows mappen.

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 23-01-06 21:39

Jeg siger tak for hjælpen til mrdon og bredker
I fik ret!!! Det viste sig at blæseren trængte til en omgang støvsugning... så nu kører den uden problemer igen...

Godkendelse af svar
Fra : eeyore73dk

Dato : 23-01-06 21:41

Tak for svaret bredker.