/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brænde DVD´er
Fra : yearhouse
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 22-01-06 09:51

Hej med jer alle.

Det er lidt nyt for mig, at brænde DVD´er, men det går nu nogenlunde. MEN min datter kan ikke anvende dem i hendes DVD-afspiller, og den har ellers før kørt brændte DVD´er.
Er der nogle ting jeg har overset?
Kan det være fordi jeg har lagt TO film på?

Maskinen skriver blot No Disc, men hendes pc vil godt tage dem, efter vi fik downloaded codec-pack.

Mange Hilsner
TOM

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 22-01-06 10:06

Brug nero6, dvd shrink 3.2, og brænd kun med det halve af den X der står på disken...

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 22-01-06 10:09

-Og så er der altså nogle DVD'ere der er helt uden for rækkevidde, når det gælder dvd + -

Men prøv måske at se på hva' producenten lover den kan afspille... -og hvis den ikke kan det, kan det jo være datteren din ska ha nyt maskineri... -på butikkens regning...

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 22-01-06 10:13

har du husket og finalize disc'en, ellers kan den ikke afspilles i en afspiller

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-01-06 11:02

Øhhhh....finalize?

Jeg har et program, der heder SONY "Record Now".....måske er der kommentarer til det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-01-06 11:43
Kommentar
Fra : zibas

Dato : 22-01-06 11:46

Finalize = afslutte disc'en så der ikke kan skrives på den mere, og så kan de ses på en alm dvd afspiller

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-01-06 12:38

ok....det med afslutning gør den selv....og skubber disken ud. Kan det være en mulighed, at en DVD-afspiller IKKE kan håndtere 2 film på samme skive?
Skiverne hedder forresten +R.....det ved jeg squtte, hvad vil sige?

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 22-01-06 13:24

Muligheden er at din datters afspiller ikke understøtter dvd+r, har du prøvet med DVD-r ?? Hvad hedder afspilleren ??

Accepteret svar
Fra : Odesus

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-06 13:28

Hej...er heller ikke den stor nørd i den verden, men jeg har oplevet præcis det du har, altså nogle brændte vil den gerne tage og andre ikke. Jeg fandt ud af det har meget med det program man brænder i at gøre ???????......ved godt det lyder underligt. Men efter flere forsøg på brændinger der ikke virkede faldt jeg over Clone DVD2 til at brænde i..det virker på min....håber det kan hjælpe. Clone DVD2 finder du i shareware på nettet......prøv det først inden du køber det.
Odesus

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 23-01-06 08:55

Tak for svaret Odesus.....

Det ser sq ud som om det virker......selvom jeg ikke véd hvad forskel der er på plus og minus....eller om man kan lægge to film på en DVD-skive.