/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kandu kanda kande - vistnok ;-
Fra : miritdk
Vist : 837 gange
10 point
Dato : 20-01-06 22:28

SÅ kom der endelig en mail så man kunne se i overskriften at "dit svar er blevet accepteret" - dejligt - roser til kandu for det

Men - at man kan "slette" de private indlæg synes jeg personligt ikke er særlig smart - i og med de eksisterer alligevel - nemlig i en kategori for sig under afsluttede debatter - hvad synes I om det ???
Sletter man er det vel fordi man ikke ønsker det er der ?????

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 20-01-06 22:40

Jeg syntes det er noget rod, at de bare havner i en ny mappe. Når jeg vil rydde op, vil jeg have gjort det ordentligt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-01-06 22:42

Skriv til kandu, de er flinke til at svare på spørgsmål.

Hvis de ikke vil ændre det, som du vil have det, forklarer de dig hvorfor.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 22:47

jaja - men det er nu rart at vide - også for kandu teamet - om der er flertal for total sletning

synes også det er noget rod norsted1

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-01-06 11:47

Hvorfor overhovedet slette private indlæg?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-01-06 13:04

Epi, private indlæg skal slettes af samme årsag som spørgsmål skal lukkes! Det er en uorden og et grisseri at have sådan noget liggende og flagre på nettet!
Så derfor render vi allesammen rundt og forsøger febrilsk at få lukket eller slettet gamle spørgsmål inden 1. februar, hvor den Store Stygge Kandumand kommer og lukker og slukker og lader os betale for det.
Helt sikkert, så vil der da også blive sat en pris på at slutte private indlæg, hvis der er brugere nok, der kommer med argumenter for det...
--Men private indlæg er jo en korrespondance mellem to brugere... Hvem af de to brugere skal bestemme, om korrespondancen skal slettes?
---Det var da egentlig utroligt, hvor få der er online lige nu... 84stk. Mon alle andre stadig er til barnedåb?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-01-06 13:05

----sært..... nu er der 390 online...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-06 13:12

de private indlæg holder to brugere - og det er vel ikke værre end når man sletter en mail man får - skulle lysten til at skrive igen dukke op så gør man jo bare det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-06 13:47

jeg har fået afsluttet en privat besked fra en kaninpige
Eller har jeg mon selv afsluttet den.
Den er der endnu, men man kan ikke skrive om gulerødder mere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-06 13:52

Tsk-tsk

Citat
SÅ kom der endelig en mail så man kunne se i overskriften at "dit svar er blevet accepteret" - dejligt - roser til kandu for det

Jeg ved da ikke hvad det er for nogen underlige mailadresser I holder jer.

Det har jeg da kunnet hele tiden, altså i indbakkeoverskriften se en besked om, at "dit svar til spørgsmål xxxxxx er accepteret".

M.h.t. at slette pb'er, kunne det da være rart om man kunne slette dem af pladshensyn.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-06 14:16

Jeg har ikke hele tiden kunne se i mailen, om det var mit svar der var acc. I starten stod der bare, svar acc. og når jeg åbnede mailen, stod der så... Tillykke Nordsted1, dit svar er accepteret, nu er det så blevet ændret, også så man kan se spørgsmålsnummeret, så det var dejligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-06 14:24

emesen jeg har fra pålidelig kilde at kaninpigen har slettet indlægget

hvad filan skal der ligge en masse privatbeskeder og rode rundt for ???????????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-06 14:27

Jo jo - men den er der da endnu. I en lomme længere nede og fylder der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-06 15:02

emesen det er jo netop det der er så irriterende - jeg synes man burde kunne slette helt og holdent - man kan jo kontakte en bruger når man har lyst senere - ikk´ ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-06 22:35

Jo netop - og jeg ville også bare vise at privat besked også fylder hos modparten.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-06 22:51

Men der er et andet lille aspekt om de private beskeder.
Her er et absolut tænkt eksempel, som forudsætter at PB kan slettes.
Citat
Bruger A skriver noget rigtig skidt til bruger B
Det er så slemt og ligner injurie.
Nu kan A slette disse uhyrligheder og B kan ikke bevise noget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-06 23:04

Sådan en besked, som i dit eksempel emesen, ville jeg da med det samme kopiere og gemme, hvis jeg nåede at se den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-06 23:25

Ja Ans - det ville jeg da også gøre................men det er måske tanken bag "ikke at kunne slette"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 00:25

det ligger vel og fylder hos kandu - såååå ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 00:28

Det gør lukkede og annullerede spørgsmål også.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 07:36

jeps ans - lukkede og annullerede spørgsmål fylder også - de lukkede kan jo ses efter en tid/ eller købes - og har den funktion at en bruger kan søge og finde - hvad i alverden annullerede spørgsmål skal ligge og fylde for er mig en gåde - altså: både private indlæg og annullerede spørgsmål burde kunne slettes !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 13:39

Private indlæg.

Som det er nu kan man afslutte en debat. Det er der en ud af to brugere, der kan bestemme.

Hvis man afslutter sin debat med b, så kan b ikke komme med flere indlæg til "debatten", da b's private indlæg nu også ligger i "private afsluttede indlæg"

Hvis man skal kunne slette private indlæg helt, så bør det kun være hos den enkelte bruger, som ønsker at slette, at det bliver slettet hos.

Det må være op til den enkelte bruger hvad han/hun vil gemme.

A skal ikke bestemme om b's indlæg slettes helt. B skal heller ikke bestemme om a's indlæg skal slettes helt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 14:09

Har du været spejder Ans.................................du er god til knuder.
Mon du også kan klare den "Gordiske"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 14:15

så har kandu et problem for de to (A og B ) er jo forbundet på en eller anden snedig måde - det er så DET der skal redes ud for at det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 14:17

ps - jeg HAR faktisk forhørt mig og i svaret står der:

Citat
Vi er i gang med at finde en løsning på slette problemet, problemet er at et privat indlæg knytter sig til 2 personer, og hvis den ene sletter indlægget, hvad skal der så ske hos den anden? Vi er i gang med at prøve at finde en løsning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 14:34

Min holdning er stadig, at det er op til den enkelte bruger, om man ønsker et privat indlæg slettet helt.

Det kan ikke være rigtigt at a skal bestemme over b eller modsat.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 16:19

Og så skulle kandu måske også liiige overveje, at det er plumråddent, at een profil man har på sin blackliste kan skrive private indlæg til én og vice versa *G

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 18:14

kan blacklistede nu også blande sig i de private indlæg ??? HMMMMMM

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 18:21

Ja, hvis du har blacklistet en bruger, kan brugeren skrive til dig i "Private indlæg"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 18:58

det er da helt forkert - især hvis det ikke er velkomment - det skal da rettes !!!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 19:04

Ja, det skal rettes skriver du eller skal jeg skrive.

Jeg har tidligere testet det iflg. aftale med en anden bruger, men om det er rettet nu ved jeg ikke, da jeg ikke har nogen på min blackliste.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 19:18

Ans - du kan prøve med mig "emesen"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 19:26

Men husk lige at der forskel på at blackliste i en tråd og "globalt"
Og Miritdk hvis du så blacklister mig fra denne tråd.
Så fil jeg skrive PB til jer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 19:33

Øh skriv lige her når i gør det, så jeg ikke skal skrive lange breve..........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 19:36

emesen, så er du på den sorte liste.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 19:41

sendt til Ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 19:42

emesen, jeg har p.t dette spørgsmål http://www.kandu.dk/spg81707.aspx kan du skrive der?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 19:56

Nej der er ingen kasse til at skrive i.
Jeg ved ellers alt om sneslynger - desværre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 20:05

Vi tester videre, jeg har gjort dig til nu gør du det samme med mig så snakkes vi ved i denne tråd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 20:07

hmmm ans og emesen... det var jo de private indlæg der skulle testes -

ans du har frit valg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 20:09

tror kun man kan hvis man blacker hele molevitten hvis det endelig er - og ikke bare i en tråd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 20:10

Vi tester private indlæg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 20:55

Ans og jeg har blacklistet hinanden men kan stadige lave private beskeder

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 20:57

Jeg lukker inden jeg bliver blacklistet andre steder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-01-06 21:00

emesen,

jeg har ophævet din

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-06 21:10

det er da helt ud i skoven - det er lavet fordi nogen ønskede det og fungerer ikke efter hensigten - surt da !!!!!!

det burde kunne laves som en slags instant message - eller noget hvor man i hvertfald kunne bestemme hvad der skulle ligge eller ej.

nu er det på pause her også

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-01-06 23:57

Citat
Fra : miritdk Dato : 22-01-06 21:10
--------------------------------------------------------------------------------
det er da helt ud i skoven - det er lavet fordi nogen ønskede det og fungerer ikke efter hensigten - surt da !!!!!!
det burde kunne laves som en slags instant message - eller noget hvor man i hvertfald kunne bestemme hvad der skulle ligge eller ej.

Nu prøver jeg at blackliste dit indlæg.
[code]
Fra : miritdk Dato : 22-01-06 21:10
--------------------------------------------------------------------------------
det er da helt ud i skoven - det er lavet fordi nogen ønskede det og fungerer ikke efter hensigten - surt da !!!!!!
det burde kunne laves som en slags instant message - eller noget hvor man i hvertfald kunne bestemme hvad der skulle ligge eller ej.

[code]
Sådan - nemlig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 00:06

føler mig ikke særlig listet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 14:46

Har I lagt mærke til at man kan afmelde abbonnement og ikke modtage flere mails på et lukket spørgsmål ??? Det er knageme et godt tiltag der skal have roser !!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 15:03

Det var dejligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 15:05

absolut

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 15:06

Det er altså laaaang tid siden, at kandu fixede det problem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 15:07

så er jeg bare igen laaaaaaaaaaangt bagud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 15:08

Nej creamy, det er ikke lang tid siden.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 15:13

Ans jo, jeg sidder sq da ikke og påstår noget, hvis ikke det er sandt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 15:15

Jeg måtte købe mig til 2 lukkede spørgsmål for at blive af med flere mails.

Efter at spørgsmålet blev accepteret havde jeg ikke skrevet noget i "trådene"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 15:22

Aha..

Jamen min erfaring ligger altså en uge tilbage. Jeg behøvede ikke købe de spørgsmål der var blevet lukket, for at blive fri for mails.

Jeg kunne allerede den gang afmelde abonnement - Og det er altså ikke løgn Ans!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 15:24

hmmm --- jeg mener ikke underabbonnementer - men når man får en mail der er lukket dukker der en knap op man kan afmelde på

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 15:32

Jeps, jeg er med på hvad du mener mirit. Og det er også denne knap der har været tilgængelig her hos mig i ca 1 uge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 15:36

Ja mirit, det har jeg opdaget nu men sådan var det ikke tidligere creamy.

Jeg fik mails fra lukkede spørgsmål, som jeg havde deltaget i.
Jeg kunne intet gøre, men det kan jeg nu, og det er jeg glad for.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 15:42

Hold da op du er irriterende ans LOOL

Jeg forstår bare ikke, hvorfor i himlens navn du tror, at jeg sidder her og fortæller noget lyv..

Vi taler om en KNAP ikke sandt?! ..Hvis du vil have ret mht den knap, så siger vi bare at det har du..

Happy?!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 15:47

creamy og ans vær lige venlige at rive totterne af hinanden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 15:52

hehe, det handler da ikke om at rive totterne af hinanden. Det handler om at få ret - og jeg har da opgivet. Nul totter, Ans får ret..

Må jeg godt fjerne fluelorten nu?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 15:54

Creamy, jeg tror da ikke at du lyver, men hos mig var det bare anderledes

Jeg havde ikke den "knap"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 16:04

Citat
Abonnering

--------------------------------------------------------------------------------
Eftersom du abonnere på dette spørgsmål, og svaret er låst, kan du vælge at slå din abonnering fra så du ikke modtager flere e-mails omkring nye indlæg.

Det var det, jeg ikke kunne se tidligere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-06 17:27

NEMLIG ans

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 15:08

Tak for svaret Nordsted1. håber de får det rettet hos kandu - kan heller ikke lide noget ligger og roder