/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Sende TIFF via Mail?
Fra : Sygate
Vist : 367 gange
50 point
Dato : 20-01-06 21:23

Nogen der ved hvorfor jeg ikke kan sende en TIFF fil med mail?
Er dette umuligt?
Har prøvet med GMAIL og Hotmail.

Er der nogen der ved om der er nogle mail udbydere der kan sende TIFF filer?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-06 21:31

Næeh... du burde kunne vedhæfte den som fil

..men hvor tung (stor) er den? Nogle e-mailudbydere tillader ikke filer over en hvis størrelse. Selv kan jeg hverken sende eller modtage filer over 2 Mb. hod TDC's freemail.

Ps. Husk at *.tiff/*.tif formatet i modsætning til *.gif (87 & 89a), *.jpg/*.jpeg, samt i nyere browsere *.npg, IKKE kan vises i direkte på klientens skærm uden en speciel grafisk viewer/-redigeringsprogram, enten separat eller indbygget i dit normale filværktøj (Stifinder?).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 21:35

Ps. HTML understøtter heller ikke *.tif/*.tiff formatet, men der kan man lægge filen til download/viewing via et normalt link ved brug af anchor markøren:

Kode
<a href="[sti]MIN_FIL.tiff" title="Mit TIFF billede">Hent/VIs</a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 22:02

prøvede lige at sende et billede som tiff - gik fint igennem da som vedhæftet fil - men det går ikke med at indsætte

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 22:10

miritdk -> Det er jo dét jeg prøver at fortælle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 22:51

molo - det er jeg klar over men ville lige afprøve det med oe og webbaseret mail

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 22:55

ommer - jeg ville se om man både kunne sende som vedhæftet og indsat som ovenover

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 21-01-06 15:39

Tak for hjælpen

Ja de er alt for store kan eg så regne ud.
128 MB fylder de 6 filer jeg prøvede at sende.
Lidt naivt måske