/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ændre A5 pdf fil om til A4
Fra : Camillasmoster
Vist : 1694 gange
300 point
Dato : 20-01-06 10:40

Jeg har en pdf fil (manual fra Nettet), som er i A5, men jeg skal bruge den i A4.

Før min pc blev inficeret havde jeg fundet den i A4 og har printet en del ud, men nu kan jeg kun finde filen i formatet A5. ØV!

Filen er låst med password.......

ps! "Snavset" tillod ikke, at jeg fik gemt noget - deriblandt også foretrukne

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 11:00

Jeg er ikke ekspert i PDF formatet men du kan ændre formatets størrelse med et program:

http://www.sanface.com/txt2pdf.html

The default value for paper is letter. You can also use A3 (or a3), A4 (or a4), A5 (or a5), ...

..søg også i dokumentet på 'resize'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 11:01

Øeh... låst med password? Så er der visk ikke noget at gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 11:03

Hvad hedder filen og hvad handler dokumentet om? Har du fundet det en gang, kan det nok findes igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-01-06 12:03

Når du printer fra Acrobat kan du bare skalerer 141%, så bliver A5 til A4, ingen problem. det bruger jeg flere gange at printe i mindre eller større format end dokumentet er.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-06 13:50

hawaii7 - "bare" skalere???

Jeg har trykket og rykket og klikket i/på alt, hvad der kan trykkes og rykkes og klikkes i/på.

Det eneste der sker, at den viser et større skærmbillede af dokumentet. Og så tillader den sig at printe en A5 ud MIDT på A4 siden - også selvom jeg beder om to sider pr. ark.

molo - jeg har brugt TIMER på at søge. Manualen er den samme, men i et andet størrelsesformat.

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 300 point
Dato : 20-01-06 16:45

Du skal stille dine ønsker i printerdriveren, det er den som skal styre, hvordan udskriftet ender på papiret. Hvilken printer anvender du?

Ammitz

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-01-06 16:45

Hej Camillasmoster

Det gør jeg i sideopsætning i Acrobat. der kan jeg vælge procenter.
Du kan også printe det ud i A5 og så på en kopimaskine skalerer det op til A4.
Måske kan du ikke skalerer din udskrift, hvis din printer ikke understøtter denne funktion.
Jeg beuger en postscript priner.
Hvor mange sider drejer det sig om?
mail: hawaii snabel a.sol.dk (hawaii@sol.dk)

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-06 17:03

Min printer har åbenbart ikke denne funktion

HP Deskjet 840C

179 sider, som jeg vil halvere ved at printe på begge sider - jo jo, det er camera, der vil noget

Det er til et digi camera, som er købt på en politi auktion - derfor mangler manualen...

Canon Powershot SD200

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-06 17:09

1.) http://www.adobe.com/products/postscript/pdf.html
2.) http://www.primopdf.com/

..og som jeg sagde tidlige: Brug et program PDF Toolbox 6.0 : http://www.clicktoconvert.com/index.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-06 17:31

Åkæ åkæ, molo dear

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-06 18:12

Tak for svaret Ammitz.

I stedet for at bruge Files, printersetup, hvor der kun er indstillingerne for min simple printer, klikkede jeg på værktøjsliniens printer og vups kunne jeg vælge "Fit to printermargen".

Så nu kører det bare derudaf