/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Navere i Ringsted
Fra : svendgiversen
Vist : 2239 gange
50 point
Dato : 19-01-06 20:25

Vi er under slægtsforskning ved at finde min svigerfars naver far, tømrersvend fra Balstrup,
med kammerater... Ud fra et gammelt foto fundet i svigermors skuffe.

Der findes naver klubber i Roskilde og Slagelse, men hvad med Ringsted?
Hvem kender nogle navere, der der måske kan genkende de 4 glade svende på valsen i Hamborg??
På forhånd tak, Svend

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-01-06 21:01

Kender du denne side ?

http://www.naverne.com/

Det er nok det bedste sted, med mindre der skulle være én her på kandu.dk

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-06 21:33

Hej Svend

Prøv denne:

FORMAND: Finn C. Pedersen, Morbærvænget 13, Fensmark DK-4700 Næstved.
Tlf. 5554 6697. E-mail: Finncp@stofanet.dk

HULE: Kompagnistræde 1, tlf. 5577 0962

Mailadresse: naverne4700@stofanet.dk
eller denne:

FORMAND:
Poul Erik Bøggild, Gardeniavej 2, Thune
DK-4000 Roskilde tlf. 4636 2927

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 21:36

hvor er billedet?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-06 21:39

Ja jakjoe, den blev oplyst i hovedspørgsmålet under slægtsforskning...
(her jeg fandt frem til Naver hulen i Slagelse m. fl.).

Iøvrigt hatten ligner, men ikke helt...
Har du lyst til at se det rigtige naver foto? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-06 21:46

Jeg har skrevet til Erik i Slagelse og vil også kontakte Finn og Poul Erik,

Vi arbejder på at finde en hjemmeside, hvor vi kan placere billedet
indtil da mail til sv.giversen@mail1.stofanet.dk hvis I vil have billedet tilsendt, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-06 17:03

Så er der svar fra Erik:
"
Hej Svend.
Jeg kan desværre ikke, ud fra dragten ("Kluften"), se om Axel Christensen
var rigtig naver. Men hvorfor skulle han dog ikke være det? Det er jo en
"Zimmermannskluft". Jeg sender din mail videre til vores Redaktør og be´r
hende om at efterlyse oplysninger på din kones farfar.
Med kno i bordet: Erik H. Andersen
"
Nu må vi se om nogen kan genkende de 4 (naver?)tømmrersvende, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-06 21:50

Også takket være jeres hjælp er billedet med min kones farfar og de tre andre navere
blevet efterlyst i naverbladet, vist endda på forsiden...

Og en tømrermester fra Nordjylland har meldt sig med mange oplysninger om
min kones tømrerfamilie fra Balstrup.
(dog ikke om personerne på fotoet fra Hamborg).

Hilsen fra Svend, der nu snart lukker dette spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-03-06 16:40

Tak for svaret LisBJensen.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-03-06 17:52

Hej Svend

Håber det hjlap dig videre.
held og lykke i jagten på "rødderne"

Lis