/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Jordforbindelse Pc.
Fra : jlbendtsen
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 19-01-06 08:31

Hej

Jeg overvejer at sætte jordforbindelse til min Pc ved at trække en ledning fra chassiet til en radiator, da at jeg har lidt problemer med støj på lydkortet og forstyrelser på Tv tunerkortet (Der er ligesom bølger på nogle af kanalerne og vi har kabel Tv) og så vil jeg lige høre om at der er nogle der Til/Fraråder det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 08:36

Det dur ikke hvis du har oliefyr, da der kan komme spændinger der, Har du ikke det kan du godt gøre det, men det optimale ville være at trække et kabel fra strømtavlen og direkte til pc'en, for der skal være en jord i tavlen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 08:36

*spændinger derfra*

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-01-06 08:44

Vi bor i lejlighed med fjernvarme og strømtavlen ligger på 1 sal.
har en guitar multi effekt pedal som jeg har "Jordet" med radiator..Og det virker
Ville bare for en sikkerheds skyld forhøre mig herude om der evt var noget hardware der kunne tage skade

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-06 08:47

Der er ikke noget hardware der kan tage skade

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-01-06 08:58

Ok.. Ville bare være sikker

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-01-06 10:24

Forresten tror jeg ikke helt at det er lovligt selv at trække ledninger fra tavlen af nogen art

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 10:27

Det har du ret i

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-01-06 10:45

Jording er absolut et gode. Jeg mener at alle proff-installationer er jordet. Det forhindrer statisk elektricitet, som godt kan skade både hard & software. Jeg mener også at have fået at vide at det i nogen grad forhindrer Transienter(strømspidser) hvilket i høj grad kan skade lektronik.
Jording gøres bedst ved at banke et jordspyd i jorden og trække kabel derfra.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-01-06 11:51

[CITAT]Indsæt din tekst herJording er absolut et gode. Jeg mener at alle proff-installationer er jordet. Det forhindrer statisk elektricitet, som godt kan skade både hard & software. Jeg mener også at have fået at vide at det i nogen grad forhindrer Transienter(strømspidser) hvilket i høj grad kan skade lektronik.
Jording gøres bedst ved at banke et jordspyd i jorden og trække kabel derfra]

Jeps et jordspyd ville absolut være nummer 1 men synes ikke lige at jeg kan tillade mig at fuske for meget i en lejlighed..
Derfor bruger jeg altid radiator tricket,da at varme rørene jo også går i jorden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-06 13:37

Ganske interessant at læse sådan en besvarelse.
Oliefyr sender ikke strøm ud i rørsystemet da det netop er jordforbundet fra tavlen.
I mangel af bedre vil en forbindelse til radiatoren kunne gøre en forskel.