/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
refi 14168
Klaudi 13899
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5125
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Fejl I Outlook Express
Fra : 2kroner
Vist : 996 gange
100 point
Dato : 18-01-06 19:59

Hej

Denne fejl kommer op når jeg trykke på Send/Modtag, hvad er der galt ?

Værten 'SMTP.tele.dk' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'mail.tele.dk', Server: 'SMTP.tele.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

 
 
Kommentar
Fra : iah


Dato : 18-01-06 20:03

Hej, du skal simpelthen gå ind i Funktioner - E-mailkonto og tjekke om du har skrevet det rigtige i de respektive rubrikker...

Kommentar
Fra : 2kroner


Dato : 18-01-06 20:13

Og hvad er det rigtige ? Det er jo en rigtig dummy på det område du har med at gøre her

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-06 20:15

Har du sikret dig, at du har sat din postkonto rigtig op?

I Outlook Express gå op i funktioner> konti> post> egenskaber> servere

i indgående post skal der stå: pop3.mail.dk
i udgående " " " " : smtp.mail.dk

vær sikker på det står nøjagtigt således.

I de 2 firkanter nedenunder skal der ikke være flueben
(log på med godkendelse .... og min server kræver godkendelse.....)



Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 18-01-06 20:17

Er det TDC kan du hente en automatisk opsætning til OE på TDC hjemmeside.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71505

Har det virket før er serveren nok bare nede.!!!





Godkendelse af svar
Fra : 2kroner


Dato : 18-01-06 20:20

Tak for svaret maxhankat. Det var lige nøjagtig det svar jeg ledte efter.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 18-01-06 20:20

Hvad der skal stå afhænger af hvilken udbyder du anvender.
SMTP.tele.dk ser ikke rigtig ud
Tele2 bruger smtp.tele2.dk
TDC bruger smtp.mail.dk eller asmtp.mail.dk

Den maxhankat skrev er til TDC

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 18-01-06 20:23

Hvis du går ind i "Hjælp" så er der et punkt, der hedder "Find og ret fejl". Kan du ikke bruge det?
Der er et punkt nedenunder, der hedder "Aktiver program". Det kan måske hjælpe dig, hvis programmet slet ikke er aktiveret...

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 18-01-06 20:27

Undskyld, det var i "Microsoft Outlook"...

Kommentar
Fra : Jimmy17


Dato : 18-01-06 21:18

Bemærk::

Udbydere er begyndt at gå over til asmtp server i stedet for smtp.
Dette kunne muligvis også skabe problemer i fremtiden.

Bare en notits....

Kommentar
Fra : maxhankat


Dato : 18-01-06 21:52

2kroner godt det hjalp!

BjarneD: Jeg havde faktisk den samme opsætning i min e-mail, da jeg abonnerede hos
Tiscali (hvilket jeg heldigvis ikke gør mere)


Mvh
maxhankat

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173358
Tips : 31646
Nyheder : 719565
Indlæg : 6381638
Brugere : 218245

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste