/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Frame / Scroll
Fra : Damgaard_DK
Vist : 435 gange
20 point
Dato : 17-01-06 20:44

Hejsa

Hjææælp - er ved at gå amok - jeg har lavet siden: www.rysz-damgaard.dk - klik på galleriet. Der er uønsket scroll til højre i bunden, selv om jeg har sat galleriet til at max må være 800 pix bred - alt funker normalt ´på forsiden og kontakt. Hvordan undgår jeg den "grimme" scroll når jeg ser galleriet ??

/ Torben - rysz-damgaard.dk

SE index.html:

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>rysz-damgaard.dk</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="105,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="top.html">
<frame src="main.php" name="main">
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>

Kommentar
Fra : Damgaard_DK

Dato : 17-01-06 20:45

Glemte at sige at det er scrollen i bunden, jeg er MEGA træt af... den til højre er jo skærm-betinget.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-06 20:57

Jeg tror at dit topbillede er for bredt og, prøv at lav det lidt smallere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 21:11

I din <head><style type="text/css"> ... </style></head> sektion eller i en extern CSS fil som indsættes med:
Kode
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="[sti]DIT_STYLESHEET.css">

..prøver du i din 'main.html' frame at sætte :
Kode
body {margin:0;border:0;padding:8px;width:100%;}

..og se hvad der sker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 21:15

Du kan for din top frame prøve :
Kode
body {margin:0;border:0;padding:0;width:100%;}

..indsat samme sted i dokumentet mellem <head> .. osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 21:20

Ps. I øjeblikket får jeg altså også den horizontale scrollbar på din indgangs-side. Ikke kun på galleri-siden! ..men ikke i gæstebogen

Kører : 1024 x 768 pixel skærmopløsning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-06 21:38

Hvis siden ses i opløsning der er mindre end 1280 x 1024, så kommer der en scrollbar i bunden, det er fordi banneret i din topframe er for bredt som jeg skrev tidligere. Hvis det skal ses i 1024 x 768 må du gøre banneret smallere, ellers vil du få en scrollbar i bunden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Damgaard_DK

Dato : 17-01-06 21:42

Hvis siden ses i opløsning der er mindre end 1280 x 1024, så kommer der en scrollbar i bunden, det er fordi banneret i din topframe er for bredt som jeg skrev tidligere. Hvis det skal ses i 1024 x 768 må du gøre banneret smallere, ellers vil du få en scrollbar i bunden.

//bentjuul

Jeg tester lige.... kan ikke se hvad det skulle ændre, når billedet er bg i en tabel. ?

------------------------------

</MOLOKYLE> - er igang med at test dine svar....

PS tak for hurtig respons...... ps, det funker ikke endnu.

Kommentar
Fra : Damgaard_DK

Dato : 17-01-06 22:00

Det undre mig, at top-framen, har betydning for hvordan "main-framen" ser ud... jeg har nu slettet billedet i top-framen - problemet er der stadig - jeg har lavet sinde forfra, for at se om jeg har begået nogle fejl - kan ikke finde dem...
Som jeg ser det, er det heller ikke et opløsning problem - har testet i 800x600 til 1600x1200, alle med samme fejl.

/ Torben

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 10 point
Dato : 17-01-06 22:08

I 1280 x 1024 er der ingen scrollbar i bunden hos mig.

Kommentar
Fra : Damgaard_DK

Dato : 17-01-06 22:11

//bentjuul

Hmmm, bruger du også Microsoft IE ?

Kommentar
Fra : Damgaard_DK

Dato : 17-01-06 22:13

http://rysz-damgaard.dk/gal.html

den kan ikke lide at komme i frames... har lige lavet en IFRAME... med 90% width...

Underligt... jeg tjekker lige galleriet...

Godkendelse af svar
Fra : Damgaard_DK

Dato : 17-01-06 22:32

Tak for svaret bentjuul.

Jeg afslutter, forsøger med andet galleri.... jeg er endnu ikke kommet videre...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-06 22:38

Prøv lige at ændre den her linie

<body topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0">

til <body>

i din mainframe.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Damgaard_DK

Dato : 18-01-06 11:44

Hejsa

Skal det ændres i min index.html, top.html eller i selve galleriet ??

galleriet står til <body>
Se kode fra galleriet...

Galleriet funker fint, når det står "alene"

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html dir="ltr">
<head>
<title>rysz-damgaard.dk - Hjem</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />

<link rel="stylesheet" href="themes/classic/style.css" />
<script type="text/javascript" src="scripts.js"></script>
<!--
Coppermine version: 1.3.5
$Source: /cvsroot/coppermine/stable/themes/classic/template.html,v $
$Revision: 1.4 $
$Author: gaugau $
$Date: 2005/09/24 16:32:09 $
-->
</head>
<body>