Hjælp til HijackThis?i
Fra : Mone
Vist : 757 gange
500 point
Dato : 16-01-06 21:48

Hej
Er der en der vil være sød at kigge på denne for mig?
Mvh
Mone

ai+Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Network\network.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\Webshots\webshots.scr
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\Q7IZQTY3\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Network] C:\Programmer\Network\network.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] scvhost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134400383308
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134570526301
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-01-06 21:57

Download og gem disse scanner på skrivebordet:

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
(men lad være med at scanne endnu).

-----

Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

Genstart i fejlsikret tilstand. Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange. Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report.

-----

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

-----

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.
-----

Begge rapporter kopier du herind sammen med en ny hijackthis taget efter du har kørt de 2 scannere

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-06 22:21

Tak Arlet
Jeg vender tilbage.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-06 22:49

Hej igen Arlet.
Jeg kan ikke starte op i fejlsikret tilstand, hver gang jeg kommer ind, bliver mit tastatur sat ud af funktion
Hvad er det der sker?
Og hvad gør jeg så?
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 16-01-06 23:10

Hejsa

Jeg ville nok lige kigge på denne her...

C:\PROGRA~1\Webshots\webshots.scr

Alt hvad der er uoriginale screensavers KAN være af farlig karaktere, men jeg ikke ikke at denne her er - for hvis du selv har installeret den, så ved du jo også hvor den kommer fra.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-01-06 23:17

At dit tastatur ikke virker i fejlsikret tilstand kunne godt være fordi du har et tastatur der kobles til via USB.

Der plejer at følge et USB/PS2 omformerstik med... prøv at koble til med den sat på...

vh fluffy

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-06 23:17

>>jacob_waino Nej, jeg tror nu ikke det er den, for den har jeg haft i meget lang tid, og ja, jeg har selv installeret den.
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-06 23:20

>> fluffyclaus Har både et trådløst og et med USB, problemet er det samme.
Mvh
Monek

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 16-01-06 23:20

Nu skriver du "den"! Det lyder som om du har et problem med dit system, er det rigtigt???

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-06 23:21

Hov
Mvh Mone, skulle der stå

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-01-06 23:25

>>jacob_waino
Jeg skriver den, som svar på dit indlæg

Citat
Jeg ville nok lige kigge på denne her...

Og jeg ved ikke om jeg har problem med mit styresystem.
Jeg beder om hjælp, fordi jeg ikke ved hvad er er galt.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-01-06 23:27

Øhhhh dit trådløse tastatur skal jo også kobles til på en eller anden måde ikke?

Du her vel en reciever til dit trådløse tastatur.... Bliver recieveren koblet til via USB er det jo nøjagtigt samme problemstilling....

Vh fluffy

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-01-06 06:44

Mone -> Så glem fejlsikret og kør den fra almindelig mode

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-01-06 09:10

Hejsa
kan du ikke få fejlsikret tilstand op, så kan du mens XP opstarts logo kører
enten Reset eller slukke computeren, når den starter op igen skulle den komme
op med start menu'en hvor du kan vælge....

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 17-01-06 13:25

Hej igen Arlet
Pu-ha, det var en større omgang, men nu skulle det vist være ok.
Mvh
Mone

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:         09:12:02, 17-01-2006
+ Rapport-Checksum:      9D031410

+ Scanningsresultat:
   HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AEECBFDA-12FA-4881-BDCE-8C3E1CE4B344} -> Spyware.BargainBuddy : Renset med backup
   HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} -> Spyware.BargainBuddy : Renset med backup
   HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AEECBFDA-12FA-4881-BDCE-8C3E1CE4B344} -> Spyware.BargainBuddy : Renset med backup
   HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{F4E04583-354E-4076-BE7D-ED6A80FD66DA} -> Spyware.BargainBuddy : Renset med backup
   C:\Documents and Settings\LocalService\Cookies\anyuser@ad.yieldmanager[1].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup

::Rapport slut

-----------------------------------------------------------------------------
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 113368
Infected objects found: 2
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 17
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 2
Objects renamed: 17
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 26 Kb/s
Scan time: 02:54:29
-----------------------------------------------------------------------------

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Network\network.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\Webshots\webshots.scr
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\8L6VC9AZ\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Network] C:\Programmer\Network\network.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] scvhost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134400383308
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134570526301
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-01-06 13:25

Ja, der er også her: http://www.fromsej.dk/html/xpfejl.html

men den er ikke knusende nødvendigt.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-01-06 13:28

Det var da utroligt..

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
(Når du er erklæret ren igen, skal du huske at sætte indstillingerne tilbage)

--------------------------------------------------------------------

Fix denne i hijackthis:
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] scvhost.exe

Gå i søg og søg på: scvhost.exe (bemærk stavemåden)

slet alt hvad den finder

genstart og ny hijackthis log

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 17-01-06 13:41

Nemmeste måde at komme i fejlsikret tilstand på :

Gå i "start" -> kør ->skriv "msconfig" -> vælg fanebladet "boot.ini" -> flueben i "safeboot"
Så starter man i fejlsikret tilstand.
Samme procedure når man så vil starte op i normal tilstand (fjerne fluebenet)...

Men jeg misforstod vist problematikken... jeg læste det som om der ikke var problemer med at komme i fejlsikret tilstand.... men at problemet lå i at tastaturet ikke virkede når hun var derinde..

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 17-01-06 14:05

Hvad er utroligt Arlet?
Er det noget værre ged?

Jeg har nu fix'et denne
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] scvhost.exe

og søgt på denne
scvhost.exe
og den fandt ikke noget.

Her er så en ny hijackthis log.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Network\network.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Webshots\webshots.scr
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\8L6VC9AZ\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Network] C:\Programmer\Network\network.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134400383308
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134570526301
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-01-06 17:49

Det der var utroligt var at dr.web ikke havde været lige så grundig, som den plejer..

Men Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-01-06 12:26

Hej Arlet
Nu har jeg lavet en oprydning over det hele.
Din sikkerhedspakke har jeg hele tiden haft på.
Men-men-men, jeg har stadig problemer.
Programmer åbner og lukker som det passer dem, og jeg får hele tiden en eller anden
reklame der popper op, selv om jeg har popupkiller på, og jeg kan ikke finde ud af hvor
den kommer fra.
Har også prøvet igen at komme ind i fejlsikret tilstand, men når jeg når dertil hvor jeg skal
vælge hvordan jeg vil åbne og bruge piletasterne, så er mit tatatur igen ude af funktion.
Hvad kan der mon så være galt?
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 18-01-06 12:36

Ja, jeg må tilstå at jeg havde glemt dig fixe en fil, derfor de popups..

Fix i hijackthis:
O4 - HKLM\..\Run: [Network] C:\Programmer\Network\network.exe

find og slet:
C:\Programmer\Network\network.exe

genstart og ny hijackthis log

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-01-06 12:39

Ok, jeg havde selv lidt på fornemmelsen at det var den,
men turde ikke røre ved noget, når jeg ikke har forstand på det.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-01-06 13:06

Ja, så er jeg her igen.
Jeg kan ikke finde C:\Programmer\Network\network.exe
kun denne C:\Programmer\Network men det er vel ikke den?

Og så en ny hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\Webshots\webshots.scr
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\2TWBQ925\hijackthis[1].exe
C:\Programmer\Network\network.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134400383308
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134570526301
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-01-06 13:07

ups..........glemte at genstarte

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-01-06 13:18

Så prøver jeg lige igen

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\Webshots\webshots.scr
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\2TWBQ925\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134400383308
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134570526301
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 500 point
Dato : 18-01-06 13:45

Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 23-01-06 13:52

Hej Arlet
Undskyld jeg ikke har svaret før, men har ikke haft tid.

Tak for al din hjælp. Men-men-men, jeg har stadig problemer.
PC'en opfører sig meget mærkeligt som tidligere skrevet, programmer åbner af sig selv hele tiden,
Outlook åbner, lyden bliver slået fra, startmenu kommer frem, lommeregner dukker pludselig op og flere andre ting. Når jeg starter PC op, og står på skrivebordet, kommer der en lyd, som når et program/fil ikke findes, men jeg får ikke nogen meddelelse.
Der var en der tidlgere spurgte om det kunne være mit system der var noget galt med

Citat
Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 16-01-06 23:20

--------------------------------------------------------------------------------
Nu skriver du "den"! Det lyder som om du har et problem med dit system, er det rigtigt???

kan det mon være det. Jeg opdagede til min store rædsel igår, at det program der er på PC'en, tilsyneladende ikke er originalt, men muligvis en "piratkopi".

Så, kan jeg afinstallerer det, og kører en ny Windows XP ind, da jeg selv har en original, eller ligger "skaden" i selve PC'en?n

Hvad gør jeg

Mvh
Mone

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 05-02-06 13:35

Tak for hjælpen arlet.