/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
family search.org
Fra : ardal123
Vist : 4621 gange
300 point
Dato : 11-01-06 19:13

hvem kan lære mig at søge på family search,jeg kan ikke engelsk.
HERLUF

Accepteret svar
Fra : syrena

Modtaget 310 point
Dato : 11-01-06 19:19

Køb bogen "Slægtsforskning på Internet" af Ulrich Alster Klug til 79,oo kr. På side 37 finder du flere gode og lærerige sider. Bogen er naturligvis på dansk.

Godkendelse af svar
Fra : ardal123

Dato : 11-01-06 19:24

Tak for svaret syrena.
jeg accepterer dit svar
hilsen herluf

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 21-01-06 17:46

tak til syrena.
jeg har købt din udmærkede bog. så nu skal jeg nok finde ud af det.

m.v.h.
herluf

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 22-01-06 14:01

Gå på Internettet og find linket: http://www.familysearch.org
Anskaf dig en god engelsk-dansk ordbog og slå de relativt få ord op, der betegner linien, hvor du skal udfylde fornavn, efternavn, event (begivenhed), brug den lille pil i højre side.
Oftest søger man efter fødsel (Birth), Herefter går du til linien med Year (år.) Formodentlig kender du et årstal for fødslen.
Nu mangler du kun at gå til linien med "country", (Land) og udfylder linien med landets navn.
Tryk på "search" (søg) og vent på de oplysninger, der passer på din eftersøgning. Herefter sætter du dig og kigger de nævnte personer igennem, og finder dermed forhåbentlig en, der kan passe til din ane (el.andet)
Prøv mange gange med forskellige indtastninger og lær, hvordan det hele sker!