/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Webdesign i rigtige opløsning
Fra : rolandkorg
Vist : 576 gange
15 point
Dato : 10-01-06 20:51

Hvordan laver jeg en hjemmeside i den rigtige opløsning så alle folk kan se den (og hvordan ved jeg hvad den rigtige opløsning er) ?
Jeg bruger frontpage 2000 til at lave hjemmesiden i.
Håber en eller anden kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 10-01-06 21:07

Den bedste opløsning du kan lave en hjemmeside i FP er 800x600 så er du sikker på, at alle kan se den. Din skærmopløsning finder du under skærmegenskaber.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-01-06 21:13

Hvis du laver den i 800x600 kan de gamle comp også se den. (min egen)
men ellers er det1024x768 der ved at være den rigtige opløsning.
Hjemmeside til unge mennesker er 1024x768 god.
Men du kan jo lave dine mål i % så det hele udvider og trækker sammen efter størrelse.
Husk at starte med:
Filer >ny > websted > den vælger selv et sted på comp til at lagre.
Jeg ville vælge websted med en side.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 10-01-06 21:52

Så det hele afhænger altså af hvilken opløsning min computer står på når jeg laver siden. Hvordan ser den ud på ældre computere når oplæsningen er forkert?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 15 point
Dato : 10-01-06 22:01

Det vil stå småt og læsesvært. Men du kan selv teste det sådan:
Vis siden i en browser med opløsning 800x600.
Gå op i højre hjørne ved siden af [ ] [X] så siden kan gøres mindre.
Træk/skub nu den viste side sammen til størrelsen af en 15 " skærm.
prøv med 1024x768

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 10-01-06 22:06

Tak for svaret e.c.
mvh rolandkorg