/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Post Danmark priser
Fra : oz1eqp
Vist : 2172 gange
100 point
Dato : 10-01-06 14:59

Ud fra de erfaringer jeg har gjort den seneste uge med Post Danmark,vil jeg fremover,såvidt det er muligt
benytte alternative løsninger.
Den 3.jan sendte jeg en pakke pr.efterkrav til Frederiksberg.Den vejede 800 gram og kostede 85 kr. i porto.
Den ankom til Frederiksberg lørdag d.7.jan,og kunne først indløses d. 9.jan.
Det kan man da vist kalde god service.
I dag modtog jeg en pakke pr. efterkrav,den var 2½ meter lang og vejede 3 kg.
Det kostede 190 kr. i porto og div. gebyrer.
Deres priser stiger og servicen bliver ringere,jeg synes det grænser til uforskammethed.
Jeg vil gerne høre Jeres mening om den gode service man får hos dette væsen.

oz1eqp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-06 15:35

Jeg kan kun gi' dig ret, men synes næsten det er værre, at det koster 52 kr oveni normal porto, at dende et anbefalet brev.
og et ekspresbrev koster fra 72,- og opefter.

mvh dova

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-01-06 15:36

Hvis du er utilfreds med Posr Danmark, kan du da bare finde en anden leverandør. det står dig frit for.
Du skal vbare regne at du ikke kan sende pr. efterkrav med en fragtamnd m.m. Flyt derhen hvor du syntes det er billigst og bedst. Jeg har sendt pakker med Post Danmark i 20 år uden problemer.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-06 15:39

Hvilken god service. De ved ikke hvad det betyder.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 10-01-06 15:47

hawaii7
så fortsæt du bare hvis du er så godt tilfreds med at give overpriser,men du har måske et firma,
hvor du kan trække det fra i skat,så kan det jo være det samme.

oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 10-01-06 15:52

ja dova
Det er da endnu værre,under al kritik,at de kan tillade sig at tage sådanne priser.
oz1eqp

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-06 16:01

Priserne er høje og det kunne jeg såmænd godt leve med hvis der er service og ikke som her hvor udleveringsbutikken lukker kl. 15.00 og postbudene er modvillige til at vente på man lukker op når man er hjemme (et klemtt og så afsted igen) for slet ikke tale om de mange ødelagte pakker, hvor de kan finde på at afvise reklamation selv om man har købt emballagen hos Postdanmark.
Hvis De Danske Fragtmænd går forgæves kan man ringe og aftale ny aflevering hvis man da ikke henter pakken hos fragtmanden.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-01-06 16:01

Jeg benytter PostDanmark en hel del og synes, det fungerer ok.

Vel er der enkelte smuttere - men det kan jo ske for selv den bedste. Og i øvrigt er det da klart undtagelsen og ikke reglen, efter min erfaring.

Priserne synes jeg er rimelige nok. Det er jo en forretning, som gerne skal løbe rundt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-06 16:03

Ja, jeg giver dig ret i at det er dyrt at sende pakker/breve pr. efterkrav med Post Danmark.

Men priserne kan man jo altid undersøge her http://www.postdanmark.dk/index.jsp og så vælge om man vil sende via Post Danmark eller ej.

At du har sendt en pakke den 3. januar, som først kommer til Frederiksberg den 7. januar (jeg går ud fra at det er i år)

er ikke lige postvæsenets skyld. Det var jo på grund af vejret. I din profil står der at du bor på Falster. Så vidt jeg husker var de fleste i det område sneet inde.

Men det er dyrt.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 10-01-06 16:11

Nej ans
Jeg bor på Als og her har vi kun haft en smule sne,så det er ikke årsagen til den lange forsendelsestid.

oz1eqp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-06 16:47

Der var meget sne på Sjælland i de dage.

Beklager at jeg tog fejl af hvor du bor.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-06 16:55

Jeg bruger sjældent PostDanmark, -i hvert fald hvad pakker angår.
Men før jul fik jeg lyst til at sende en pakke med julebag og nybagt speltbrød til min gamle moster i Greve. Jeg bor i Ballerup ved København.

Pakken vejede vel et par kilo, og blev indleveret på posthuset her i Ballerup mandag d. 19. december. Jeg fik udleveret en kvittering hvorpå der også stod et pakkenummer så jeg kunne gå ind på Post Danmarks hjemmeside og følge med i, hvor langt pakken var nået. -Samme aften var den på Københavns Postomdelingscenter. Og næste morgen, d. 20. dec. var den nået til Greve Postomdelingscenter -til uddeling samme aften.
Og jeg gik spændt ind på hjemmesiden flere gange om eftermiddagen for at se, om den var nået frem til min moster.

Hun ringede glædesstrålende klokken 15.30 og fortalte, at pakken var kommet! Og at der var ikke knust så meget som et honninghjerte!

Så jeg må sige, at den smule erfaring jeg har med Post Danmark, er overordentlig positiv.

Nåja, pakken kostede vist en halvtredser. Det er altså ikke ret mange penge i dag...

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 11-01-06 10:06

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : tesla

Dato : 28-01-06 01:58

hej
Mine erfaringer med posten er rigtig gode, herude på Amager jeg har købt rimelig mange ting på nettet og de er blevet leveret af pakkebudet ca. kl. 19.00 et par dage efter bestilling.

Derimod har jeg også købt fra pixmania og deslige, de bruger DHL og GLS der har jeg oplevet at de lægger et brev i min postkasse hvor de siger at jeg ikke har været hjemme og jeg kan ringe til dem for at aftale en ny tid.
Har sågar prøvet og få dem til at aflevere pakken på min arbejdsplads men det lykkedes heller ikke.

mvh Tesla