/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Eventuel flytning til Malmø
Fra : viviborgen
Vist : 2022 gange
100 point
Dato : 10-01-06 09:33

Vi overvejer at flytte til Malmø til sommer, da både min mand og jeg har fået job i kbh., men der er mange ting som vi er usikre på bl.a. vores 13-årige datter skal fortsætte i dansk skole. Hvilke muligheder er der, hvis det ikke skal være en efterskole? Er der danske skoler i Malmø, der bor jo efterhånden mange danskere derovre?

Vi synes ikke, at det er en reel mulighed, at hun går i skole i kbh og bor i Malmø, da hun så risikerer at blive ret isoleret socialt.

Er der nogle der har erfaringer/forslag?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-06 10:03

På nuværende tidspunkt er der ikke en dansk skole i Malmø, men du kan følge med i udviklingen her

http://www.oresundsinfo.dk/skole.asp

Der er også debatsider.

Godkendelse af svar
Fra : viviborgen

Dato : 10-01-06 22:41

Tak for svaret ans.
Det var lige hvad jeg havde brug for.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-06 23:24

Selv tak

Du kan jo tilmelde dig og løbende få mails om udviklingen.