/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tilbaus
Fra : d_i
Vist : 1072 gange
10 point
Dato : 10-01-06 08:38

Så er jeg tilbaus igen på Kandu.dk
Ved at være længe siden jeg har været online sidst pga. jeg skulle flytte osv :)
Men håber ikke der er sket det vilde siden sidst, jo kan se der er kommet nyt design og det må jeg lige
hitte rede på..
Men godmorgen og må i ha' en perfekt dag.. Endnu en dag arbejdet..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-06 09:01

Jamen så, velkommen tilbage d_i

Sket det vilde? Tjaeh... nu har jeg fået pakket den HP farveprinter ud, som jeg vandt her på kandu.dk for 2½ år siden. Jeg har dog endnu ikke fået den sluttet til min computer, men man skal jo heller ikke forhaste sig og passe på man ikke springer noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 10-01-06 09:18

Molokyle: Jamen forsinket tillykke med du havde vundet :)
Hvad er det for en HP printer model (Arbejder for HP Danmark)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-06 11:28

Det er en jævnstrømsprinter han har.
Den kan kun tilsluttes computere med hastigheder på < 66 Mhz

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-06 13:28

d_i -> emesen har vundet en mage til

Da jeg er på arbejde nu, kan jeg ikke oplyse om model nr. mm. men den er vist 4800 dpi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-06 14:57

Apropos fraværelse (det er ikke et rum ) så har mit "barn" fået fugleinfluenza - er jeg ganske sikker på. Nu har jeg så heldigvis fået PalleCarsten på ferie nogle dage (venindes pc).... så jeg er faldet lidt ned igen - men hvad med mit barn??? huuuulk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-06 16:01

Ja ja den er ganske god - og jeg har pipelines direkte fra farvefabrikkerne og ned i patronerne.

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 10-01-06 16:04

Camillasmoster: Du er ikke rask.

Hehe de printer i nævner findes der jo nok mange af..
Sket det vilde i jeres liv idag.. jeg har brugt ca 3-4 timer på at slås med UPS og nogle forhandlere i Danmark.. Gaah.. Der ryger snart en prop i propskabet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-06 18:02

Jow, det er mit "barn" der ikke er rask

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-06 20:14

d_i -> Det er en HP Deskjet 3820

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-06 20:17

I farver............................................. grå og blå

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-06 20:32

Lys beige & koksgrå

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-06 20:35

Ja ja - du har også lige pakket den ud.
Du er en af de få der først pakker varen ud efter garantien er udløbet.........eller er der et par måneder endnu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-06 20:52

emesen -> Garanti? Den udløb for 6½ måned siden

Nu har jeg fået sat et parallelkabel på i printerenden. Så nu må vi se hvornår jeg får sat den anden ende til?

Det er også kommet 220V. fødespænding på hanstikket via ledningsnettet på strømkablet, men det ka' ik' nå printeren dér hvor den står nu (= midt på gulvet)

Næste clockcycle imorgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-06 21:35

Pas på, ikke at forstrække noget, med den hast, søde molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-06 08:45

Hmm.... jeg kan tilsyneladende ikke komme papir i, før den er er bleven tændt, så det kommer nok til at vare et par dage endnu inden det første print forlader 'fabikken'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 11-01-06 11:08

molo: er der problemer så ringer du bare til mig på +45 70 20 28 45 (HP Support nummer) haha :P

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-06 12:03

Herligt, d_i - HP er mit favoritmærke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-06 16:39

d_i -> Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... der kom strøm og farver på, men hvorfor i alverden er testsidens træ i forgrunden udstyret med røde blade? (..det i baggrunden har de 'normale' grønne) Man ku' jo blive i tvivl om de har byttet rundt på grøn og rød i printerpatronen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-06 16:43

Molokyle - den skal ikke ha' papir - den er med højtaler, som fortæller hvad der står.

Ps. Molo - kender du programmet "Note Tab Light"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-06 17:02

Jo jo emesen ..tilbage fra 90'erne : http://notetab.com/

Jeg sværger nu stadig til notepad.exe eller : frip.dk/molokyle/temp/ted.zip

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-06 17:04

Vi ta'r liiige linket een gang til for Prins Knud : http://frip.dk/molokyle/temp/ted.zip

Gad vide hvem der har skrevet dette pragtfulde DOS ASCII editor værktøj ?

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-06 18:57

d_i -> Hvorfor skal HP (..og Sony, Realplayer, Quicktime mv.) ALTID blande sig i, hvad brugeren skal have installeret i start, systray (Systembakken), skrivebordet, quicklaunch (Hurtig start) og alle mulige andre ting, så man må vælge FRA, i stedet for at vælge funktionaliteten (..og dermed ens egne computer resurcer) TIL?

..og hvorledes fjerner man HP's hpztsb05 fra start ...HELT ...så den ikke 'bare står som en inaktiv service (med fjernet flueben i Start)?

Altså Start->Kør... skriv : [ msconfig ] ..og vælg fanen start (Resulterer i en 'Valgfri start' konfiguration af XP, men blot med en inaktiv hpztsb05 )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-06 19:14

Kode
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:07:09, on 11-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\savedump.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Symantec\Ghost\ngserver.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec\Ghost\bin\dbserv.exe
C:\Programmer\Symantec\Ghost\bin\rteng7.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\3M\PSNLite\PsnLite.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\PROGRA~1\3M\PSNLite\PSNGive.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Temp\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NGServer] C:\Programmer\Symantec\Ghost\ngserver.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Post-it® Software Notes Lite.lnk = C:\Programmer\3M\PSNLite\PsnLite.exe
O8 - Extra context menu item: &NeoTrace It! - C:\PROGRA~1\NEOTRA~1\NTXcontext.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: NeoTrace It! - {9885224C-1217-4c5f-83C2-00002E6CEF2B} - C:\PROGRA~1\NEOTRA~1\NTXtoolbar.htm (HKCU)
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129889235747
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {EDAF796E-9210-4417-ADDC-2AB18E4F6C27} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto.CAB
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Symantec Ghost Database Service (ngdbserv) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Ghost\bin\dbserv.exe
O23 - Service: Symantec Ghost Configuration Server (NGServer) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Ghost\ngserver.exe
O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe

Dette har jeg da ikke 'bedt' om?
Kode
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe

O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx

Jeg har både memorysticks, MP3'ere, Mobiltefonfis, Externe enheder af mange slagser ...men de 'roder' da ikke rundt i min registreringsdatabase ..uden jeg beder om det eller kan vælge det fra?

Hvorfor skal jeg have det L... liggende, bare fordi jeg vil scanne en tekst ind og printe den ud ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 15-01-06 16:20

Molo: Jeg må være dig svar skyldig da jeg ikke sidder i print support eller driver udvikling.
Sidder på forhandler/Warrenty+/Betalt Telefon Support linjen og nogle gange sidder jeg som hjælper på Print support samt PC Support.. Men jeg skal la' spørgsmålet gå vidre til vores teknisk support og få et svar.
Men du burde kunne fra vælge ting under driver installationen som f.eks software du ikke ønsker.. evt. update din driver: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?lc=en&lang=en&cc=us&os=228&dlc=en&product=75045&softwareitem=dj-6360-5

Hvornår vandt du den her printer, for kan da se den er ved at være et stykke udenfor garanti..
For hvis du skal ha support på det ender det med at det ER mig som skal hjælpe dig for hvis
noget er uden for garanti så skal du kontakte vores High Fee Linje (Betalings Support Linje) og der sidder jeg :)

Camillasmoster:
Lyder da godt at du kan li' HP Produkter, kan være vi snakkes når du engang har problemer med dem :)

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 15-01-06 16:23

Glemte lige at sige: hvis der er nogle problemer med jeres produkter har i selvfølgelig HP Support telefonen men i kan også fange mig på MSN: msnservice@netx.se og så skal jeg prøve og se hvad jeg kan gøre (Men på eget ansvar) ;) Ellers kan i smide mig på hvis i bare vil ha en chit-chat :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-06 19:23

Ingen problemer; alt virker perfekt og efter hensigten

Det undrer mig blot at der skal installeres 'ting' dybt i operativsystemet uden for brugerens indflydelse og at det ikke umiddelbart er muligt at fjerne disse 'ting' uden man er 'NØRD' som jeg

Den alm. bruger 'opdager' intet

Det må være muligt at skrive software der benytter 'standard' funktioner!

Hvis ikke? ...bør man lade brugeren kunne foretage et valg.

Det virker 'lidt smart' på mig

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 15-01-06 22:54

Well ting installeres dybt i systemet for at alm. brugere ikke ødelægger noget ;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-06 04:25

Den tyndeste forklaring Nord for Alperne

Et firma 'ødelægger' en kundes styresystem for at vedkommende ikke selv skal komme på den idé ???

Lyder næsten ligesom Sony's argumenter for at installere et root-kit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-01-06 08:26

Har du tisset i sengen, søde molo?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-06 09:00

Camillasmoster -> Nøeh... jeg 'kom til' at gå for tidligt i seng og så ku' jeg ikke sove mer'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-06 09:02

Ps. Rengøringsfolkene gloede også da jeg mødte over 1 time for TIDLIGT

(Kaffen er gratis hér på skolen )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 16-01-06 16:09

Ja jeg stod op kl 9.35 og fandt ud af jeg skulle ha mødt kl 8.00, var noget skidt.. ikke nok med det så har jeg også fået mig en tandpine.. det køre bare derud af.. :(

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-06 17:46

HA... som dét var noget?

Jeg havde afsat 2 timer til bibliotekaren, som desværre så sku' til møde, ..hvilket jeg selvfølgelig ikke havde fået besked om. Vente, vente, vente....

Min cykel var punkteret da jeg fik fri. Jeg bragte den til cykelsmed(-inden), som lovede den færdig til kl. 16.00. For at fordrive tiden gik jeg på det nærmeste spruthus. Jeg sku' tisse ..og PLUMP ud af lommen og ned i tønden røg mobiltelefonen = DØD.

Hos cykelsmed(-inden) fik jeg senere beskeden: Jaeh... dækket (..og slangen) var flækket, så hun havde SKÅRET begge dele af og den ku' først være færdig i morgen eftermiddag til 275 kr. istedet for aftalte 50'er

Mit HT-klippekort ku' ik' klippe, så jeg måtte punge ud i stedet (..også i morgen tidlig, når jeg ska' afsted)

Vel hjemme lå der en el-regning på 875 kr, ½ års kontigent til Det Radikale Venstre 275 kr. (Rabat til overførselsindkomster ), ½ års regning for radio-/tv-licens 1.020 kr. og var der andre ting?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-01-06 19:11

Ingen mad i køleskabet, snavs i pc, DOVEN ØL, cyklen er blevn stjålet hos cykelhandlerinden.

Stakkels bette pus

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 16-01-06 21:51

Molo: Welcome to the real world.. :)

Men en ting slår alt: Hvem af os herinde står op vær morgen og det første sprog man høre er svensk, norsk eller finsk.. Det er sgu ikke helt top 10 at skulle stå op og høre en fuld svensker der er på vej hjem fra sprit tur og man er selv lige så grim som ham/hende fordi man lige er stået op og man har ikke fået sin morgenkaffe...
Så kommer man ned på arbejdet: Det første man får i hovedet er en sag med en sur kunde og så må man ringe til vedkommende og gentage 110 gange at der intet man kan gøre fordi kundens enhed er 5-6 år gammel.. Yes endelig er klokken 13:30 og så har man frokost men så har man glemt sit hævekort derhjemme så den stod på nudler for de små penge man havde i tegnedrengen.
Ja ja så kommer man hjem og låser døren op, det første som ens syn møder er en doven postmand som har proppet hele opgangens reklamer ind af ens brevsprække.
Så smutter man i køkkenet og laver en kop kaffe og går ud og fylder badet op med varm vand hvor efter man falder i søvn i en times tid.. Ja det var en god/dårlig dag..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-06 22:41

Jeg er sikker på at dine 'kunder' er barnemad i forhold til de møgunger, i alderen 6-14 år (..over 65% er to-sprogede af anden etnisk herkomst) fra de mest belastede kvarterer på Nørrebro, som er mine 'kunder' !!! ALT skal boltes fast og helst være af armeret jernbeton. ..og støjniveauet? Selv en F16 er tyst i sammenligning

De er 'edderperkemig' søde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-01-06 02:03

Jeg misunder dig ikke, molo!

Jeg ville provokere ved at tage et høreværn på en dag

Jeg behøver bare at have mine vennersto små søde piger på besøg - oh, de kan skingre - de må være ret døve, siden de må råbe til hinanden, når de står lige ved siden af.........

Har tilbudt deres far, at jeg tager den store i en uge - så er hun afrettet, når hun kommer hjem!

Det lyder sq barskt - men det er det slet ikke! Hun vil bare få nogle konsekvente grænser og en masse kærlighed - det sidste får hun masser af derhjemme - men det første, hmmmm...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 08:24

Ja, ungerne larmer og er nogle banditter, men jeg ka' nu godt li' dem alligevel, hvilket heldigvis er gensidigt selvom de synes jeg er skrap

Når de larmer på biblioteket, hvor jeg har kontor ved siden af, sender jeg dem med hård hånd ud i skolegården for at køle af. Næste gang de kommer ind er de mussestille

De store knægte på 12-13-14 ser op til mig fordi... Ham den nye mand ka' programmere og al mu'li'. De små fordi... jeg hjælper dem med at stave

Lille Ali på 8 er nu kvik. Han pralede med : Nå jaj stave, dar aldi non fejl. Den program aldi gimaj rød steg onder. Næeh... det tror fanden; han havde hurtigt lært tricket med at tilføje ord til stavekontrollens brugerordbog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-01-06 12:00

Jam, jeg kan se dig for mig - skiego' til ungerne - det lyder som om, vi har samme indstilling til de kære små's opdragelse - fast og kærlig hånd.

De skal lære noget, blive hele mennesker, rustes til at kunne klare sig selv en gang på godt og ondt!

Dét er vel meningen med livet, og meningen med, at man får børn - ikke et statussymbol

Måske, jeg skulle blive skolelærer - o ve' o skræk!

Så får jeg nok, efter en tid, dobbelt pension

PS! Molo - jeg er på på min egen maskine igen - hvad jeg gjorde? Aner det ikke! Som sædvanlig roder og rager jeg hist og pist, og fluff, så er den der, jahuuuuuuuuuuuh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 16:46

Københavns Kommunes net gik ned idag (..over hele lijen) ca. kl.12.30 ...så derfor fik jeg tidligt fri.
Fik et 30 kr.'s nedslag i prisen på min cykel reparation, samt ...det aller bedste :

Fik min mobilos opat stå

Sikken dejlig dag det er i dag § ¶ _¶ ¶ ¶_¶_¶ ¶¶ ¶_¶ ¶¶¶ ¶

</PERLEHUMØR>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 16:48

Nu drikker jeg et par Pils ...og det går ud over stavningen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 17:28

..men til øller ska' der nu lidt go' musik

1.) http://www.palastorchester.de/
2.) http://www.estmusic.com/index.php?0113372123145

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-01-06 18:00

Hornmusik - nåh nej, det er kun øller (så så frk. Hanne - nu er du ved at rode dig ud i noget snavs hi hi)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-06 15:36

Hør nu d_i. Det er en supporter uværdigt ikke at have gjort opmærksom på dette:

Når man har installeret den opdaterede driver fra HP's hjemmeside, vil man ved at klikke på HP priner-ikonet i taskbar få åbnet dialogboksen : "Egenskaber for HP deskjet 3820 series"
..og ved at trykke knappen [Ok] nederst i dialogboksens højre hjørne blive præsenteret for en menu, hvor der bl.a. står:

Citat
Disable Print Settings Taskbar Icon []

Sæt flueben i denne rubrik ...og dit 'problem' er løst

Nu er alt godt

..men det burde DU have forklaret mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 22-01-06 21:21

Molo: jeg ved nada om printere, jeg laver bare service på dem.. jeg sidder mest over og arbejder sammen med PC Support ;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 21:29

d_i -> Så misforstod jeg da du skrev:
Citat
molo: er der problemer så ringer du bare til mig på +45 70 20 28 45 (HP Support nummer)...

Jeg gik ud fra du sad i support. Undskyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 23-01-06 15:43

Well med det nummer kan du komme i kontakt med både PC, Print, Scanner og Kamera support og hvis du vælger pc kan du være heldig at få fat i mig da jeg sidder backup agent på PC.
Men ellers sidder jeg normalt på HP Warrenty+, HP IPG Forhandler Support, HP IPGHigh Fee (Betalingssupport), HP IPG ACF og HP IPG EPP (Virksomhedsløsninger).
Hvis din printer er uden for garanti så skal du kontakte HP IPG High Fee og så får du fingre i mig men jeg ved nada om printere så jeg vil bare oprette en sag og prøve nogle smarte ting som står i det flot dokument jeg har (virker for det meste) :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-06 16:52

Det bliver ikke nødvendigt for alt virker som det skal

Det undre mig bare at HP's 'brugervenlighed' forhindre at man f.eks. opretter en mappe "HP" via Proceslinjens menu : Egenskaber->Menuen Start ..[Avanceret] og der efter prøver at flytte mapperne : Hewlet-Packard (= min printer), samt HP Scanjet Utilitities (= min scanner) til denne mappe for at samle HP's produkter i een mappe.

Prøver man alligevel? Får man advarslen:

Citat
Hvis denne mappe ændres, påvirkes alle de brugere, der er logget på denne computer.

Alternativt er man nødt til først at oprette mappen HP i Start->Programmer. Afinstallere HP's produkter. Geninstallere dem med angivelse af at man ønsker dem oprettet i omtalte HP mappe i menuen Start->Programmer (..ikke fysisk på harddisken, men blot i genvejene i start). Næsten alle andre firmaers programmer kan ellers flyttes ved alm. drag'n'drop i Start->Programmer.

Temmelig usmart form for brugervenlighed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 23-01-06 23:46

Molo molo molo.. hvad skal jeg dog stille op med dig :P
Grunden til at du ikke kan flytte en mappe som indholder software/driver er jo pga. din kerne i systemet har brug for at vide hvor tingene er.
Hvis du f.eks har installere driver/software på C:\Programmer\HP\Scanner\Software\ og du så kopier filerne over på C:\HP\Scanner\Software\ så vil Windows ikke kunne finde driveren og derved vil der være problemer, derfor får du den advarsel...
Svare til at du installere Windows XP på drev C: men kopier C:\WINDOWS over på f.eks D:\WINDOWS så vil Windows XP også begynde at skrive med advarsler og hvis det lykkes for dig at få det kopieret så vil den ikke kunne boote Windows XP når du starter op igen..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 04:34

Citat
Grunden til at du ikke kan flytte en mappe som indholder software/driver er jo pga. din kerne i systemet har brug for at vide hvor tingene er.

Sikke noger vrøvl d_i. Dét må bestemt være noget HP's teknikere (programmører) har bundet dig på ærmet. Windows kerne er netop skrevet med henblik på at du med drag'n'drop kan flytte rundt på tingene UDEN at skulle rette 27 steder. Der er ikke tale om at kopiere noget som helst nogen steder hen. Der er tale om at ændre nogle centrale handles. Den eneste grund til det ikke kan lade sig gøre med HP's produkter er at programmørerne har glemt den aller vigtigste ting mht. softwareudvikling, nemlig tesen:

YOU are NOT the user !!!

I deres forsøg på at overtage brugerens rolle i 'brugervenlighedens' hellige navn, har de taget beslutningerne for dig og overladt din computer til DERES velbefindende. Der er nemlig ikke noget teknisk argument for at det ikke kunne være lavet anderledes. Jeg har programmeret siden 1978, så jeg ved hvad jeg taler om i denne forbindelse

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 04:40

..og please: Lad nu være med at foreslå mig at tage kontakt til HP's softwareudviklingsafdeling med henblik på ansættelse. Softwareudvikling hænger (..ligesom DB design) mig langt ud af halsen. Nu om dage 'leger' jeg med dynamisk Web-scripting, netværksdrift og support i stedet. Det er langt mere underholdende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 24-01-06 09:27

Nej det er godt nok ikke vrøvl men kan godt være at Windows XP skulle være et system hvor du kan flytte en driver rundt uden der sker noget men sådan hænger det ikke heeeelt sammen Molo, du kan ikke liiiige flytte en driver folder fra en ende af harddisken til en anden unde at den vil informere dig om at du er ved at flytte en vigtig system folder og når du starter op igen så vil den sige til dig at den mangler en sti til driver, så hvis Microsoft har lovet dig at WinXP har den funktion at den selv puf kan finde en flyttet driver så tror jeg du lige skal ta' det med et gram salt..
Software udvikling har jeg ikke noget med at gøre, der må du snakke med de højrer magter.
Ja nu om dage er jeg selv gået i krig med MS C# og er meget underholdene..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 10:43

Jeg taler ikke om at flytte en mappe på harddisken eller fra en disk til en anden. Læs dog indenad Det er en mappe i Start->Programmer jeg taler om. Disse mapper er repræsenteret ved handles ( ..kald dem bare genveje ). Programmerne/driverne bliver liggende der, hvor de nu en gang rent fysisk er placeret selvom man flytter eller omdøber mapperne. Iøvrigt burde de også kunne flyttes fysik hvis det var. Hvad tror du f.eks. Defragmentering i Windows gør?

Næeh... grunden til de ikke 'bare' kan rykkes rundt er at HP's udviklere smider om sig med unødvendige reg. nøgler, som bl.a. bruges til at kommunikere med HP's servere i de tilfælde man takker ja til alle (u-)mulige service tjenester.

Det er ikke for at 'hakke' på dig personligt jeg 'brokker' mig lidt, men bare for at påpege at selvom HP laver nogle ganske fine produkter, så virker det lidt som man arbejder med en skjult agenda for at styrke/bibeholde markedsandele. HP er nu ikke de værste til 'den slags'. Både Sony og Kodak er en tak værre i den henseende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 24-01-06 11:19

Du vil også få sådan en fejl ved at slette dine "genveje" i menuen start og det er skam ikke kun HP men også Microsoft software som kommer med de beskeder ved sletning.
Der er heller ikke nogen som hakker på nogen personligt her, holder det på et niv. så vi alle kan blive enige og få en god debat..
Men skal ikke blande mig i hvad HP laver med deres software, mit arbejde er at få skidtet til at virke når det brænder, jeg er ligeglad med regler, politik og økonomi og det er heller ikke noget som kommer mig så meget ved..
Alle firmaer arbejder jo med skjulte ting og ville være dumt for et firma at ligge kortene 110% på bordet for så går de ned i løbet af kort tid, men somsagt skal ikke blande mig i det for det er op til firma administrationen..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 11:28

Jeg ved nu ikke rigtigt. Har du hørt om open source?

http://opensource.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 24-01-06 11:33

Jaaaa... men de kommer jo ikke lige så langt som firmaer som ikke laver alt open source..
Se nu bare redhat de lavede før i tiden gratis versionen Redhat Linux og de blev jo nødtil at ha' en Enterprice version for at der kunne komme lidt penge i kassen og lige pt. har Fedora Project overtaget den gratis version og Redhat holder sig for det meste kun til Enterprice..
Men tror du selv at HP, Dell, IBM og Sun ville ha kommet så langt som de har nu hvis det hele havde været open source..?!

HP Støtter skam også open source i stor stil.. meget stor..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 12:04

Næeh... det kan du såmen ha' ret i. Jeg prøver bare nu som altid at se det fra brugerens perspektiv og bestræbe mig på at agere 'talerør' for den 'lille' mand på gulvet

Som William Gibson engang har udtrykt det : Information WANTS to be free

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 24-01-06 12:38

Ja jeg forstår hvor du vil hen med dine argumenter og jo jeg kan da også spekulere over "Hvorfor er det lavet sådan istedet for sådan.." og det kan alle jo..
Men lad nu det ligge.
Hvis du ønsker at forsætte chatten her så fang mig på msn eller skype (se profil for mere info) :P

Mon jeg ikke snart skal ha delt de point ud der står til denne tråd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 15:25

Jeg bruger hverken MSN, ICQ, Mirc, Trillion, Skype... eller andre sladderspalter

Faktisk har jeg også afinstalleret Windows Messenger: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm

...men du kan roligt være bange og uheldig at støde på mig de 'rigtige' nørdesteder:

1.) http://www.experts-exchange.com/
2.) http://www.activedeveloper.dk/
3.) http://www.netcoders.dk/
4.) http://www.eksperten.dk

..og så selvfølgelig; ...sidst, men ikke mindst http://www.kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 25-01-06 09:42

Godmorgen til folket..
Hehe 'sladderspalter' ville jeg så nok ikke benytte som ordet for chat programmer men fred være med det.. :)

Ja de sider du smider frem kan du nogle gange finde mig på:
activedeveloper.dk og developerfusion.co.uk da jeg lige pt. arbejder en del med at lave C# somsagt.
Et meget underholdene sprog at starte på og kan anbefaldes molo..

using System;

public class Hello
{
public static void Main()
{
Console.WriteLine("Ha' en god dag ");
}

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 10:00

Jeg er gammel C/C++ haj som konverterede til Java, men du ved er det svært at lære gamle hunde nye trick.

..jeg har dog snuset til det mere moderne C#

Det er ikke megen applikationsprogrammering jeg får lavet nu om dage. Jeg går mere op i WEB scripting for tiden, hvor jeg lurer på den nye CSS ver.3 og workingdraft'et for XHTML 2.0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-06 11:05

Så er det, at mange af vi andre er faldet af i svinget

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 25-01-06 13:14

Well ved web scripting/web programmering du kan gå i krig med:
ASP
ASP.NET
PHP
CSS
XHTMl
DHTML
C#

Uhh.. Java.. gaah såååå tung en dame at danse med, har selv arbejdet lidt med det og det hang mig langt ud af halsen.

Camillasmoster:
Det vi snakker om er udviklings sprog til et elektronisk data base anlæg ;)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 25-01-06 13:39

Camillasmoster -> Du begynder bare her : http://www.w3schools.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-06 14:54

d_i - ja, det ved jeg, men liige frem at gå i detaljer, hmmm

Taak taak, molo...

Godkendelse af svar
Fra : d_i

Dato : 26-01-06 10:31

Tak for "svaret" molokyle.

(Det er vist på tide at lukke den her tråd) ;)