/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
luftgevær (gamo)
Fra : bpedersen
Vist : 1420 gange
100 point
Dato : 08-01-06 16:54

Hej.

Jeg har nu hvis fundet det gevær jeg kunne tænke mig. jeg har fundet en Gamo Hunter 440 Cal. 5,5(.22) m. kikkert (3-9x40 mm gamo kikkert).
Prisen for dette er 1899,- Jeg hart fundet geværet på synonym.dk

Er der nogen der har erfarint med denne model og mærke.
Hvad med kikkert.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-06 19:37

Hej bpedersen
Der er jo mange der mener at luftgeværer skal hedde Diana, men tag ikke fejl af Gamo--spaniolerne kan bare det der.
Den Gamo du har udset dig er et godt gevær til en fornuftig pris (hvis det ellers er i orden) jeg mener nyprisen ligger på omkring kr. 2000- uden kikkert- udgangshastigheden er fin, så det er efter min mening et godt køb. Jeg har selv kun skudt nogle få skud til skive med en Gamo, og husker ikke hvilken model, men skyde kunne den.
Med hensyn til kikkerten, vil jeg mene at den er noget nær perfekt (lidt af en smagssag). Jeg mener at de fleste luftgeværer i dag er udstyret med 3-9x32 så der er du jo godt kørende.
Held og lykke med handelen.
Ps. Navnet Gamo slipper du i hvert fald ikke for ---man kan næsten ikke få hagl uden at der står Gamo på dem
Mvh dabj

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-01-06 20:41

Jeg har en Gamo luftpistol, som jeg har haft i en del år. Den fungerer ret godt og er kraftig af en pistol at være.
Men ellers kan jeg ikke rigtig bidrage med noget, andet end jeg har været meget tilfreds med min Gamo

Kommentar
Fra : 0490

Dato : 10-01-06 14:29

jeg mener det er oki køb for prisen men husk at kikkerten skal være 9x40 eller så er det for lille ..
men jeg vil nu helst have en diana ,,,
ps.. hvis jeg var dig så ville jeg købe det i en kaliber 20 alså 4,5 millimeter hagl for der er støre udgangs hastihed jeg bruger selv den tybe men husk så også lige på at den er lige dobbel så DøDlig :D men hel og lykke med den mvh THerkel

Kommentar
Fra : 0490

Dato : 10-01-06 14:32

ps hvis du køber en KALIBER 20 i stedet for så køb jagt hagl til bruger jeg selv og det giver den mest op timale præssion og de hedder
\\ PROMETHEUS PELLETS og så er de import fra UK men snakkes du

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 31-01-06 17:09

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-02-06 08:32

Selv tak
Jeg har set dit spørgsmål om Amas, kender den ikke, vidste ikke engang at Amas lavede luftgeværer.
Held og lykke