/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Min guldfisk er blevet hvid!
Fra : ogeis
Vist : 5386 gange
30 point
Dato : 05-01-06 21:38

Jeg fatter det ikke! jeg har to guldfisk ca 15 cm. lange i et 200 liter akvarium. Gennem det sidste halve år er den ene lige så stille gået hen og blevet hvid. Det har været en glidende proces, men nu er den til ende. Der er ikke det der bare ligner en gylden eller orange plet tilbage på den. Jeg giver dem fiskepiller beregnet til koi-karper. Det blev anbefalet da jeg købte fiskene for snart 3 år siden. Spørgsmålet er: Hvordan får jeg givet den selvtilliden og farven igen?

Hilsner Ole

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-06 22:09

Det er et almindeligt forekommende fænomen.

Den har simpelthen mistet sit røde farvepigment og er blevet en slags albino.

Man ved ikke helt hvorfor, men muligvis en genetisk fejl.

Det betyder ikke noget for fiskens helbredstilstand, men du skal nok ikke regne med, at den kan få farven tilbage.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : ogeis

Dato : 06-01-06 00:23

Tak for svaret dova.

Godkendelse af svar
Fra : ogeis

Dato : 06-01-06 00:24

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-01-06 00:29

Du kan næsten med garanti, godt få farve tilbage.... Den skal bare have noget andt mad.
Det vist det samem stof der giver farve på flamingoer. Vi havde samme problem med vores Guldgisk og fik bare noget andet med til dem så fik de farve igen. Det ved dyrehandlen....
mvh Benjamin