/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
dreamweaver - layers
Fra : minnam
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 04-01-06 03:48

Når jeg laver layers i Dreamweaver 4, hvilket jeg synes
er ret let at lave og ser helt ok i min browser, så kan mine
layers på andres computere ligge helt andre steder
end jeg har placeret dem.. hvordan kan det være ??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-01-06 06:53

Hej
Temmeligt irriterende.
Har selv samme problem, og jeg bruger Namo.
Tror ikke der er så meget at gøre ved det.
Men det kan muligvis hjælpe, hvis du ligger alt, ind i et stort Layer, der fylder din Browser.
Det kan også være, at du ligger/opretter dine Layer et forkert sted.
Er de oprette på samme linie, kan hjælpe, istedet for at de ligger delt.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 04-01-06 11:16

indsæt flg. kode i dit layer... i css koden

margin-left: auto;
margin-right: auto;

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 04-01-06 16:51

Det er forskelligt hvordan computere læser dine html koder. Det kan også have noget med opløsningen at gøre. De fleste har en opløsning på 1024, men andre har en mindre, hvilket ret sikkert flytter dine frames. Jeg har også selv været ude for det. Men på alle mine hjemmesider skriver jeg for neden at hjemmesiden ses bedst i opløsningen 1024. Der kan nemlig også opstå andre fejl end lige layernes placering.
Der er altså ikke noget du kan gøre, andet end at skrive det som jeg gør, at den optimale opløsning for netop din side er 1024, eller hvor meget du nu bruger. Der kan dog være andre grunde til at de flytter sig, men ikke nogen du kan rette på. Der er også forskel på om det er en MAC eller et windowsbaseret styresystem du ser det på

Kærlig hilsen
Maja

Accepteret svar
Fra : kathy

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-06 11:14

Dreamweaver har en funktion, der hedder: convert layers to tables.
Det fungerer rimeligt, du skal bare passe på ikke at have overlappende layers.
Og hvis du alligevel skal arbejde inden for de begrænsninger, kan du lige så godt arbejde i tabeller - de er 'formstabile' uanset browser og indstillinger.
Opret en tabel med mange celler og udnyt muligheden for merge og split cells. Det er en vanesag.
mvh
kathy

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 04-04-06 16:50

Tak for svaret kathy.

Jeg har delvist - men ikke helt løst problemet .

skærmstørrelsen, fx videscreen og opløsning har indflydelse..
Men kathys svar med at arbejde i mange tabeller har jeg valgt
som en foreløbig brugbar løsning.

Tak til alle for hjælp.

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 05-04-06 17:41

Hvis du laver en tabel på 100% i bredden og centrerer din arbejdstabel der i, har du løst endnu et problem.
Hvis du vil have en fuldstændig centrering skal du på kursus på www.html.net, det er et godt sted, som MOLEKYLE har anvist.
mvh
kathy

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 29-09-06 16:16

Det er måske ikke aktuelt mere
Men det her lærte jeg på MOLEKYLEs link - og det fungerer

body {
   position:absolute;
   left:50%;
   top:50%;
   margin-left:-28em;
   width:56em;
   height:460px;
   margin-top:-230px;
   background:#000000;
   border-width:medium;
   border-style:solid;
   background-color: #000000;
}

jeg lægger den ind som en css så samtlige sider bliver ens.

Sørg hele tiden for at de 2 højdeangivelser er i halveringsforhold og det samme med bredden.
du kan selvfølgelig tilføje og ændre på farve og rammen osv. Jeg beholder en synlig ramme indtil jeg er færdig med layoutet.

mvh
kathy