/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Dollarkursen - udvikling?
Fra : LauraSch
Vist : 1074 gange
160 point
Dato : 03-01-06 16:41

Hej
Jeg har planer om at købe nogle lidt dyrere ting over nettet fra USA. Det er ikke noget som jeg absolut behøver her og nu.
Men når det nu er sådan et lidt større beløb (ca. 500 USA) så har det jo en betydning hvilken kurs som dollaren er i.
Efter hvad jeg ved er den i kurs 6,30 nu. Så var det jeg tænkte at der måske var nogle kloge hoveder herinde, som havde en begrundet ide om hvordan den vil udvikle sig i fremtiden? Jeg er selv overhovedet ikke økonomisk interesseret, så jeg har ingen ide om det...
Hvis der er stor risiko for at den stiger, kan jeg jo ligeså godt købe nu.
Men det vil også være dumt hvis den vil falde meget i den kommende periode.
Håber på lidt hjælp!

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 03-01-06 18:16

Kursudviklingen afhænger af utroligt mange forskellige faktorer.
Det bedste man kan have er en begrundet formodning om udviklingen.

Forventningen er, at den amerikanske rente holdes nogenlunde uændret i den kommende tid, mens den europæiske formodes at stige noget. Det vil alt andet lige betyde en faldende dollarkurs.

Med mindre der sker noget helt uventet vil kursen formentlig holde sig indenfor spændet omkring 6,00 til 6,50.
Sandsynligheden for, at der inden for kortere tid kommer et kursfald der virkelig vil betyde noget for prisen på dit indkøb er efter min mening ikke ret stort.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 03-01-06 22:53

Er 100% enig med Paulus1

Hvis vi snakker 5000.- / 10000 dollers er det stadig meget få penge vi snakker om. Så hvis det ligger under dette så køb det.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 04-01-06 07:39

Det er overhovedet ikke af interesse hvilken kurs USD er i nu. Du kan jo ikke have $ liggende hjemme i kommodeskuffen for så at gå ned med dem i banken for at sende dem til USA. Når du skal betale, enten via check eller overførsel, så bliver du opkrævet et gebyr.(Jo hurtigere overførsel, des mere gebyr) Her ´kan du til gengæld spare nogle penge ved at forsøge at presse prisen.
Så sats på billig overførsel, og glem at kursen kan svinge lidt.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 04-01-06 09:31

enig, det sidste halve år er dollaren genelt steget, tror ikke det blver meget mere..

men prøv at regne ud hvad 50 kurspoint betyder for dig, så vil du straks handle *S*

God fornøjelse...