/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
problemer med variabler, eller hva'
Fra : rwj
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 23-12-05 00:10

Hej Alle

På min side har medlemmer mulighed for at tilmelde sig et arrangement, som sker via link fra arrangementer.asp og medlemmet bliver nu ført til arrangementer_tilmeld.asp. På tilmeld siden ses arrangementets fulde tekst, samt medlemmets navn og nummer. Så langt så godt. En formular skal nu automatisk forudfyldes med navn, medlemsnr og partysnavn, men det er kun partynavn som kommer frem i denne formular, er der nogen som kan give et bud på hvad jeg har lavet forkert? Det er sidenhen meningen at formularfelterne skal være skjulte og medlemmet skal kun submitte for at tilmelde sig arrangementet.

Kode herunder fra arrangementer_tilmeld.asp:

<%

If not request("partynavn") = "" Then
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("db/hs.mdb")
strSQL = ("SELECT * FROM arrangementer WHERE partynavn = '" & Request("partynavn") & "'")
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If rs.EOF = False Then

strOverskrift = rs("Overskrift")
Response.Write strOverskrift

strgrafiklink = rs("Grafiklink")
Response.Write strGrafiklink

strPartynavn = rs("Partynavn")
Response.Write strPartynavn

strBeskrivelse = rs("Beskrivelse")
Response.Write strBeskrivelse

Else
Response.Redirect("fejl.asp")
End If

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("db/hs.mdb")

'Henter medlem fnavn og nr
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from medlem where email = '" & Session("email") & "'"
rs.open sql, conn, 1, 3

Response.Write "Navn: " & rs("fnavn") & "<br>Medlemsnummer: " & rs("medlemsnr") & ""

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("db/hs.mdb")

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from arrangementer_tilmeld where partynavn = '" & Session("partynavn") & "'"
rs.open sql, conn, 1, 3

if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

'Opdaterer felterne
rs.AddNew
rs("fnavn") = Request("fnavn")
rs("medlemsnr") = Request("medlemsnr")
rs("partynavn") = Request("partynavn")

'Tjekker om felterne er fyldte
if (Request.Form("fnavn")<> "" AND Request.Form("medlemsnr") <> ""AND Request.Form("partynavn") <> "") then

rs.update

Response.Redirect("arrangementer.asp")

else
Response.Write("<font color='red'>Der var fejl i dine indtastninger</font><br>")
end if

%>

</p>
<form method="post" action="arrangementer_tilmeld.asp">
<div align="center">
<table width="550">

<tr>
<td>Fornavn:</font></td>
<td>
<input name="fnavn" value="<%=Request("fnavn")%>" size="50"></td>
</tr>
<tr>
<td>medlemsnr:</font></td>
<td>
<input name="medlemsnr" value="<%=Request("medlemsnr")%>" size="50"></td>
</tr>
<tr>
<td>partynavn:</td>
<td>
<input name="partynavn" value="<%=Request("partynavn")%>" size="50"></td>
</tr>

<tr>
<td colspan="2" style="text-align: center">
<input type="submit" value="Tilmeld" id=submit1 name=submit1 style="border: 1px solid #000000; background-color: #FF9EB3"></td>
</tr>

</table>
</div>
</form>

I øvrigt tak til alle som tidligere har givet mig et nap.

Med venlig hilsen rwj

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 00:38

Jeg går ud fra, at linket hedder noget med

arrangementer.asp?fnavn=AAAAA&medlemsnr=123456&partynavn=PARTYNAVN

For ellers får du ikke noge med over.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 00:38

Rettelse:

arrangementer_tilmeld.asp?fnavn=AAAAA&medlemsnr=123456&partynavn=PARTYNAVN

Kommentar
Fra : rwj

Dato : 23-12-05 08:26

Hej. Mit svar kom vist ikke med, så jeg prøver igen. Tak for svar, og jeg burde allerede fra start have vedlagt koden til arrangementer.asp, men herunder er den. Jeg er ny her i aps-branchen og overvejende tidligere dit forslag, men så langt rækker mine evner desværre ikke, hvad skal jeg rette nærmere præcist i koden?

<%
   strTekst = Request.Form("Beskrivelse")

' Undersøger variblen strBeskrivelse for Null værdien
If Not isNull(strBeskrivelse) Then
strTekst = Replace(strBeskrivelse, vbCrLf, "<br>")
Response.Write strBeskrivelse
End If

   Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
   DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
   DSN = DSN & "DBQ=" & Server.Mappath ("db/hs.mdb")
   Conn.Open DSN

   'Henter kundens profil
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from medlem where email = '" & Session("email") & "'"
rs.open sql, conn, 1, 3

Response.Write "Hej " & rs("fnavn") & "," & "<br>" & ""

   StrSQL = "Select * from arrangementer order by partydato asc"
   set rs = Conn.execute(strSQL)

   Do While Not (rs.Eof or rs.Bof)

   strOverskrift = rs("Overskrift")
   Response.Write strOverskrift

   strgrafiklink = rs("Grafiklink")
   Response.Write strGrafiklink

   strPartynavn = rs("partynavn")
Response.Write "</br><a href='arrangementer_tilmeld.asp?partynavn=" & strPartynavn & "'>" & strPartynavn & "</a></br> </br>"

   strBeskrivelse = rs("beskrivelse")
   Response.Write strbeskrivelse

    rs.MoveNext
   Loop
   Conn.Close
   %>

med venlig hilsen rwj

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 08:49

lav linket til tilmeldingssiden om til:

"arrangementer_tilmeld.asp?fnavn=" & rs("fnavn") & "&medlemsnr=" & rs("medlemsnr") & "&partynavn=" & strPartynavn & ">" & strPartynavn & "</a>"

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 08:50

Og da KanDu laver koden om, skal du udskifte &lt;/ med <

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 09:12

Ikke at det har den store praktiske betydning for afviklingen, men det sparer dig kodelinier:
I stedet for at lægge forespørgselsresultatet ind i en variabel :

strOverskrift = rs("Overskrift")
Response.Write strOverskrift

strgrafiklink = rs("Grafiklink")
Response.Write strGrafiklink

strPartynavn = rs("Partynavn")
Response.Write strPartynavn

strBeskrivelse = rs("Beskrivelse")
Response.Write strBeskrivelse

kan du nøjes med :
Response.Write(rs("Overskrift"))
Response.Write(rs("Partynavn"))
Response.Write(rs("Beskrivelse"))
Response.Write(rs("Grafiklink"))

Kommentar
Fra : rwj

Dato : 23-12-05 10:00

har fulgt dine anvisninger vedr. kodelinier, tak for det. Herefter udskiftede jeg linket i arrangementer.asp med dit forslag så det ser således ud:

strPartynavn = rs("partynavn")
Response.Write "</br><a href='"arrangementer_tilmeld.asp?fnavn=" & rs("fnavn") & "&medlemsnr=" & rs("medlemsnr") & "&partynavn=" & strPartynavn & ">" & strPartynavn & "&lt;a>"</br> </br>"

og nu modtager jeg en fejlmeddelse om ovennævnte linie, kan du gennemskue det?

mvh rwj

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 10:00

Og da KanDu laver koden om, skal du udskifte &lt;/ med &lt;

skal betyde tegnetvedsidenaf z på tastaturet - uden t trykke på SHIFT

F... KanDu´s kodeparanoia!

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 10:01

Hvilken fejmeddelse? Koppier og sæt ind.

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 23-12-05 10:06

Der er for mange p´er på mit tastatue :-=

Kommentar
Fra : rwj

Dato : 23-12-05 10:18

ok, nu ser linket sådan ud:
strPartynavn = rs("partynavn")
Response.Write "</br><a href='"arrangementer_tilmeld.asp?fnavn=" & rs("fnavn") & "&medlemsnr=" & rs("medlemsnr") & "&partynavn=" & strPartynavn & ">" & strPartynavn & "</a></br> </br>"

og fejlmeddelsen er:
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

arrangementer.asp, line 93

Response.Write "</br><a href='"arrangementer_tilmeld.asp?fnavn=" & rs("fnavn") & "&medlemsnr=" & rs("medlemsnr") & "&partynavn=" & strPartynavn & ">" & strPartynavn & "</a></br> </br>"
-------------------------------^
mvh rwj

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-05 10:48

href´en i linket skal have denne værdi

arrangementer_tilmeld.asp?fnavn=" & rs("fnavn") & "&medlemsnr=" & rs("medlemsnr") & "&partynavn=" & strPartynavn

der skal IKKE stå &lt; nogen steder - det skal erstattes med ´´mindre end´´ tegnet

Send mig evt. kode og fejl pr. mail, som du finder på http://www.morch.dk/indexlm.html
Så kan jeg se den uden KanDu´s forvanskning......
Mvh

sMOrch

Godkendelse af svar
Fra : rwj

Dato : 24-12-05 13:07

Tak for svaret smorch. Enormt venligt. Mvh. rwj