/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Antenneforstærker
Fra : mbukhave
Vist : 2701 gange
50 point
Dato : 21-12-05 23:07

Hej

Kan en antenneforstærker ødelægge et B&O tv?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-12-05 23:42

1) Hvilken antenneforstærker?
2) Hvilket tv?
3) Er skaden sket?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-12-05 01:08

Næppe.
Et TV er beskyttet mod hvad der nu måtte komme ind på antenne indgangen, så selv om antenne forstærkeren er i stykker bør den ikke kunne ødelægge et TV. Så vidt jeg ved kan du putte 10 kilo volt på antenne ingangen uden at det ødelægger TV'et, og du får nok ikke en antenneforstærker til at give 10kv

Eller mener du om det er muligt at ødelægge et B&O TV ved at banke på det med en antenneforstærker?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 22-12-05 06:01

En antenneindgang kan "nemt" klare 5000Volt i et stykke tid.. og endnu højere spænding i kortere tid.. tro mig... har prøvet Så det vil jeg vove at påstå at en antenneforstærker ikke kan..

Er der da opstået et problem med tvet i forbindelse med en antenneforstærker?

->Brommi

Kommentar
Fra : txn

Dato : 22-12-05 07:46

Hvis tilfældet er at du slet ikke har billede på tv`et så prøv at fjerne antenneforstærkeren igen det kan jo være den der er defekt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-12-05 09:21

Du kan kortslutte antenneindgangen mens der er strøm på, antenneforstærkeren kan kortslutte, du kan gøre hvad pokker du vil men det vil ikke ødelægge tvét..
Prøv med en stueantenne hvis du ikke har billede på, så finder du ud af om ikke det er antenneforstærkeren der er gået.

Kommentar
Fra : mbukhave

Dato : 23-12-05 20:13

Sommetider er tv´et utydeligt på nogle kanaler, men det er kun en gang imellem. Der har været en tekniker ude og måle på signalet, han sagde at hvis spændingen i antenneforstærkeren var for høj, kunne den ødelægge en "en eller anden ting" i fjernsynet. Det er som skrevet et B&O fjernsyn ca. 3 år gammelt. Tv´et har stået i et andet hus og der har der aldrig været problermer. Jeg ved desværre ikke hvad det er for en antenneforstærker, da det ikke er hos mig det er galt...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-12-05 23:15

Styrken af antennesignalet ændres med vejret. En antenneforstærker hjælper ikke hvis antennen er dårlig, så I bør nok kikke på en ny og bedre antenne.

Jeg tvivler stadig stærkt på at antenneforstrærkeren har kunnet ødelægge noget i TV'et.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-05 23:31

Det eneste der kan være for højt er antennesignalspændingen så for du en overstyring af billedet, men det ødelægger ikke noget giver kun dårligt billede uden sne. Er antennesignalet for svagt giver det dårligt billede med sne

Godkendelse af svar
Fra : mbukhave

Dato : 07-01-06 20:34

Tak for svaret stig54.